AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Jobber i helsevesenet og håndterer fra tid til annen prøver tatt fra personer som muligens kan ha MRSA . Vi har nedskrevne rutiner på hvordan legene skal ta disse prøvene og hvordan legene selv skal pakke og forsegle prøvene for å minimere risiko for spredning. Mange leger gir en lang F i disse rutinene, og ukentlig så står jeg med uforseglede prøveutstyr i min hanskeløse hånd som jeg innser skal til MRSA-screening. Ofte er det pasienten selv som bærer prøvene med seg gjennom sykehusets korridorer og til prøvemottaket, siden legen tydeligvis ikke gidder å gjøre jobben sin. Nå er jeg gravid og på grunn av dette noe engstelig for om jeg skal bli smittet. Hvordan kan jeg få mine kolleger til å skjønne at de skal følge rutiner for å minimere smitterisiko? Kan jeg nekte å håndtere slike prøver pga graviditet?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #2 Skrevet 18. januar 2012 Jeg vil råde deg til å ta kontakt med verneombud/bedriftshelsetjenesten eller evt. seksjon for arbeidsmedisin, hvis det finnes på din arbeidsplass!
Oliven Skrevet 18. januar 2012 #3 Skrevet 18. januar 2012 (endret) Skriv avvikskjema for hver eneste gang. Jeg ville definert brudd på MRSA smitteregime som alvorlig karakter og meldt skriftlig hver eneste gang. Endret 18. januar 2012 av Oliven
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå