Gå til innhold

Speilrefleks


mil

Anbefalte innlegg

Hei dere, jeg beklager og jeg har lagt dette emne feil sted jeg viste ikke helt hvor jeg skulle legge det!

Men jeg lurer på om noen kan anbefale meg et speilrefleks kamere!

jeg skulle egentlig kjøpe CANON EOS 600D men det koster jo 6000 og jeg skal ikke bare ha et bra kamera jeg kan ta bilder med, skal ikke bruke det til noe spesielt, så derfor gidder jeg ikke kjøpe noe som er så dyrt!

Tingen er at jeg likte det veldig godt fordi det hade sånn vippe skjerm!

men det er ikke så viktig, om dere kunni ha kommet med noe forslag til BRAE speilrefleks kameraer med god pris!

( trenger ikke være med vippeskjerm)

Tusen tusen takk på forhånd! :foto::takke::goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle er bra nok for en nybegynner. Det gjelder bare å lære seg å bruke kameraet (stille inn iso, blender, lukkertid), så det bør man lese om. Kjøp et brukt på finn hvis prisen er viktig :) Ellers velger du det du synes ligger best i hånden, eller føler at er mest riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Nikon 3000, også med vippeskjerm. Liker det også godt, men sliter veldig med fokuseringa. Hvis jeg velger autofokus, blir det ofte ikke bra pga at kameraet ikke fokuserer på det jeg vil ta bilde av, son da blir uskarpt. Og så tar det flere sekunder før autofokusen har justert seg, og da er ofte 'the moment gone'. Mens manuell fokus som ser ok ut på skjermen, kan vise seg å være litt for uskarpt likevel når man ser bildene på datamaskinen. Så jeg sliter litt der, spesielt når jeg tar bilde av min livlige toåring som aldri står stille...

Ellers anbefaler jeg det kameraet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Nikon 3000, også med vippeskjerm. Liker det også godt, men sliter veldig med fokuseringa. Hvis jeg velger autofokus, blir det ofte ikke bra pga at kameraet ikke fokuserer på det jeg vil ta bilde av, son da blir uskarpt. Og så tar det flere sekunder før autofokusen har justert seg, og da er ofte 'the moment gone'. Mens manuell fokus som ser ok ut på skjermen, kan vise seg å være litt for uskarpt likevel når man ser bildene på datamaskinen. Så jeg sliter litt der, spesielt når jeg tar bilde av min livlige toåring som aldri står stille...

Ellers anbefaler jeg det kameraet.

Dette kan du vel stille inn ved å velge fokuspunkt?

Til TS: Siden 600D blir for dyrt, hva med 550D? Det er rimeligere. Du skriver ingen maxpris i innlegget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig fornøyd med mitt Nikon D3100 med 18-55 VR-linse (dersom du er ny på foto, vil jeg anbefale å betale litt ekstra for å få VR-linse). Tror jeg betalte 5500 totalt med hus, linse og minnekort. D3100 kan du også ta videosnutter på opptil 5 minutter HD-video med, noe som jeg synes er greit å ha til hverdagsfoto :) Men da må du huske å ha et godt nok minnekort!

Edit: Ville bare legge til at det er år siden jeg kjøpte mitt kamera, så prisen er sikkert litt lavere nå. :)

Endret av Kladd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et Sony A330 som jeg er veldig fornøyd med. Begynte med et Olympuskamera, men det ble rett og slett for innviklet.

Nå vet jeg ikke hvor langt andre kameraer er kommet i utviklingen, men på mitt Sonykamera så får du opp hjelpeskjerm som forklarer hva de forskjellige innstillingene betyr. Veldig kjekt for en som er nybegynner! Jeg har ikke tålmodighet til å lese manualen, så hjelpeskjermene har hjulpet meg enormt mye.

Sony A330 er nok litt "utdatert" nå, tror det er 1.5 år siden det kom ut. Men jo billigere blir det, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kjøp kompaktkamera heller, hvis sånne kriterier er viktige

Canon G12 tar like bra bilder som et speilreflekskamera, og har både vippeskjerm og video

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Canon G12 tar like bra bilder som et speilreflekskamera, og har både vippeskjerm og video

Nope. Men viss du berre brukar automatikk, kan du like gjerne kjøpe G12. Det er utruleg mange som har gode speilreflekskamera, men som aldri arbeider i kreativ sone. Då er dei fleste funksjonane eit speilreflekskamera har ikkje i bruk uansett, og ein kan like gjerne klare seg med eit enklare kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...