AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #1 Skrevet 17. januar 2012 Heisann! I slutten av februar skal jeg og kjæresten på vår første utenlandstur sammen/uten foreldre som fikser alt for oss. Vi starter lett, med en en-nattsovernatting i London, for å se en konsert. Så, da lurer vi på hvor i all verden vi kan bo denne ene natten, uten å måtte betale enorme summer. Konserten er på Soho Theatre, så det hadde vært kjekt med noe i nærheten. Om den er noen London-kjente damer eller menn her inne som vil hjelpe oss litt på vei her, blir vi meget takknemlige!
Rainbow Skrevet 17. januar 2012 #2 Skrevet 17. januar 2012 Bed & Breakfast kryr det av i London. Det trenger ikke koste så mye. Da jeg var på interrail i Storbritannia hadde vi som hovedregel at et hotell ikke skulle koste mer enn £20. Men det var ti år siden, så vil anta det har gått opp noe siden da. Likevel bør det ikke koste mer enn tre hundre kroner natta. Angående nærhet til konserten er det veldig lett med t-bane der, så du kommer deg fort fram uansett. Kartet over banen nede i undergrunnen der er lett å skjønne, og når dere ser på skiltene skjønner dere raskt hvilken bane dere skal ta. Jeg er ikke så kjent i SOHO-området, men vet det er mange småhoteller/hosteller der. Har selv stort sett bodd i Queensway, Bayswater og Paddington, men sistnevnte er et stykke unna Soho. Ellers kan dere finne youth hostels, hvor dere kan bo på sovesal eller smårom. London er generelt dyrere enn andre britiske steder, men det bør være fint mulig å finne noe billig. Kvaliteten på stedet er generelt ikke noe særlig når man går mye ned i pris, men det er jo bare én natt. Vi opplevde blant annet et sted der man låste opp døra til badet for å komme inn på rommet der senga sto, hehe! Er mye stygt og 60-70-talls. Men det kan jo være litt morsomt også! Bruk hotels.com eller hotels.no. Jeg har funnet mye billig og bra der. Du kan sortere på pris og sted. Da kan dere kanskje finne noe billig i Soho-området og deretter gå på hotellet/hostellets nettside og se an. Lykke til, London er en fantastisk by!! Synd dere bare har én natt der, men da får dere i alle fall en liten smakebit.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå