Gå til innhold

Kan man ha med en venn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det lov å ha med en venn på øvelseskjøring,(med kjørelærerer)!?

Vennen skal bare sitte i baksetet og ikke snakke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er lov. Hendte av og til at mine venninner var med meg når jeg tok lappen, fordi vi skulle møtes etterpå. Eller jeg og kjørelærer kjørte forrige elev til der vedkommende skulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lov til å ha passasjerer når du øvelseskjører, men om det er greit på en kjøretime er jo helt opp til kjørelæreren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Spør kjørelæreren din først du!

Det vil nok være greit, kjøretimene skal også forberede deg på det virkelige liv. Det er ikke uten grunn at de fleste trafikklærere skravler som en foss under timene. Vennen din får helt sikkert være med i samtalen om h*n ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er lov fordi det er trafikklærer/den som sitter i passasjersete foran som er ansvarlig for kjøringen.

Men det må ikke være til unødvendig hinder/plage og lignende for kjøringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo lov, men jeg ville nok spurt kjørelæreren på forhånd. Det kommer kanskje litt an på hvordan h*n er og hva slags planer h*n har for timen deres:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har vært dårlig informert her, men jeg har gått rundt i 2 år nå og trodd at jeg har kjørt ulovlig hver gang jeg har hatt passasjerer i bilen når jeg har øvelseskjørt med ledsager... :gjeiper: Jammen bra jeg kom over denne tråden, nå skal det kjøres - både med og uten passasjerer! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...