Gå til innhold

Foreldre som ikke sikrer barna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I barnehagen i vår bydel er det minst tre foreldrepar som konsekvent aldri sikrer barna sine i bil. De kjører med dem i forsetet, gjerne sittende på fanget til et eldre søsken eller en voksen.Ikke snakk om noe barnesete der i gården nei.

Jeg kjenner ingen av disse. Men jeg bor like ved og har parkeringsplassen som min nærmeste "nabo". Jeg nevnte det en gang da jeg sto og snakket med en av lederne i barnehagen og det ene foreldreparet kom kjørende. Tror ikke de har tatt det opp med familiene siden de fortsatt leverer barnet på samme måte som før. Jeg vil ikke være sur gammel nabogubbe men synes samtidig dette må ta slutt. Men når ikke barnehagen selv gjør noe, eller har lyktes med det... Jeg kan jo ikke ringe politi og barnevern om dette? Eller kan jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, det er påbudt å sikre barn i bil, så du kan ringe politiet. Du akn alltids tipse om at mange leverer barn uten å sikre de i bilen og så kommer de og har en kontroll på et passende tidspunkt. Verre er det ikke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer dette inlegget i sin helhet!!! Vil nesten gå såpass å si at det er din og min plikt når vi ser noe slikt å ta affære. Tenk om det skulle skje noe, og du viste at med en liten tlf kunne du som nabo berget utfallet. Ikke sitt å irriter deg, gjør no med det. Anonymt eller ikke, dette er galskap. Om det er 300meter eller hva det måtte være er ikke relevant. Loven er loven, og barna kommer allti først :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tipset politiet om en lignende situasjon. De stilte opp og hadde kontroll utenfor skolen en morgen. Skal si det ble skikk på både isfrie ruter og barnesikring etterpå...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer. Er disse folka fra et annet land?

Har nemlig flere naboer fra andre land og de sikret konsekvent ikke barna sine. Barnesetet har de i boden......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare lurer. Er disse folka fra et annet land?

Har nemlig flere naboer fra andre land og de sikret konsekvent ikke barna sine. Barnesetet har de i boden......

Delvis. To av familiene er fra østeuropa (har hørt dem snakke når de leverer), i den tredje familien er han norsk og hun thailandsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...