AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #1 Skrevet 17. januar 2012 Hei. Er litt "tett" i høyre øre, virker som hørselen er litt redusert på det øret. Det gjør ikke direkte vondt. Men hører dårligere og virker som det er noe oppi der. Hva kan det være? Betennelse?
Gjest pellepirat Skrevet 17. januar 2012 #2 Skrevet 17. januar 2012 Kan jo være ørevoks. Prøv å ha en dråpe matolje i øret og se om det hjelper. For all del ikke stikk noe skarp inn el pirk inni øret, det kan skade det. Hvis det vedvarer bør du kontakte lege.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #3 Skrevet 17. januar 2012 Kan jo være ørevoks. Prøv å ha en dråpe matolje i øret og se om det hjelper. For all del ikke stikk noe skarp inn el pirk inni øret, det kan skade det. Hvis det vedvarer bør du kontakte lege. Ikke ørebetennelse?
Destin Skrevet 17. januar 2012 #4 Skrevet 17. januar 2012 (endret) Du kan ha fått væske i mellomøret.. Hvis du går til legen kan du få medisin som hjelper edit: skrivefeil Endret 17. januar 2012 av Destin
Dragonfly84 Skrevet 17. januar 2012 #5 Skrevet 17. januar 2012 Ørebetennelse merker du som regel at du har, for å si det sånn, for det er j**** vondt. Mest sannsynlig er det ørevoks, hvis problemet vedvarer kan du få den skylt ut hos lege. Ellers kan det være væske innenfor trommehinna eller tett øretrompet, da kan det hjelpe å bruke nesespray (i nesa, altså) for å åpne opp hele systemet inni der. Hvis det ikke hjelper kan du få henvisning til ØNH-spesialist
Destin Skrevet 17. januar 2012 #6 Skrevet 17. januar 2012 Nesespray skal hjelpe mot væske i mellomøret, men det hjalp ikke meg, så jeg måtte bruke medisinen rinexin i tillegg. føles det ut som at du har dott i øret? men prøv med skylling først, om det er ørevoks som er problemet.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #7 Skrevet 17. januar 2012 Nesespray skal hjelpe mot væske i mellomøret, men det hjalp ikke meg, så jeg måtte bruke medisinen rinexin i tillegg. føles det ut som at du har dott i øret? men prøv med skylling først, om det er ørevoks som er problemet. Føles som dott i øret ja, bare det ene øret da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå