Gjest Bobler Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Jeg opplevde i dag en støttekontakt e.l. som oppførte seg totalt uakseptabelt ovenfor brukeren, som var en mann med en tydelig alvorlig hjerneskade. Jeg aner ikke hvor vedkommende jobber, eller hvem de var. Jeg vet at de var innom jobben idag, og hva fiskene til brukeren heter, og ca alder samt biltype. Lurer på hvem jeg kontakter i slike saker? Kommunen? Jeg vet jo ikke om han er ansatt privat, eller via kommunen. Har de noen form for oversikt over hvor brukere blir tatt med, eller er det helt dødfødt å prøve å rapportere dette?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #2 Skrevet 18. januar 2012 Hvordan vet du at dette var en støttekontakt?
Gjest Bobler Skrevet 18. januar 2012 #3 Skrevet 18. januar 2012 Hvordan vet du at dette var en støttekontakt? Han sa det selv. Eller han sa noe som: "Nei vi er ikke i familie, jeg jobber uheldigvis med han"
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #4 Skrevet 18. januar 2012 Ta kontakt med kommunen du, da har du gjort ditt. Hvilken stilling han har eller hvem som har ansatt han er ikke godt å vite, men jeg tror ikke det skal være så vanskelig for kommunen å finne ut hvem mannen hadde med seg. Og det er ikke galt å si fra iallefall, for man må være personlig egna for å ha en slik type arbeid.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #5 Skrevet 18. januar 2012 Han sa det selv. Eller han sa noe som: "Nei vi er ikke i familie, jeg jobber uheldigvis med han" Oj Men, som skrevet i posten over, det er kommunen som har ansvaret for støttekontakter, og dersom det ikke var en støttekontakt er det nok likevel veldig sannsynlig at personen jobber i kommunen.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #6 Skrevet 18. januar 2012 Oj Men, som skrevet i posten over, det er kommunen som har ansvaret for støttekontakter, og dersom det ikke var en støttekontakt er det nok likevel veldig sannsynlig at personen jobber i kommunen. Ja, akkurat. Min tanke var at det like gjerne kan være en miljøarbeider i kommunen eller noe. Jeg jobber også med miljøarbeid, og dette høres ikke bra ut i det hele tatt. Nå er det ikke vår jobb å avgjøre egnetheten, men som alle vet er det ikke lett for funksjonshemmede osv. å si fra selv om noen behandler dem dårlig. De er i praksis ofte avhengige av at folk bryr seg nok til å ta affære.
Gjest Bobler Skrevet 18. januar 2012 #7 Skrevet 18. januar 2012 Takk for svar. Var såpass alvorlig at jeg kommer til å strekke meg langt for at de finner ut hvem vedkommende er. 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #8 Skrevet 18. januar 2012 Takk for svar. Var såpass alvorlig at jeg kommer til å strekke meg langt for at de finner ut hvem vedkommende er. Flott at du tar tak! 1
Calypso Skrevet 19. januar 2012 #9 Skrevet 19. januar 2012 Takk for svar. Var såpass alvorlig at jeg kommer til å strekke meg langt for at de finner ut hvem vedkommende er. Håper du finner det ut! Lillesøsteren min har en støttekontakt men heldigvis så er han utrolig snill, jeg hadde blitt helt knust om noen var slem mot henne.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #10 Skrevet 19. januar 2012 De aller fleste av oss som jobber som støttekontakter o.l. blir også provoserte av å lese sånt. Det er et hån mot mennesket de forholder seg til, og alt vi jobber for. Vi har tillit fra samfunnet, familien og arbeidsgiver til å ivareta en person, og å bryte den tilliten er det verste man kan gjøre.
Sulosi Skrevet 19. januar 2012 #11 Skrevet 19. januar 2012 Sa han at han var støttekontakt eller at han jobbet med han? Hvis det var det siste kan jo det bety så mangt. Men jeg ville uansett kontaktet Helse og sosialenheten i kommunen. Fortell hvor og når tid dette skjedde så kan de sjekke opp med feks institusjonene om noen hadde med seg en bruker ut i den tiden. Men, det kan jo være en bedrift som har brukeren hos seg til aktivisering..
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #12 Skrevet 19. januar 2012 Noen ganger kan det holde for kommunen med et bilnr for å finne ut hvem det er
Gjest Bobler Skrevet 21. januar 2012 #13 Skrevet 21. januar 2012 Kan ikke akkurat påstå at kommunen var så fryktelig behjelpelig, men hun jeg pratet med var ganske bitch. Tror jeg tar turen ned på mandag, istedet for å ringe.
Gjest chiki Skrevet 22. januar 2012 #14 Skrevet 22. januar 2012 Kan være han var personlig assistent også, da er det kommunen eller uloba. Håper du finner noen som tar det seriøst! De kan vell søke opp navnet hans om du har bilnr:)
Gjest Bobler Skrevet 22. januar 2012 #15 Skrevet 22. januar 2012 Kan være han var personlig assistent også, da er det kommunen eller uloba. Håper du finner noen som tar det seriøst! De kan vell søke opp navnet hans om du har bilnr:) Hvordan gjør jeg det?
CeeCee Skrevet 24. januar 2012 #16 Skrevet 24. januar 2012 Ved å sende REGNR, registreringsnummer, til 2282 vil du etter kort tid kunne ta imot opplysninger for ønsket kjøretøy. Prisen for tjenesten er tre kroner per melding. Kilde Lykke til!!
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #17 Skrevet 24. januar 2012 Kan ikke akkurat påstå at kommunen var så fryktelig behjelpelig, men hun jeg pratet med var ganske bitch. Tror jeg tar turen ned på mandag, istedet for å ringe. De har ikke lov å fortelle verken navn på bruker eller ansatt om det er det du ønsker å vite.
Gjest Bobler Skrevet 24. januar 2012 #18 Skrevet 24. januar 2012 De har ikke lov å fortelle verken navn på bruker eller ansatt om det er det du ønsker å vite. Jeg er ikke dum heller. Men når de sier til meg i en nedtalende tone at "Du overdriver sikkert, det kan da ikke ha vært så ille lizzom" så blir jeg litt irritert Med at hun ikke var behjelpelig så mener jeg at hun ikke virket interessert overhode, og at hun oppførte seg som om det var en liten filleting som skjedde daglig. Takk for det, CeeCee, da har jeg navnet i hvertfall. Men tror nok jeg skal påpeke at jeg fant nr slik, tilfelle bilen er lånt eller noe Men da har jeg litt mer informasjon, fikk fri fra jobben for å ta turen ned i morgen, hadde ikke mulighet igår eller idag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå