Gå til innhold

En egen tråd

Lutetium 71

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

lute du må svare på spørsmålet jeg spurte deg i "spør en bruker" tråden :D

Klarte ikke finne det. :snurt:

Var utrolig mange sider som hadde poppet opp siden sist, så jeg gikk litt lei. Kanskje det ble moderert bort? :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å være borte noen dager, men eg kjem attende.

:buss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk du no,Lute? no når eg endeleg har rota meg inni tråden din att :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur Lutte - veldig glad for at du sier i fra når du skal ut på tur!

Kos deg og vær forsiktig ute i den store virkelige verdenen. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer til å være borte noen dager, men eg kjem attende.[/i]

:buss:

Kanskje til ære for meg? :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

hei...

vet ikke om jeg er på det rette stedet nå, men jeg trenger hjelp.

Svigerforeldrene mine skal ha 40-årslag imorgen, og jeg vet ikke hva skal vi kjøpe til dem? Tips? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

hei...

Svigerforeldrene mine skal ha 40-årslag imorgen, og jeg vet ikke hva skal vi kjøpe til dem? Tips? :popcorn:

Det trenger vel ikke du å tenke på. Hvorfor skal du ha ansvar for å kjøpe noe til din manns foreldre? Det kan han gjøre selv. Litt sent å begynne å tenke på dette dagen i forveien. Han/dere har vel visst om dette en tid?

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger vel ikke du å tenke på. Hvorfor skal du ha ansvar for å kjøpe noe til din manns foreldre? Det kan han gjøre selv. Litt sent å begynne å tenke på dette dagen i forveien. Han/dere har vel visst om dette en tid?

Det mener du vel ikke? At han skal kjøpe selv?

Det dummeste jeg har hørt, beklager altså. Vi er jo kone og mann, og da er det en selvfølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det mener du vel ikke? At han skal kjøpe selv?

Det dummeste jeg har hørt, beklager altså. Vi er jo kone og mann, og da er det en selvfølge.

Klart jeg mener det! Det er aldeles ingen selvfølge at kvinnen i et forhold skal ha ansvaret for å kjøpe presanger til mannens familie. Hvorfor mener du at det er en selvfølge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei...

Siden du spør i min egen tråd, ville jeg forslått en tablet/nettbrett til hver av dem. Men det er kanskje litt sent nå, siden det er lørdag?

Kjekke leketøy, ihvertfall. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Siden du spør i min egen tråd, ville jeg forslått en tablet/nettbrett til hver av dem. Men det er kanskje litt sent nå, siden det er lørdag?

Kjekke leketøy, ihvertfall. :sjenert:

Nettbrett er fine greier det :). Jeg skulle ha spurt Natalie_28 om hva dette 40-årslaget egentlig er, men antar hun er blitt så fornærmet på meg at hun ikke vil svare. Altså, hvis vi går utifra at nicket hennes betyr at hun er 28 år, så kan 40-årslag bety at svigerforeldrene har vært gift i 40 år, og ikke at de fyller 40 år, og at de da er ca. 65-70 år. Da kan det tenkes at nettbrett o.l. blir for avansert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettbrett er fine greier det :). Jeg skulle ha spurt Natalie_28 om hva dette 40-årslaget egentlig er, men antar hun er blitt så fornærmet på meg at hun ikke vil svare. Altså, hvis vi går utifra at nicket hennes betyr at hun er 28 år, så kan 40-årslag bety at svigerforeldrene har vært gift i 40 år, og ikke at de fyller 40 år, og at de da er ca. 65-70 år.

Godt mulig. Tenkte på det samme.

Da kan det tenkes at nettbrett o.l. blir for avansert?

I forhold til hva? I forhold til en pc, vil jeg si de er enklere i bruk, så lenge noen legger inn de programmene de vil ha. Men installering av programmer jo heller ingen stor terskel på en slik.

Nettbrett i forhold til en enkel mobiltelefon, eller en fjernkontroll, er en annen ting. Der vinner nok de sistnevnte på enkelhet og brukervennlighet. På den annen side kan man ikke akkurat bruke en fjernkontroll til så mye annet enn å fjernstyre ting med.

Bedre å se på hvilke apparater gavemottaker pleier å beherske bra, enn bare alder. Man blir nok tregere til å lære nye ting opp i årene, men hvis man allerede har god dreis på f.eks en smarttelefon, er ikke skrittet opp til ett nettbrett særlig langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arabella, jeg ble ikke fornærmet, ble bare litt opptat med andre ting :fnise: Det jeg mente var vel at, det er en selvfølge at vi sammen skal kjøpe en gave fra oss, det er slik vi pleier å gjøre og alle våre venner :) Det er sånn vi er.

Med 40års lag mente jeg at de har vært gift i 40år :)

Vi skal til Sverige imorgen tidlig, derfor jeg spurte om råd/tips.

Lutetium, takker for tips, det kunne vi evnt. kjøpt ved en annen annledning:) Men takk uannsett. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eurodice

Arabella, jeg ble ikke fornærmet, ble bare litt opptat med andre ting :fnise: Det jeg mente var vel at, det er en selvfølge at vi sammen skal kjøpe en gave fra oss, det er slik vi pleier å gjøre og alle våre venner :) Det er sånn vi er.

Med 40års lag mente jeg at de har vært gift i 40år :)

Vi skal til Sverige imorgen tidlig, derfor jeg spurte om råd/tips.

Lutetium, takker for tips, det kunne vi evnt. kjøpt ved en annen annledning:) Men takk uannsett. :goodbye:

Bra at du ikke ble fornærmet da, men jeg fastholder det jeg skrev :). Når man er gift/samboende, er det vel vanlig at begge er sammen om gaver til familie og venner. Men det jeg ikke forstår, er hvorfor det alltid (nesten i hvert fall) skal være kvinnen som skal stå for innkjøp til begge sider av familien + til venner. Menn er vel ikke helt fantasiløse og tiltaksløse. Det er vel vanlig at man blir enige og har eventuelle alternativer.

Jeg har ingen tips dessverre, når du ikke har skrevet noe om hva svigerforeldrene har av interesser. Jeg håper dere får en hyggelig feiring sammen :).

Tilføyelse: Hvis de er glad i å lese, kunne kanskje et praktbokverk være av interesse?

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ forstår jeg hvorfor hunder og katter er så fascinert av den lille flekken laserpekeren min lager på veggen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...