Gå til innhold

Soltørkede tomater

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg liker innmari godt soltørkede tomater. Har fått det servert først og fremst i quiche.

Nå skal jeg imidlertid begynne å finne min egen måte å servere og spise dem. Men enten er det meg eller så er det kokebøkene mine som er fullstendig utgått på dato - jeg vet ikke hvordan jeg skal tilberede dem for å få den seige, saftige konsistensen.

Akkurat nå har jeg en pakke tørre tomater, altså ikke i olje. Har lagt dem i vann og satt dem på svak varme. Er det helt håpløst? Kanskje olje er tingen å bruke? Eller er det bare et lite oppkok i sausen som skal til? Hjelp, hjelp!

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Det jeg har hørt er i alle fall at de bør ligge og trekke litt i olje først, deretter kan du bruke dem i sauser, osv. Men jeg har aldri prøvd selv!

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Jeg har dessverre ingen oppskrift til deg, men for å få de tørkede tomatene til å bli slik som de myke du kjøper i løsvekt, må de kokes opp i en blanding av olje, eddik, vann og urter/krydder. Kanskje du kan prøve deg litt fram?

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjempe godt i salat med kylling. Prøv med blant annet sammen med ruccola salat, oliven og hva annet du måtte få lyst på. Nydelig!

Ellers så kan du bruke det til å lage saus til pasta.

Mye annet er også mulig. Søk på oppskrifter på internett. Da kan du alltid finne nye spennende oppskrifter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...