Gå til innhold

"Par" med klamydia


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg "driver av" med en, vi er ikke sammen, men prøver fortsatt å finne ut hele den smørja. Han fant først ut at han hadde klamydia, og tok behandling for det i jula. Jeg tok test rett over nyttår, og har funnet ut at jeg har det også. Men før jeg fant det ut, var vi så utrolig dumme at vi hadde oss i fylla uten kondom. Nå har han testet seg igjen, og vil antageligvis begynne på ny behandling litt etter meg.

Så... vil testen hans antageligvis være positiv selv om han tok den dagen ca. 1-2 dager etter vi hadde sex? Blir man smittet så fort og vil det gi utslag? Jeg er litt redd han er smittet, og det ikke gir utslag. Og at han derfor kan smitte meg igjen.

Noen som har erfaring når man har klamydia som "par"? Hvor lenge tok det før dere kunne ha sex igjen? Eller hadde dere sex med kondom? Føler nesten at selv det blir litt risikabelt... Og hadde du/dere kur på en dag eller sju dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Katten.

Snakk om å problematisere ting.

Ha nå bare sex med kondom i en to-tre uker framover.

Husk: klamydia smitter via oralsex òg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "driver av" med en, vi er ikke sammen, men prøver fortsatt å finne ut hele den smørja. Han fant først ut at han hadde klamydia, og tok behandling for det i jula. Jeg tok test rett over nyttår, og har funnet ut at jeg har det også. Men før jeg fant det ut, var vi så utrolig dumme at vi hadde oss i fylla uten kondom. Nå har han testet seg igjen, og vil antageligvis begynne på ny behandling litt etter meg.

Så... vil testen hans antageligvis være positiv selv om han tok den dagen ca. 1-2 dager etter vi hadde sex? Blir man smittet så fort og vil det gi utslag? Jeg er litt redd han er smittet, og det ikke gir utslag. Og at han derfor kan smitte meg igjen.

Noen som har erfaring når man har klamydia som "par"? Hvor lenge tok det før dere kunne ha sex igjen? Eller hadde dere sex med kondom? Føler nesten at selv det blir litt risikabelt... Og hadde du/dere kur på en dag eller sju dager?

Kan ta fra 7-9 dager etter sex før klamydia påvises på testen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å problematisere ting.

Ha nå bare sex med kondom i en to-tre uker framover.

Husk: klamydia smitter via oralsex òg.

Det kan være, men blir litt bekymra. Dessuten svarer du ikke på det jeg spør om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Det du spør om er unødvendig komplisert. Ikke ta sjanser -> kondom over litt tid mens dere begge er på kur -> problem solved.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du spør om er unødvendig komplisert. Ikke ta sjanser -> kondom over litt tid mens dere begge er på kur -> problem solved.

Men hva om han ikke tester positivt? Såklart skal vi ikke ha sex uten kondom om han ikke gjør det, men :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:balltre:

Bruk nå bare kondom ihvertfall to uker framover da!

Trenger ikke slå meg i huet når jeg allerede har sagt vi skal det ;)

Men må da være lov å tenke litt frem i tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tok testen for tidlig. Om den er negativ må han nok inn og sjekke seg igjen før dere kan ha ubeskyttet sex, rimelig enkelt egentlig ;) kondomer vil bli deres beste venn/ eventuelt verste fiende de neste ukene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SemperFi

Trenger ikke slå meg i huet når jeg allerede har sagt vi skal det ;)

Men må da være lov å tenke litt frem i tid?

Bruk kondom framover, spesielt om dere skal holde på med andre i mellomtiden om dere skal det.

*Don't push the red button* :balltre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du testet deg for andre ting da? Det er jo mye mer enn klamydia der ute.

Spiller vel liten rolle om typen er kvitt klamydiaen men fortsatt har hiv ? ? :klo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...