Gå til innhold

Helvete å bruke BH

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har et stort problem. Bare noen minutter etter at jeg har tatt på meg BH´en om morningen, så har jeg store smerter i siden. Jeg klarer rett og slett ikke å gå med BH, men jeg må jo gjøre det likevel. Derfor ender jeg opp med fikle med den hele dagen, sånn at den ikke ligger på samme plassen hele dagen.

Problemet er såpass ødeleggende for meg og min hverdag at jeg har oppsøkt lege. Der fant de ingenting.

Ja, jeg vet hvilken størrelse jeg skal ha i BH.

Er det noen som kjenner seg igjen, eller er det noen som har noen råd til hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk BHer uten spiler.

• Liker 2
Skrevet

Kanskje du har den for stramt? :) Og er du heeelt sikker på at du bruker riktig størrelse? Jeg trodde nemlig lenge at jeg var en 75C, helt til en spesialist kunne fortelle meg at jeg var en 75DD :jepp:

Gjest Mahareth
Skrevet

Har du samme problem med sportsbh? Er du helt, helt sikker på at du har riktig størrelse? Har du blitt målt skikkelig?

Jeg får vondt om stroppene ikke er stramme nok, om omkretsen er blitt for stor (sånn når bhen har blitt brukt mange ganger og mister elastisiteten) eller om cupen er for stor. Det skal virkelig ikke mye til, et par kg i vektendring kan være alt som skal til for at bhene mine ikke passer godt lenger.

• Liker 1
Skrevet

Har du samme problem med sportsbh? Er du helt, helt sikker på at du har riktig størrelse? Har du blitt målt skikkelig?

Jeg får vondt om stroppene ikke er stramme nok, om omkretsen er blitt for stor (sånn når bhen har blitt brukt mange ganger og mister elastisiteten) eller om cupen er for stor. Det skal virkelig ikke mye til, et par kg i vektendring kan være alt som skal til for at bhene mine ikke passer godt lenger.

Ja, har samme problemet med sportsbh, men den kan jeg ikke ha på meg mer enn i noen sekunder før jeg får intense smerter.

Skrevet

Kanskje du har den for stramt? :) Og er du heeelt sikker på at du bruker riktig størrelse? Jeg trodde nemlig lenge at jeg var en 75C, helt til en spesialist kunne fortelle meg at jeg var en 75DD :jepp:

Ja, har testet flere typer bher men det er ikke noe som fungerer for meg. Men jeg skal nok ta meg en tur til en spesialist en gang til for å sjekke at det ikke har endret seg igjen.

Takk for fint svar :)

Skrevet

får du vondt uansett hva slags type BH du bruker?

Har du vært på spesialforretning og spurt dem om hjelp? De har sikkert ekspertise til å vite om en annen type BH kan være bedre for deg, og kanskje se hva det er som gjør at det gjør vondt akkurat der det gjør vondt.

Det gjelder ikke bare å finne rett størrelse, men også å finne rett BH til akkurat deg.

Jeg vet min størrelse, men det betyr overhode ikke at jeg kan bruke en hvilken som helst BH i den størrelsen. Noen gnager noen steder, noen klemmer andre steder, og atter andre er bare rare. Selv om de altså er akkurat samme størrelse.

Gikk på Change (er det ikke det det heter da?) på OsloCity, og der fikk jeg god hjelp og fant en BH som sitter akkurat som den bør på meg.

Skrevet

Bruk BHer uten spiler.

Har prøvd dette, men kjenner det likevel godt i siden.

Skrevet

får du vondt uansett hva slags type BH du bruker?

Har du vært på spesialforretning og spurt dem om hjelp? De har sikkert ekspertise til å vite om en annen type BH kan være bedre for deg, og kanskje se hva det er som gjør at det gjør vondt akkurat der det gjør vondt.

Det gjelder ikke bare å finne rett størrelse, men også å finne rett BH til akkurat deg.

Jeg vet min størrelse, men det betyr overhode ikke at jeg kan bruke en hvilken som helst BH i den størrelsen. Noen gnager noen steder, noen klemmer andre steder, og atter andre er bare rare. Selv om de altså er akkurat samme størrelse.

Gikk på Change (er det ikke det det heter da?) på OsloCity, og der fikk jeg god hjelp og fant en BH som sitter akkurat som den bør på meg.

Har dessverre ikke mulighet til å dra til Oslo hver dag, men jeg skal ta meg en tur innom en lignende butikk nå jeg får anledning.

Takk for fint svar, ha en fortsatt god kveld :)

Skrevet

Genie bra? De som de har på TV shop, men tror det er en kopi. Kjøpte et par på ebay, og bedre bher har jeg aldri hatt. Kostet ca 150 kr med porto.

De er BREDE i sidene, og presset blir dermed minst mulig.

Men har du vært hos kiropraktor? Det høres litt ut som det kan være en låsning som er øm.

Skrevet

Det høres nesten ut som en korsettvariant kunne vært tingen for deg. I og med at du får vondt på visse punkter/områder og det hjelper for en kort stund å justere, tenker jeg. Med en BH som har bredere støtte rundt brystkassen vil kraften bli bedre fordelt.

Og da tenker jeg mer i retning av formende undertøy, altså, ikke BDSM-korsetter som skal gi smalest mulig midje og trykke brystene opp under haka.

Gjest Consensio
Skrevet

Jeg har samme problemet. Gnager og gjør vondt hele dagen.

Fortsett å prøv forskjellige typer bh'er.

Jeg fant endelig en type som var god å bruke og dro rett tilbake og kjøpte 5 til av samme typen :fnise/

Har også funnet en sportsbh som er enda bedre, men den klemmer brystene mine så de ser helt flate ut, så de bruker jeg ikke så ofte.

Så keep on trying og lykke til :)

Skrevet

Genie bra? De som de har på TV shop, men tror det er en kopi. Kjøpte et par på ebay, og bedre bher har jeg aldri hatt. Kostet ca 150 kr med porto.

De er BREDE i sidene, og presset blir dermed minst mulig.

Men har du vært hos kiropraktor? Det høres litt ut som det kan være en låsning som er øm.

Tusen takk for svar. Jeg skal ta meg en titt på disse bhene :)

Skrevet

Jeg har samme problemet. Gnager og gjør vondt hele dagen.

Fortsett å prøv forskjellige typer bh'er.

Jeg fant endelig en type som var god å bruke og dro rett tilbake og kjøpte 5 til av samme typen :fnise/

Har også funnet en sportsbh som er enda bedre, men den klemmer brystene mine så de ser helt flate ut, så de bruker jeg ikke så ofte.

Så keep on trying og lykke til :)

Takk for svar.

Så fint å høre at det gikk så bra med deg! Nå får jeg masse håp om at jeg også skal finne "the perfect bra" en dag :D hehe

Skrevet

Det høres nesten ut som en korsettvariant kunne vært tingen for deg. I og med at du får vondt på visse punkter/områder og det hjelper for en kort stund å justere, tenker jeg. Med en BH som har bredere støtte rundt brystkassen vil kraften bli bedre fordelt.

Og da tenker jeg mer i retning av formende undertøy, altså, ikke BDSM-korsetter som skal gi smalest mulig midje og trykke brystene opp under haka.

Takk for svar.

Korsett hadde kanskje vært greia ja, skal ta meg en tur ut på shopping en dag å kikke på om dette er noe som passer for meg :)

Skrevet

Takk for svar.

Korsett hadde kanskje vært greia ja, skal ta meg en tur ut på shopping en dag å kikke på om dette er noe som passer for meg :)

"long line bra". Men de er ofte svindyre.

Blir neste stopp for meg om jeg skal ha noe mer fancy enn genie braene mine, men pr dags dato har jeg ikke råd.

• Liker 1
Skrevet

"long line bra". Men de er ofte svindyre.

Blir neste stopp for meg om jeg skal ha noe mer fancy enn genie braene mine, men pr dags dato har jeg ikke råd.

Får se hva jeg finner på. Har vertfall fått to supre svar til nå :)

Takk igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...