Gå til innhold

barbering nedentil!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Hvordan kremer, skum etc bruker dere før og/eller etter barbering? Er det noen som har tips? jeg bruker ingenting, bare varmt vann, og er litt plaget med røde prikker noen ganger. Er også litt plaget med at jeg er veldig tørr der nede, på huden altså. Trenger derfor tips:)

Videoannonse
Annonse
Gjest anonymlol
Skrevet

barberskum før og zinksalve etter:)

Skrevet

Bruker barberskum (sensitive skin fra Gilette) og smører med Helsosan etterpå :)

Skrevet

Det eneste som hjelper er å bruke håndsprit på bikinilinjen før og etter. Det er bakterier som forårsaker de kløende nuppene/kvisene. En annen ting som hjelper er å ikke la baberhøvelen ligge i dusjen. Når den tørker ut ligger det færre bakterier på bladene. Du må gjerne prøve all verdens typer barberskum og kremer men sprit er det eneste som virker ! Alkoholen svir ørlite etter barbering men går fort over, bedre å svi litt i 5 sekunder enn å klø i dagesvis.

Skrevet

Det eneste som hjelper er å bruke håndsprit på bikinilinjen før og etter. Det er bakterier som forårsaker de kløende nuppene/kvisene. En annen ting som hjelper er å ikke la baberhøvelen ligge i dusjen. Når den tørker ut ligger det færre bakterier på bladene. Du må gjerne prøve all verdens typer barberskum og kremer men sprit er det eneste som virker ! Alkoholen svir ørlite etter barbering men går fort over, bedre å svi litt i 5 sekunder enn å klø i dagesvis.

Helsosan er aseptisk og gjør noe av samme nytte. Desuten tørker alkohol ut huden og hvis et av problemene var tørr hud så vil håndsprit forverre det problmet..

Skrevet

Man kan gjerne bruke en fet krem etter spriten har tørket. Håndsprit inneholder glyserol og virker derfor ikke like uttørkende som ren sprit.

Skrevet

Hei! Hvordan kremer, skum etc bruker dere før og/eller etter barbering? Er det noen som har tips? jeg bruker ingenting, bare varmt vann, og er litt plaget med røde prikker noen ganger. Er også litt plaget med at jeg er veldig tørr der nede, på huden altså. Trenger derfor tips:)

:fy_fy:

Gjest just words
Skrevet

Vi bruker barber såpe med kost. Fåes kjøpt hos body shop blant annet.. Barber såpe tørker ikke ut huden slik gilette gjør, vertfall hos meg. Etterpå smører jeg meg inn med olje som fåes kjøpt på kondomeriet, nei ikke den som svir som F.. men masasjeolje, funker som bare det. Lenge siden jeg har hatt nupper, røde prikker eller noe annet.

Skrevet

Jeg bruker som regel dusjsåpe eller evt barberskum hvis jeg har. Smører etterpå med vibratorrens, faktisk :)

Skrevet

Anbefaler den som svir litt som man får kjøpt på kondomeriet ;) aldri en jordbæråker her i gården nei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...