Gå til innhold

Slutter med antidepressiva

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har trappet med Venlafaksin nå over laaang tid. De siste dagene har jeg fjernet ett og ett korn fra kapslene og i dag har jeg sluttet helt. Men helt siden jeg reduserte til 37.5 mg per dag så har jeg hatt elektriske støt i hodet. Har lest at dette er ganske vanlig å få, særlig hvis man slutte for brått. Men det har jeg i alle fall ikke gjort ;)

Er det noen her som har sluttet med antidepressiva og som fikk slike støt? Hvor lang tid tok det før det ga seg?

Dette er plagsomt, men på ingen måte grusomt. Bare veldig ekkelt siden støtene kommer hver gang jeg beveger øynene og det er jo ikke til å unngå. Føler meg fin så lenge jeg ligger med øynene lukket eller kikker rett frem :sjokkbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det rett og slett er for brått for deg? Har du tatt opp dette med h*n som forskrev medisinene til deg?

Skrevet

Kanskje det rett og slett er for brått for deg? Har du tatt opp dette med h*n som forskrev medisinene til deg?

Nei, har ikke time før om en måned. Men jeg har brukt lenger tid enn det han anbefalte. Brukte først den laveste dosen i to uker (han anbefalte en uke) og etter det har jeg tatt ut litt og litt fra kapslene (han anbefalte å ta et kapsel annenhver dag i en uke for så å slutte).

Men ja, kan jo likevel være at jeg burde brukt lenger tid.

Skrevet

Jeg ville ha ringt til behandler, eller eventuelt fastlege/annen lege.

Skrevet

Jeg hadde 'lyn' i hodet fra jeg startet på venlafaxin og til omtrent to mnd etter jeg sluttet. Nå gikk jeg bare på dem i ca tre mnd, vet ikke hvordan det blir om du har tatt de over veldig lang tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...