Gå til innhold

Hun brøt opp t-banedøren...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle t-banen fra hovseter idag mot sentrum, og sprang ned trappen idet t-banen kom.

Mange gikk på, og jeg valgte å stå i en av midtgangene.

Dørene gikk igjen, og så ble vi bare stående ...

Da oppdaget jeg en dame som hadde fingrene sine fastklemt i døren, og stod på utsiden av t-banen.

En dame, som stod på innsiden av t-banen, prøvde å åpne døren, og jeg gikk bort for å hjelpe. Men dørene er tunge så det gikk ikke.

Til slutt tok damen som satt fast å åpnet dørene med kraft, og kom seg inn.

Hun forsvant langt frem i t-banen...

Jeg gikk tilbake der jeg stod og den andre damen, som prøvde å hjelpe, gikk å satte seg.

Vi ble stående enda en stund, for T-baneføreren fikk problem med å lukke dørene.

Til slutt kom t-banesjåføren og måtte stenge døren, og satte på en lapp om at døren var stengt.

De nærmeste fikk med seg opptrinnet, men en gammel dame ble sittende og riste oppgitt på hodet og så irritert på meg. PÅ MEG???

Jeg hadde da ikke gjort noe? Det var da damen på utsiden som hadde brutt opp døren, men så satt jo fingrene i klem i døren ...

Hun skulte lenge på meg, og til slutt valgte jeg å gå av t-banen, fordi t-banen hadde ikke begynt å gå enda.

Jeg fikke bare så vondt inni meg fordi hun lot det gå utover meg ... og jeg hadde veldig lyst til å gå bort til henne og forklare at fingrene satt fast og at jeg prøvde bare å hjelpe, men det det var damen selv om brøt opp døren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde definitivt forklart til den gamle damen at det ikke var noen grunn til å glane stygt på meg fordi det ikke var jeg som hadde gjort noe galt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hev deg over det.

Nå har den gamle damen glemt det og det har t-banesjåføren også.

Du har ingenting å ha dårlig samvittighet for.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende, ja. Men du vet iallefall sannheten, og at hun egentlig ikke hadde grunn til å glane så stygt. Kanskje hun bare så dårlig :) Ikke tenk på det!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

People are stupid.

Ikke bry deg om det! Jeg leste ingen steder i innlegget ditt at hun prøvde å hjelpe damen.

Du burde ikke ha noe annet enn god samvittighet!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det minner meg om en gang jeg gikk på gaten og ante fred og ingen fare, før en eldre dame bokstavelig talt røsket tak i armen min og ba meg om å se til h*****e å plukke opp søpla mi etter meg, hvorpå hun peker på en tom colaboks som lå på bakken, og hun nektet å slippe meg før jeg hadde plukket den opp...

Ble helt målløs, og rett og slett skamfull der jeg sto.

Og som anonym sier, så burde man sagt i fra, men det er lettere sagt enn gjort når man står der og føler seg som en komplett idiot...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den gamle damen var oppegående, ja, og hun satt slik at hun så opptrinnet. Mannen som satt ved siden av meg så også på meg, men jeg la mest merke til den gamle damen fordi hun så surt bort på meg der jeg stod. Hun ville ikke trekke til seg blikket sitt heller.

Etterhvert begynte jeg å lure på om hun var sånn mot meg fordi hun ikke likte meg, eller likte utseende mitt. Lett å lete etter feil når man ikke har gjort noe.

Folk er rare! Og hun som hadde brutt opp døren snek seg langt frem i t-banen og slapp stygge blikk...

Alva_E : en gang kom jeg ut av et hus hvor jeg bodde i 3.etg, møtte på en gammel dame som bodde i 1.etg.

Da hun så meg begynte hun å kjefte og sa at jeg måtte slutte å strø søppel rundt søppelspannet, fordi det ville tiltrekke rotter.

Jeg sa at jeg ikke hadde gjort det,

men hun sa at det måtte være meg, fordi det kunne ikke være de "søte og uskyldige" guttene i 2.etg ... Men det var det ...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gamle damen var oppegående, ja, og hun satt slik at hun så opptrinnet. Mannen som satt ved siden av den gamle damen så også på meg, men jeg la mest merke til den gamle damen fordi hun så surt bort på meg der jeg stod. Hun ville ikke trekke til seg blikket sitt heller.

Etterhvert begynte jeg å lure på om hun var sånn mot meg fordi hun ikke likte meg, eller likte utseende mitt. Lett å lete etter feil når man ikke har gjort noe.

Folk er rare! Og hun som hadde brutt opp døren snek seg langt frem i t-banen og slapp stygge blikk...

Alva_E : en gang kom jeg ut av et hus hvor jeg bodde i 3.etg, møtte på en gammel dame som bodde i 1.etg.

Da hun så meg begynte hun å kjefte og sa at jeg måtte slutte å strø søppel rundt søppelspannet, fordi det ville tiltrekke rotter.

Jeg sa at jeg ikke hadde gjort det,

men hun sa at det måtte være meg, fordi det kunne ikke være de "søte og uskyldige" guttene i 2.etg ... Men det var det ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde ristet på hodet og sett surt tilbake på henne bare for å gå henne på nervene, men jeg forstår godt at det var veldig ubehagelig.. av en eller annen grunn så har en del eldre mennesker et talent for sånt selv om man ikke har gjort noe galt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre ofte T-bane sjøl, og har mang en gang tenkt at det hadde vært mye hyggeligere hvis det bare var søte og hyggelige medpassasjerer der!

Ikke bry deg om de sure gamle damene du :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kommentert det! Men nå er det ikke annet å gjøre, enn å heve seg over det og drite i det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var selvsagt ingen grunn til at hun skulle se stygt på deg. Enkelte blir litt rare når de blir eldre. Hev deg over det. Du har ikke gjort noe galt. Jeg har selv fått stygge blikk og kjeft av en eldre dame på banen fordi jeg ikke hadde kneppet igjen ytterkåpen. Jeg var 22 og fullt i stand til å vurdere om kåpen skulle være helt lukket eller ei, og jeg hadde normale klær under.

Dørene gikk igjen, og så ble vi bare stående ...

Da oppdaget jeg en dame som hadde fingrene sine fastklemt i døren, og stod på utsiden av t-banen.

En dame, som stod på innsiden av t-banen, prøvde å åpne døren, og jeg gikk bort for å hjelpe. Men dørene er tunge så det gikk ikke.

Til slutt tok damen som satt fast å åpnet dørene med kraft, og kom seg inn.

Hun forsvant langt frem i t-banen...

Jeg gikk tilbake der jeg stod og den andre damen, som prøvde å hjelpe, gikk å satte seg.

Vi ble stående enda en stund, for T-baneføreren fikk problem med å lukke dørene.

Til slutt kom t-banesjåføren og måtte stenge døren, og satte på en lapp om at døren var stengt.

Lurer bare på om det tok langt tid før damen brøt opp dørene? Dørene på t-banen går nemlig opp av seg selv dersom det er noe som hindrer dem i å gå helt igjen. Tar vel maks to sekunder før går opp av seg selv igjen, og banen kan jo heller ikke kjøre med åpne dører.

Damen som kom satt fast fingeren kom for sent og tok hånden mellom dørene for å bryte opp dørene slik at hun kunne bli med. Det gjorde at de to hundre (?) som hadde vært tidsnok til banen samt de flere hundre som skulle ta banen seinere ble forsinket. Muligens forsinket det også andre baner der hvor flere linjer kjøres sammen før Majorstua. Jeg HATER slike mennesker som ikke tenker lenger enn sin egen nesetipp! Ikke rart banen blir forsinka!

:kjefte:

Beklager utblåsningen, men jeg blir bare så sinna!

Kjøre ofte T-bane sjøl, og har mang en gang tenkt at det hadde vært mye hyggeligere hvis det bare var søte og hyggelige medpassasjerer der!

Ikke bry deg om de sure gamle damene du :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iallverden. Gikk av pgr av en dame skulte på deg for hun trodde d va din feil. Bra kuet og underdanig du.

Hvorfor bryr du deg i det hele tatt? Hva en gammel kjerring tenker om deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare glem det du.. skjedde med meg engang da jeg var i butikken, en gammel dame kastet en rundstykke på meg, og sa " jeg husker deg godt du med spiss nese, du plagde meg hele veien igår" jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre, jeg har ALDRI i mitt liv plagd folk, og spessielt gamle damer, bare respekterer dem. Så gikk jeg og valgte å ikke svare, så kommer hun etter meg og skriker så hele butikken hørte det.

jeg ble så sint, og jeg tentke at jeg må ta igjen. jævla drittkjerring... jeg venta på henne utafor butikken, også ropte jeg høyt BIIIIIIIIIIIIIITCH, dra til helvete og viste langfingeren. Har aldri vært så frekk, men hun fortjente det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...