AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #1 Skrevet 17. januar 2012 Jeg er 17 år har slitt med depresjoner, angst, selvhat og hele den pakken siden jeg var 11. Det var sterkest i perioden 13-16 år og jeg har skadet meg selv og forsøkt å ta livet mitt. Nå, egentlig helt plutselig, føler jeg meg så mye bedre. Jeg smiler av meg selv! Hele meg er forandret. Jeg får fortsatt sånne anfall eller hva det er, som varer i alt fra noen minutter til noen dager, hvor alt igjen er mørkt og trist. Men generelt sett har jeg det veldig bra for tiden. Jeg får skyldfølelse for det. Jeg tenker på alle de som fortsatt sliter med det og fortjener det jeg nå har så mye bedre enn meg. Jeg har ikke gjort noe godt i livet mitt, egentlig tvert imot, fordi jeg har sviktet og såret alle mine nærmeste og forbannet Gud og Jesus utallige mange ganger. Jeg har ikke gjort meg fortjent til dette. Det er nesten så jeg har lyst til å gå tilbake til å være deprimert for å unnslippe den tunge vekten på skuldrene og den blokkaden i brystet. Kan det hende jeg bare savner å være deprimert? Jeg vet ikke helt hva som foregår. Denne "nye meg" er bare 4 måneder gammel. 1
FruN Skrevet 17. januar 2012 #2 Skrevet 17. januar 2012 Det er nok en omveltning ettersom du har hatt det mørkt sa lenge. Men du kan kanskje bruke denne nye, positive deg til noe som du føler nyttig, evt samfunnsnyttig? Du har slitt lenge nok til å ha fortjent dette uansett, så ikke ha dårlig samvittighet for å ha lyse dager! 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #3 Skrevet 18. januar 2012 Det er nok en omveltning ettersom du har hatt det mørkt sa lenge. Men du kan kanskje bruke denne nye, positive deg til noe som du føler nyttig, evt samfunnsnyttig? Du har slitt lenge nok til å ha fortjent dette uansett, så ikke ha dårlig samvittighet for å ha lyse dager! Takk.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #4 Skrevet 19. januar 2012 Du er vant til å tenke så stygt om deg selv, fordi du har gjort det i mange år, så er nok derfor du føler at du ikke fortjener å ha det bra. Når den dårlige samvittigheten slår inn, si til deg selv "Nei, jeg trenger ikke å ha dårlig samvittighet! jeg fortjener å ha det godt, jeg også!"
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #5 Skrevet 19. januar 2012 Vet du...etter så mange år med problemer, så har du lovt å være egoistisk og bare tenke på deg selv. NYT livet, vær glad. Dersom du føler at du har skuffet og såret noen av dine nærmeste, så vent til du er helt på topp, SÅ kan du begynne å gjøre det godt igjen... Ønsker deg all lykke videre på ferden!
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #6 Skrevet 19. januar 2012 Så søte dere er, takk for svar. I dag har jeg hatt en forferdelig dag og jeg føler meg merkelig nok litt bedre idag enn igår hvor dagen min var fin...
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #7 Skrevet 19. januar 2012 Det nok noe med at depresjon og vanskelige tanker har fyllt kropp og hodet i så mange år, og nå når dette er borte/på vei bort, så blir det tomt. Tror du rett og slett må erstatte depresjonen og de vonde tankene med noe annet, du må fylle opp de tomme rommene. Vær sosial, finn noe du liker å holde på med, ikke la deg sitte og kjenne på tomheten etter depresjonen.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #8 Skrevet 20. januar 2012 Det nok noe med at depresjon og vanskelige tanker har fyllt kropp og hodet i så mange år, og nå når dette er borte/på vei bort, så blir det tomt. Tror du rett og slett må erstatte depresjonen og de vonde tankene med noe annet, du må fylle opp de tomme rommene. Vær sosial, finn noe du liker å holde på med, ikke la deg sitte og kjenne på tomheten etter depresjonen. Ja, det er faktisk tomt på en annen måte nå enn før. Tusen takk for tips, skal forsøke mitt beste.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå