Gjest TS22 Skrevet 17. januar 2012 #1 Skrevet 17. januar 2012 Lang historie kort, ble nylig slutt med min kjæreste gjennom ca 2 år, pga at han var utro og behandlet meg utrolig dårlig. Han hadde kost seg med jenter både i Norge og litt rundt om i verden (reiser en del pga jobb). Jeg var nettopp hjemme i juleferien og bestemte meg for å sjekke meg for alle kjønnssykdommer / ta celleprøve/ og AIDS b.la, bare for å være sikker. Han er ansvarsløs og jeg vet jo ikke hva han har vært borti. Er nå tilbake i byen jeg studerer i og fikk nettopp beskjed på tlf svareren min fra min mor etter at jeg hadde gått tur, om at jeg hadde fått et brev fra legesenteret mitt hjemme. Magen slo koldbøtte og jeg føler meg skikkelig kvalm og redd. Tårene bare triller og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre av meg. Vet noen om det er noen "regler" om at de må ringe om det ble testet postitivt på AIDS? Hadde liksom vært litt beroligende.. Uff jeg er så redd, har hjertet i halsen...
Bordeaux Skrevet 17. januar 2012 #2 Skrevet 17. januar 2012 (endret) Edit feil Endret 17. januar 2012 av Bordeaux
loffen Skrevet 17. januar 2012 #3 Skrevet 17. januar 2012 Jeg aner ikke.. Men det behøver jo ikke være at du har testet positivt på HIV, det kan være det er noe annet du har, som kan behandles med en enkel antibiotika-kur.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #4 Skrevet 18. januar 2012 Jeg er rimelig sikker på at om du har testet positivt for HIV så sender de ikke bare et brev. Husk at HIV er et virus som smitter sjeldent, så sannsynligheten for at han har fått det er liten, og enda mindre for at han har overført til deg. Enten har det sikkert kommet beskjed om at klamydiatesten var inkoklusiv, eller at du har klamydia. Og det ordner man jo lett. Du får ringe de i morgen tidlig og høre, gi gjerne en lyd her om hva det var. 5
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2012 #5 Skrevet 18. januar 2012 Brevet forteller deg sikkert at alt er i orden. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #6 Skrevet 18. januar 2012 Brevet forteller deg sikkert at alt er i orden. Man får jo ikke et brev om alt er i orden. Jeg kan tenke meg at du enten har klamydia, gonnore eller en annen kjønnssykdom som kan behandles på en enkel måte. 2
Nusseli Skrevet 18. januar 2012 #7 Skrevet 18. januar 2012 (endret) Brevet forteller deg sikkert at alt er i orden. Jag får alltid hjärtat i halsgropen varje gång jag har tagit ett test hos läkaren och får hem ett brev men har insett att de nästan alltid skickar ut brev (och skriver att allt är OK), oavsett om det gäller mig eller babyn. HATAR att få sådana brev innan jag öppnar dem och sen blir han bra igen Så bara för att du har fått hem brev så behöver det inte stå att du har något, de skriver säkert bara att allt är som det ska och att du inte ska oroa dig P.s bra att du dumpat "ekklet"!! Endret 18. januar 2012 av Nusseli
Mr.Omg Skrevet 18. januar 2012 #8 Skrevet 18. januar 2012 Man får jo ikke et brev om alt er i orden. Jeg kan tenke meg at du enten har klamydia, gonnore eller en annen kjønnssykdom som kan behandles på en enkel måte. Jo da. Man får et "man kan ikke se noen tegn til..."-brev 1
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2012 #9 Skrevet 18. januar 2012 Eventuelt "prøven var forurenset, kom tilbake..."
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #10 Skrevet 18. januar 2012 Som oftest får man ikke brev hvis alt er i orden. Ved positiv hiv-test blir du innkalt til samtale hos legen, mest sannsynlig ville de ringt fra legekontoret og kalt deg inn til time, siden det er en såpass alvorlig diagnose. Jeg gjetter på at du mest sannsynlig har fått en eller annen variant av kjønnsykdomer som er veldig vanlig, f.eks klamydia eller kjønnsvorter. Evt at det ble gjort en feil under blodprøvetakning og du må inn og ta nye prøver. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #11 Skrevet 18. januar 2012 Jeg fikk faktisk brev fra gynekologen min at celleprøven var helt i orden og ikke tegn til celleforandringer, og med ønske om en fin dag. Så jo man kan faktisk få brev om at alt er i orden Men fortell gjerne hva det sto i brevet, eller ihvertfall om det var et brev verdt å grue seg til eller bare et "alt i orden"-brev.
Cammomille Skrevet 18. januar 2012 #13 Skrevet 18. januar 2012 (endret) Krysser fingrene for deg! Edit: sikkert en snill mod igjen? Haaaater dobbeltposter, beklager Endret 18. januar 2012 av Cammomille
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå