Blåmor Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Jeg trenger råd, damer, og hvor bedre sted å spørre enn her inne! Vet det finnes mange tråder om dette ved å google, men finner liksom aldri det rette svaret, så jeg spør likevel. Min lille M blir storebror i juli, og da blir det 17 mnd mellom barna. M skal i barnehage fra høsten, så blir ikke hjemme på dagtid. Spørsmålet er hvorvidt vi bør gå for søskenvogn, eller en bagvogn og en sportsvogn? Har Emmaljunga City Cross i dag, og er veldig fornøyd med den. Det er jo unødvendig å dra rundt på søskenvogn til daglig så lenge jeg bare har med meg den ene, men M er jo ikke større enn at han kommer til å trenge vogn en stund til. Ideelt sett skulle jeg jo hatt en bagvogn, en sportsvogn og en søskenvogn til alle tilfeller, men det er ikke aktuelt. Bør jeg satse på at de gangene jeg/vi skal ha med begge to at enten så triller vi en vogn hver, ellers bærer jeg den ene i Mei Taien eller bæremeis? Har sett det finnes et slags sete man kan sette oppå bagen til større søsken, har noen prøvd det? Alle tips og råd mottas med takk
Soul Skrevet 18. januar 2012 #2 Skrevet 18. januar 2012 Jeg ville hatt søskenvogn. Elsker vår! Og jeg har mye større aldersforskjell mellom dem. Gjør det utrolig mye enklere å være på tur med dem alene. Men det kommer jo anpå om du er mest hjemme og inne med dem eller ikke. Og om du er en del alene med dem eller om mannen stort sett er med ut? Jeg bruker også bæretøy men liker å kunne bytte på. Det skal sies at jeg har bagvogn, sportsvogn og trille i tillegg da. Og er mye alene med dem pluss mye ut på tur.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #3 Skrevet 18. januar 2012 Nå er det mange år siden jeg hadde to tette, men den gang prioriterte vi å ha to vogner, sportvogn til eldstemann og bagvogn til yngste. Vi hadde ståbrett til eldste som han kunne stå og hvile seg på. Han var i barnehagen på dagtid, og da trillet jeg masse tur med minstemann. Skulle vi på tur med begge, var vi jo gjerne begge foreldrene. Når minsten var et år, ville ikke eldstemann bruke vogn lengre...
Gjest Marmot Skrevet 18. januar 2012 #4 Skrevet 18. januar 2012 Du trenger Bugaboo Donkey. Den kan man gjøre om til singelvogn. Synd den er så himla dyr.
^^Belle^^ Skrevet 18. januar 2012 #5 Skrevet 18. januar 2012 Du trenger Bugaboo Donkey. Den kan man gjøre om til singelvogn. Synd den er så himla dyr. Det samme tenkte jeg.
Blåmor Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 18. januar 2012 Guri, for en fancy vogn! En slik skulle man hatt!
Gjest Marmot Skrevet 18. januar 2012 #7 Skrevet 18. januar 2012 Ja, jeg har tatt på en i romjula, og herlighet, den var aldeles nydelig.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #8 Skrevet 18. januar 2012 Bugaboo Donkey er dyr - men veldig verdt pengene. Spesielt med tanke på at veldig mange andre i Norge også synes det er en flott vogn, men at den er for dyr - slik at det å få solgt den brukt ikke vil være noe problem. 1
Gjest Kvikklunsj Skrevet 19. januar 2012 #9 Skrevet 19. januar 2012 Carena double swing med en hardbag
acna Skrevet 19. januar 2012 #10 Skrevet 19. januar 2012 Vi hadde søskenvogn, noe jeg er glad for. Vi brukte den hver dag, og barna trivdes i den:) Vi har 18mnd mellom barna.
Mamaloco Skrevet 20. januar 2012 #11 Skrevet 20. januar 2012 Jeg ville anbefalt søskenvogn, helt klart! Men sørg for å skaffe dere en som er god å trille, har svingbare hjul foran og brems er også veldig greit å ha. Sier dette fordi vi ikke hadde økonomi til å kjøpe en skikkelig søskenvogn da lillebror kom til, og endte med en brukt trehjulsvogn, ABC Design Dobbelvogn. Den er tung, utrolig vond og tung å trille, fremhjulet er ikke svingbart og ungene MÅ sitte vendt fra meg. Dessuten må du ha en mykbag til den lille de første månedene. Veldig tungvindt synes jeg, derfor ville jeg absolutt anbefale å bruke litt ekstra penger på en bedre vogn. Lykke til
Klematis Skrevet 20. januar 2012 #12 Skrevet 20. januar 2012 Jeg vurderer Baby Jogger City Select. Dyr, men virker utrolig god. Kan fint brukes som enkeltvogn og ser ikke superrar ut uten to barn. Liker at den er like smal som en enkeltvogn, men at barna ikke sitter helt oppå hverandre.
Concertina Skrevet 20. januar 2012 #13 Skrevet 20. januar 2012 Jeg har 20 mnd mellom, og valgte å ikke å kjøpe tvillingvogn. Storesøster var som oftest i barnehagen, og hvis hun var hjemme eller vi skulle i barnehagen, så bar jeg lillebror i sjal og hadde storesøster i vogna. Fungerte helt greit det. Men, hun sov jo ikke på dagen lengere, og det var en liten stund i fjor vinter, mens lillebror var for liten til å sitte godt nok på ryggen (syntes jeg hadde for liten kontroll i kulda selv om han satt innenfor bærejakka), og han var for tung til å bæres på magen i over 2 km. Så da fikk lillebror vogna, og jeg bar storesøster på ryggen. Men akkurat da kunne jeg godt tenke meg søskenvogn. Hvis jeg får to tette igjen så blir det Bugaboo Donkey (eller, det blir noen år til, så arvtageren tenker jeg ). Dyr ja, men så utrolig praktisk! (og jeg er egentlig ingen stor fan av Buggis på generell basis). Å bare ha vanlig dobbelvogn, når man bruker den mye med ett barn, høres skikkelig pes ut. Jeg har trillet litt med Baby Jogger City Select, har ei venninne som har den, den er grei nok, men siden de sitter på rad så blir tyngdepunktet ganske feil, spesielt om man har den eldste framst (og det har man gjerne siden man vil ha full oversikt over babyen i bagen). I tillegg har den mindre hjul foran enn det Donkey har (8" mot 10" hos Donkey), det gjør at den nok sikkert er litt vanskeligere på snøføre.
La Luna Skrevet 20. januar 2012 #14 Skrevet 20. januar 2012 Jeg vurderer Baby Jogger City Select. Dyr, men virker utrolig god. Kan fint brukes som enkeltvogn og ser ikke superrar ut uten to barn. Liker at den er like smal som en enkeltvogn, men at barna ikke sitter helt oppå hverandre. Anbefaler veldig denne! Vi betalte kun 7700 for den i butikk her i Norge.
Klematis Skrevet 21. januar 2012 #15 Skrevet 21. januar 2012 Anbefaler veldig denne! Vi betalte kun 7700 for den i butikk her i Norge. Med to sportsseter og bag? Hvor da? Har ikke sett det til under ca 10500 kr jeg...
Hedda-78 Skrevet 21. januar 2012 #16 Skrevet 21. januar 2012 Da jeg fikk to tette, hadde jeg en vanlig enkeltvogn som jeg brukte når jeg var hjemme med babyen på dagtid og eldste var i barnehagen, og en dobbeltvogn som vi brukte når vi skulle ha med begge barna. En sjelden gang skulle jeg bare ha med eldstemann, men siden jeg hadde kombivogn var det da veldig lett å gjøre om enkeltvogna til sportsvogn de timene jeg trengte det.
La Luna Skrevet 21. januar 2012 #17 Skrevet 21. januar 2012 Med to sportsseter og bag? Hvor da? Har ikke sett det til under ca 10500 kr jeg... Jepp :-) På østlandet....kan eventuelt sende deg pm om hvor ;-)
Klematis Skrevet 22. januar 2012 #18 Skrevet 22. januar 2012 Jepp :-) På østlandet....kan eventuelt sende deg pm om hvor ;-) Yes, please!
lykkeliggift Skrevet 19. september 2012 #19 Skrevet 19. september 2012 Ser at dette er en gammel tråd, men håper noen av dere kan svare meg. Klematis: Kjøpte du denne vognen?? Eventuelt fornøyd med den? Pluss og minus? Vurderer denne sterkt, men er så usikker på hvordan den er på vinteren. Bor en plass med mye snø, og har termin i november. La Luna: Kan du også være så snill og skrive om du er fornøyd med vogna? På forhånd takk
Noldus Skrevet 22. september 2012 #20 Skrevet 22. september 2012 jeg har også city select! Har ikke prøde den på snøføre, men ellets syns jeg den er fantadtisk! litt tungstyrt om du har begge oppi, men likevel god! Om størstemann bruker vogn mye, tror jeg ikke jeg ville gått for den. Men som ekstra sete til storebror når han er sliten syns jeg den er perfekt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå