Birgitte Skrevet 31. desember 2003 #1 Skrevet 31. desember 2003 Jeg liker innmari godt soltørkede tomater. Har fått det servert først og fremst i quiche. Nå skal jeg imidlertid begynne å finne min egen måte å servere og spise dem. Men enten er det meg eller så er det kokebøkene mine som er fullstendig utgått på dato - jeg vet ikke hvordan jeg skal tilberede dem for å få den seige, saftige konsistensen. Akkurat nå har jeg en pakke tørre tomater, altså ikke i olje. Har lagt dem i vann og satt dem på svak varme. Er det helt håpløst? Kanskje olje er tingen å bruke? Eller er det bare et lite oppkok i sausen som skal til? Hjelp, hjelp!
Gjest GreenSky Skrevet 31. desember 2003 #2 Skrevet 31. desember 2003 Det jeg har hørt er i alle fall at de bør ligge og trekke litt i olje først, deretter kan du bruke dem i sauser, osv. Men jeg har aldri prøvd selv!
Gjest Dalwhinnie Skrevet 31. desember 2003 #3 Skrevet 31. desember 2003 Jeg har dessverre ingen oppskrift til deg, men for å få de tørkede tomatene til å bli slik som de myke du kjøper i løsvekt, må de kokes opp i en blanding av olje, eddik, vann og urter/krydder. Kanskje du kan prøve deg litt fram?
Gjest Anonymous Skrevet 1. januar 2004 #4 Skrevet 1. januar 2004 Kjempe godt i salat med kylling. Prøv med blant annet sammen med ruccola salat, oliven og hva annet du måtte få lyst på. Nydelig! Ellers så kan du bruke det til å lage saus til pasta. Mye annet er også mulig. Søk på oppskrifter på internett. Da kan du alltid finne nye spennende oppskrifter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå