Gå til innhold

Vognvalg til to tette

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takk for svar :) Har enda ikke bestemt meg, så tar gjerne i mot flere erfaringer dersom det er flere som har denne vogna :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

phil & teds, singelvogn i utgangspunktet, men mulighet for å kjøpe søskensete til og ha med seg begge to.

evt søskenvogna fra britax, veldig kjekt med seter man kan ta av og på etter behov.

Skrevet

Da jeg fikk to tette, hadde jeg en vanlig enkeltvogn som jeg brukte når jeg var hjemme med babyen på dagtid og eldste var i barnehagen, og en dobbeltvogn som vi brukte når vi skulle ha med begge barna.

Sånn skal vi gjøre det også :)

Skrevet

Jeg kjøpte den, og er foreløpig veldig fornøyd. Vi har nesten 2,5 år mellom, men har fått god bruk for vogna. Er nå på ferie, og då er den gull verdt. Går forresten fint oppi en PramPack.

Den er litt tung å vippe opp på fortauskanter med eldste foran, men god trening! ;-)

Det er ikke en offroad-vogn, men det er vel ingen med små, svingbare fremhjul. Den trekker mye til siden om underlaget er ujevnt, men det blir selvfølgelig bedre om en låser forhjula. Utrolig lett å trille og manøvrere på flatt underlag! Har ikke prøvd den på snø, men den er nok ikke fantastisk, men heller ikke helt pyton. Uviktig for meg, for her er det nesten aldri snø.

Et minus er at bagen er veldig liten. Mini er lang for alderen, og hun vokste egentlig ut av bagen da hun var 5 mnd. Og det på sommeren uten pose i. Hun lå allikevel i den til hun var nesten 6 mnd (med føttene utenfor og hodet helt inni kanten), siden sportssetene ikke er anbefalt før fra 6 mnd.

Skrevet

Jeg kjøpte den, og er foreløpig veldig fornøyd. Vi har nesten 2,5 år mellom, men har fått god bruk for vogna. Er nå på ferie, og då er den gull verdt. Går forresten fint oppi en PramPack.

Den er litt tung å vippe opp på fortauskanter med eldste foran, men god trening! ;-)

Det er ikke en offroad-vogn, men det er vel ingen med små, svingbare fremhjul. Den trekker mye til siden om underlaget er ujevnt, men det blir selvfølgelig bedre om en låser forhjula. Utrolig lett å trille og manøvrere på flatt underlag! Har ikke prøvd den på snø, men den er nok ikke fantastisk, men heller ikke helt pyton. Uviktig for meg, for her er det nesten aldri snø.

Et minus er at bagen er veldig liten. Mini er lang for alderen, og hun vokste egentlig ut av bagen da hun var 5 mnd. Og det på sommeren uten pose i. Hun lå allikevel i den til hun var nesten 6 mnd (med føttene utenfor og hodet helt inni kanten), siden sportssetene ikke er anbefalt før fra 6 mnd.

Takk for svar :) Tror jeg er veldig ubestemmelig, for jeg klarer ikke å bestemme meg! Her blir det 15 måneder mellom, så jeg tror nok det blir bruk for søskenvogn. Har jo enkeltvogn også, men blir sikkert å selge den hvis vi bestemmer oss for å kjøpe babyjoggeren siden den også kan brukes som enkeltvogn.

Tenke, tenke, tenke...

• 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Henter fram denne igjen jeg -- er det noen som vil anbefale en søskenvogn? Her blir det 21 mnd mellom Store og Lille, og ser for meg at vi kommer til å måtte ha en søskenvogn.

For meg er det viktig at vogna lett kan løftes inn/ut av bil, og at den er stødig på all slags føre, også holker/snø/is. Er også viktig at det er to "separate" bager, slik at den ene kan være forovervendt/den andre bakovervendt.

Endret av MonThe
Skrevet

Her blir det også 21 mnd mellom ungene og vi har valgt TFK twinner twist. Aner ikke hvordan den er på sommer/vinterføre, vi bare kjøpte den spontant.

Skrevet

Easywalker..25 mnd blir d mellom. mine prioriteringer er at min 2 äring skal slippe og dras gjennom hulkette is,slafs ng snø etter en lang dag i b.hage.

Denne vognen har gode feite hjul,og er smal nok til butikkshopping :)

Skrevet

Vi har kjøpt Carena double swing med hardbag. Har ikke fått prøvd den enda da, men den virker veldig god til sitt formål. En av de viktigste tingene for meg var at jenta vår har god sitteplass selv om bagen er på, og det har hun. Andre vogner har en tendens til å bli trange for den som sitter i sportsdelen.

Hadde vi hatt ubegrenset budsjett hadde det definitivt blitt Bugaboo Donkey. :hjerter:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...