Gå til innhold

Kjønnsvorter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er stygt redd for at jeg har fått kjønnsvorter (har enda ikke sjekket med lege), så jeg lurer ganske enkelt på om det er noen som har erfaringer med det og kunne svart på dette:

Hvordan får man dem fjernet?

Tar det lang tid?

Gjør det vondt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv hatt det, og ventet for lenge med å dra til lege, så det var en god del da jeg først kom meg dit. Først pensles det med noe syregreier, en gang hver andre uke. Om det ikke forsvinner etter så-så-mange måneder med det, så er det operasjon, der de brenner de bort. Penslinga var vondt, men ikke verre enn at det svidde der og da. Og må du opereres så er du i narkose, så da kjenner du iallfall ingenting. Verken under eller etter. Det er iallfall min opplevelse med det. Bare kom deg til lege så raskt som mulig du, så skal det nok forsvinne så smertefritt som det går an, i en slik situasjon. Det blir bare verre jo lengre du venter.

Skrevet

Hvor lenge ventet du før du gikk til lege? Kan man ta på den syregreia selv?

Skrevet

Jeg var usikker lenge på om kjønnsvorter i det hele tatt var det jeg hadde, så jeg husker ikke helt. Tror nesten det nærmet seg et halvt år. Ja, men det kommer an på hvor ille/lite ille det er. Du kan få resept og kjøpe syre på apoteket og pensle på selv, men det vil jeg ikke anbefale. Tror nok det er mye vondere og verre å gjøre det selv, pluss at du kanskje ikke får penslet alle - ikke kommer til dit de er osv. Er det ikke et helsehus der du bor, da? Der gjør de det gratis og anonymt, og veldig profesjonelt.

Skrevet

Går det ann å sjekke sånt hos vanlig lege evt. helsestasjon?

Skrevet

Ta et bilde med den høyeste oppløsningen som finnes på et av kameraene du sikkert har, zoom inn og vis det til helsesøster. Drit i det der penslegreiene, det er billig av en grunn. Be om aldara, koster 800 ca for 2 ukers behandling men det bør holde. Mvh erfaren.

• 2 måneder senere...
Gjest nyoppdaget
Skrevet

Har akkurat fått konstatert kjønnsvorter selv. Har fått Condilyn på resept og kan ikke si at det gjør noe vondt. Man merker at det svir litt, men ikke sånn at det blir ubehagelig! Nå gjenstår det bare å se om det tar knekken på det, er i min første uke og er ikke veldig plaget, dermed ikke så vanskelig å ta på eller komme til siden de er på utsiden. Gi gjerne tilbakemeldinger om du opplever andre bra alternativer enn Condilyn, i fall jeg ikke skulle bli kvitt det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...