Gå til innhold

Hvordan lager DU bestemorruter?

Anbefalte innlegg

Gjest PinkLeaf
Skrevet (endret)

Hvordan lager du bestemorruter?

Dette er mine:

SDC10582.JPG

6 lm i en ring

3 stm, 3 lm fire ganger

3 stm, 1 lm (3 lm i hjørnene)

Fem omganger

Jeg har sett noen som lager med en ekstra lm-bord rundt lappen til slutt - gjør du det?

Endret av PinkLeaf
Videoannonse
Annonse
Gjest PinkLeaf
Skrevet

Hvordan hekler du de sammen? Jeg vurderte å sy mine sammen, men er litt usikker på hvordan man gjør det.. :-p Det er nok finest når det er heklet sammen..?

Skrevet

Hvordan hekler du de sammen? Jeg vurderte å sy mine sammen, men er litt usikker på hvordan man gjør det.. :-p Det er nok finest når det er heklet sammen..?

Jeg gjør det på siste runde. Der jeg normalt lager luftmasker mellom stavgruppene tar jeg heller en fastmaske rundt luftmaskene på forrige rute, om du skjønner.

Gjest PinkLeaf
Skrevet

Åja, så de festes sammen underveis! Smart! Det får jeg huske til neste gang, regner med det er litt sent å lage en rad til på alle nå.. :-p Men tror du jeg kan hekle dem sammen med fastmasker hele veien? Jeg har jo ikke noe opplagt mønster ennå, så det blir nok litt styr mot slutten for å finne ut et fint mønster :fnise:

Skrevet

Ja, det skal gå fint. Prøv deg litt fram for å finne noe som ser sånn halvveis pent ut.

Skrevet

Åh, som jeg misunner dere tålmodigheten til å lage slike tepper! De er så fine! Har selv sett på det teppe du linker til Zzyzx, men tror ikke jeg har ork til å gjøre det ferdig..

Skrevet

Jeg hekler rutene omtrent som deg, og hekler sammen i bakerste maskeledd (kjedemasker) - det blir ganske pent. Alternativet er å sy, men jeg synes det tar så laaaaang tid...

Gjest PinkLeaf
Skrevet (endret)

Nå har jeg begynt på ennå et teppe! :ler:

Jeg prøvde å feste i siste omgang som du foreslo, Zzyzx, men det ble ikke så pent.. Tror ikke jeg fikk det ordentlig til.

Tropehus - gjør du omtrent som hun fruMæla (Mer enn bare ord)?

IMG085.jpg

Endret av PinkLeaf
Skrevet

Jeg kjenner at det ble litt forvirrende at hun skriver "fletter" når det hun mener er "bakre maskeledd"... Men ellers så ser jo det ut som en veldig fin måte å hekle sammen på.

Skrevet (endret)

IMG_1582.jpg

Har ganske mange igjen, som dere ser.

Dette skal bli et teppe til mamma i bursdagsgave, men har fram til 1 april, så dette skal nok gå bra! :)

Edit: Fargene er random, skal selvfølgelig plassere de litt finere når jeg skal hekle sammen rutene. :)

Endret av Niennas

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...