AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Hallo! På skolen nå holder vi på å lage noe som heter stop motion. Det er grupper på to og to og alle skal lage hver sin stop motion film på ett og ett halvt minutt. Men han jeg er på gruppe med og jeg har jo ingen peiling på hva den skal handle om. Vil at den skal være ganske kul og ha en god ide, sånn at folk tenker "wooow kult!!!".... men tingen er at det bare må være vanlige ting man har i huset som kan være med i filmen... fordi at ingen av oss har tatt vare på noen leker eller noe sånt fra vi var små!!! Derfor sliter vi litt.. noen som kan hjelpe oss??? Takk!
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 18. januar 2012 #3 Skrevet 18. januar 2012 Ingen?? Vet ikke hva stop motion er fornoe en gang, jeg
Cho Kon It Skrevet 18. januar 2012 #4 Skrevet 18. januar 2012 Jeg hadde nok laget dyr ut av husholdningsartikler. Eller på en eller annen måte gjort om dagligdagse ting til levende monstre. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #5 Skrevet 18. januar 2012 Stop motion er en film laget av stillbilder... du flytter objektet litt og litt for hvert bilde du tar så setter du det sammen til en film. Tusen hjertelig takk for tips Scaramouche-, tenker du på mat og kjøkkenustyr da? Vil gjerne at det skal se veldig ekte ut og nesten som det er filmet.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 18. januar 2012 #6 Skrevet 18. januar 2012 Hvis dere ikke er alt for opphengt i at det skal se virkelig ut, så kan dere jo bruke leire? Eller lego?
Cho Kon It Skrevet 18. januar 2012 #7 Skrevet 18. januar 2012 Tusen hjertelig takk for tips Scaramouche-, tenker du på mat og kjøkkenustyr da? Vil gjerne at det skal se veldig ekte ut og nesten som det er filmet. Ja for eksempel! Men alt kan jo brukes egentlig. Tegn et par øyne og en munn som du limer på støvsugeren, vips så er den et lite maurlukermonster. Tegn øyne på søppeldunken og bruk lokket som munn. Lag et hus av DVD-covere. Bruk brokkoli som hår. Det er bare fantasien som setter grenser! Tingen med stop-motion er jo at det skal synes at det faktisk er stop-motion. Det er viktig å passe på kameravinkler og lys, men det er ikke like viktig at dette er 100% perfekt. Det er helt greit at animasjonen blir litt hakkete, og det er greit at lyset endrer seg slik at det ser ut som om sola går opp og ned igjen på et halvt minutt. Dette er jo også et kraftig virkemiddel for å illustrere at tiden går. Og det å få det til å se ut som om det er filmet kommer an på hvor mange bilder du vil bruke pr. sekund, og også dette lyset og kameravinkelen. Hvis du vil ha en helt jevn animasjon bruker du mange bilder pr. sekund, passer på at kameraet står akkurat der det skal på hvert eneste bilde, og også helst kunstig lys slik at det blir lettere å kontrollere "solnedgangen". I min bok er dette litt mer ren animasjon enn stop-motion, og jeg liker best det grove, "hjemmelagde" uttrykket. Har du forresten sett på noen av filmene til 1
Labello Skrevet 18. januar 2012 #8 Skrevet 18. januar 2012 Åh, når jeg gikk på vgs så hadde vi samme oppgave Den kuleste var en gruppe som lagde en musikkvideo av legomenn/damer som danset likt. Med handling og slik. Tror det var til "Rice and curry" med Dr. Bombay
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå