AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 2. desember tok jeg angrepillen. 9. desember, akkurat en uke senere, fikk jeg noe som minnet om mensen. Det eneste som var ulikt, var at jeg ikke hadde noen smerter. Dette var en uke før jeg egentlig skulle hatt mensen. Etter dette har jeg ikke fått mensen, og jeg er nå på dag 41 i syklusen (tviler på at jeg får den i kveld, så snart 42 dager). Vanligvis er syklusen på ca 30-31 dager. Jeg vet at angrepillen kan tulle med syklusen, men jeg har flere steder lest at det er sjelden mensen kommer mer enn en uke for sent pga angrepillen. Jeg tok derfor en test (midt på dagen, tisset ikke så lenge som fem sek...) på mandag (dag 39). Denne testen var negativ. Så nå går jeg og venter på mensen, da... Noe jeg hater! Utrolig irriterende å ikke vite når den kommer Mine spm til dere: Dersom du har tatt angrepillen, hvor lang tid tok det for deg før syklusen var normal igjen? Var det mensen som kom 9. desember, eller bare en birvirkning av angrepillen, tror du? Bør jeg kanskje ta en ny test? Håper på saklige svar
Gjest Mahareth Skrevet 18. januar 2012 #2 Skrevet 18. januar 2012 Jeg tror du skal slappe av. HVIS angrepillen ikke hadde gjort den jobben den eventuelt skulle gjøre, så ville testen vært positiv. Det er så utrolig få som har så lite hcg i urinen etter så lang tid, at du ikke skal trenge å bekymre deg for om du kan være gravid. Bruker du prevensjon i utgangspunktet? Jeg spør ikke for å fortelle deg at du må passe på å bruke det riktig, men fordi det betyr litt mtp at mensen ikke har kommet
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #3 Skrevet 18. januar 2012 Ja, det er det jeg også har tenkt, Mahareth. Jeg sluttet på p-pillen (pga bivirkningene) for snart 1 år siden. Etter det har jeg hatt regelmessig mens. Har alltid brukt kondomer etter at jeg sluttet på pillen, bortsett fra denne ene gangen... Hadde da ubeskyttet sex sånn ca 1 døgn før jeg tok angrepillen. Tusen takk for svar, Mahareth
Gjest Mahareth Skrevet 18. januar 2012 #4 Skrevet 18. januar 2012 Da tror jeg nok heller at eggløsningen din er forsinket denne syklusen, det hender inni mellom. Du har nok bekymret deg en del for om angrepillen har virket som den skal, og for noen kan stress og bekymringer være nok. Jeg opplevde det samme da jeg var 18. Da kom mensen 3 uker for sinket, og jeg var så redd for at jeg var gravid at jeg gikk til legen og forlangte blodprøve. Mensen kom omtrent 2 dager etter at jeg fikk vite helt sikkert at jeg ikke var gravid
Gjest frida Skrevet 8. januar 2013 #5 Skrevet 8. januar 2013 hei. jeg går på p-piller, men har vært veldig dårlig på å ta de til riktig tid og en kveld så fant jeg ikke brettet mitt, så jeg tok bare en pille fra et annet brett. Dagen etter hadde jeg ubeskyttet sex, og tok derfor en angrepille etter 12 timer. skulle nå hatt mensen, men den kommer ikke. burde jeg sjekke det, eller blir mensen uregemessig etterpå? er litt bekymret..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå