AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #1 Skrevet 17. januar 2012 Hvordan pleier forkjølelsen være for dere? Hvor lenge varer den? Hvilke symptomer får dere? Må man nødvendigvis få hoste når man er forkjølet?
TheSecret Skrevet 17. januar 2012 #2 Skrevet 17. januar 2012 Forkjølelsen min pleier å være et helvete de første 3 dagene. Sår hals hele tiden (hvis jeg ikke har doc i munn), tett nese og hoste. Men etter de 3 dagene så liker jeg forkjølelsen (mindre sår hals, ikke så tett nese, ikke no hoste og man kan vel si at jeg liker forkjølelser fordi jeg elsker stemmen). Den varer fra 1 uke til 1 uke og 4 dager. I hvertfall mer enn en uke men mindre enn to uker. :')
Gjest Chevy Skrevet 18. januar 2012 #4 Skrevet 18. januar 2012 Den jeg har nå begynte rett før jul. Jeg fikk gradvis vondere i halsen, men rant ikke fra nese eller ble surklete i hosten. Var tørrhoste. Så ble jeg bedre, men så ble jeg verre igjen.. Slapp og med snørr og det som følger med. Hoster gjør jeg enda. Men endelig ser det ut til og slippe taket!!
Cata Skrevet 18. januar 2012 #5 Skrevet 18. januar 2012 Den jeg har nå begynte rett før jul. Jeg fikk gradvis vondere i halsen, men rant ikke fra nese eller ble surklete i hosten. Var tørrhoste. Så ble jeg bedre, men så ble jeg verre igjen.. Slapp og med snørr og det som følger med. Hoster gjør jeg enda. Men endelig ser det ut til og slippe taket!! Er visst sånn denne sesongens forkjølelse oppfører seg. Jeg har hostet siden midten av desember og det samme har en kollega. Vi har begge vært innom legen for å bli sjekket for "stille lungebetennelse" og begge fikk beskjed om at det "bare" var virus. Plagsomt som fy, men ser omsider ut til å begynne å gi seg.
Gjest Chevy Skrevet 18. januar 2012 #6 Skrevet 18. januar 2012 Er visst sånn denne sesongens forkjølelse oppfører seg. Jeg har hostet siden midten av desember og det samme har en kollega. Vi har begge vært innom legen for å bli sjekket for "stille lungebetennelse" og begge fikk beskjed om at det "bare" var virus. Plagsomt som fy, men ser omsider ut til å begynne å gi seg. Ja, jeg var også redd jeg hadde fått den stille lungebetennelsen- men jobber pÅ sykehjem, og fikk målt crp'en min endag:p den var 13, så da var det bare og vente til det hele var over:p
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #7 Skrevet 18. januar 2012 Hvordan pleier forkjølelsen være for dere? Hvor lenge varer den? Hvilke symptomer får dere? Sår hals i 1-3 dager. Så begynner det å krible i nesen, man nyser og det renner. Så blir det mer og mer tyktflytende slim og man går inn i helvetesfasten hvor det sprenger noe sinnsykt. Da kjennes det som en kamp mot drukningsdøden, med slim som kommer tilsynelatende ingenstedsfra og i enorme mengder. Dette varer vanligvis 3-5 dager, og da er jeg glad jeg ikke har våpen i huset. Så kommer den velsignede første følelsen av at det begynner å slippe taket. Når man plutselig merker at man kan puste gjennom nesen. Da er det verste over, men fortsatt gjenstår minst en uke med hosting og vekslende tørr og slimete hals. Jeg ville seriøst vurdert å betale et sekssifret beløp for en 100% sikker vaksine mot all forkjølelse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå