AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 Må bare få ut litt frustrasjon. Jeg kjenner en som skal være med i alle samtaler. Hvis hun ikke hører hva du og en annen prater om kommer hun nærmere og sier "hva, hva snakker dere om" eller "hva sa dere". Og så når du sier "nei det er ingenting", så gir hun ser ikke. Hun bare fortsetter å si "jo hva hva hva". Jeg og en venninne med en annen som nettopp hadde mistet bestemoren sin. Vi sa kondolerer og lurte på om det gikk bra med henne, så kommer nysgjerrigperen bort "hva, hva for noe, hva prater dere om?" Vi: "nei, ingenting". Hun: "jo kom igjen, hva prater dere om? Hva hva hva?" Til slutt sa hun andre, "bestemoren min døde i går." Og hun andre bare sto der og greide ikke si noe annet en "åhh okay". Jeg syns synd på hun som var lei seg, men tilpass for hun som skal blande seg opp i alt. Håper det lærer henne en lekse, om at hun ikke har noe med alt andre prater om. Bare fordi en ikke hvisker en ting til hverandre betyr ikke det at man bare kan bryte seg inn i en samtale. Man kan si "hva prater dere om?", og når de andre sier "ingenting", så kan man la det være.
Gjest Bomullsdott Skrevet 16. januar 2012 #2 Skrevet 16. januar 2012 Har du prøvd å tenke litt utenfor boksen? Kanskje hun er svært ensom og har veldig behov for sosial kontakt. Det er grusomt å føle seg alene. Kanskje dere heller burde prøve å ta henne inn i varmen, så slipper hun å streve så mye. Oppførselen hennes vitner jo om at hun gjerne vil være sammen med dere, og bli med i samtalen. Kanskje hun ganske enkelt vil føle at hun inngår i et felleskap, ikke nødvenigvis at hun er så nysgjerrig som du skal ha det til. 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #3 Skrevet 16. januar 2012 Men hun er en del av gjengen. Men når to av oss trekker oss litt tilside for eksempel og prater vi to og ikke til de 10 andre, så betyr det at vi kanskje har en litt mer privat samtale oss i mellom. Vi hadde ikke dyttet henne vekk om hun kom bort, men når hun blir helt hysterisk nysgjerrig og sier "hva, hva, hva prater dere om?" blir det litt slitsomt.
The Kitten Skrevet 16. januar 2012 #4 Skrevet 16. januar 2012 Men hun er en del av gjengen. Men når to av oss trekker oss litt tilside for eksempel og prater vi to og ikke til de 10 andre, så betyr det at vi kanskje har en litt mer privat samtale oss i mellom. Vi hadde ikke dyttet henne vekk om hun kom bort, men når hun blir helt hysterisk nysgjerrig og sier "hva, hva, hva prater dere om?" blir det litt slitsomt. Dere får la være å ha private samtaler i nærheten av henne da.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #5 Skrevet 16. januar 2012 Bare svar lattermildt og vennlig "vind og vær" eller "folk og fe" eller et eller annet slikt. Ikke vær frekk og spydig, men snakk det vekk. 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #6 Skrevet 16. januar 2012 Eller du sier rett ut at dere har en privat samtale, og det er ikke alle samtaler som er ment for henne. Det er lov, og hun bør ta tegningen. Jeg har sagt det flere ganger til folk av den typen du beskriver, som også spør hva vi snakker om, "vi har en privat samtale, og akkurat dette angår ikke deg" evt den frekkere "vi snakker om deg, og vil gjerne gjøre det i fred". Pleier å funke ganske bra. 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #7 Skrevet 16. januar 2012 Eller du sier rett ut at dere har en privat samtale, og det er ikke alle samtaler som er ment for henne. Det er lov, og hun bør ta tegningen. Jeg har sagt det flere ganger til folk av den typen du beskriver, som også spør hva vi snakker om, "vi har en privat samtale, og akkurat dette angår ikke deg" evt den frekkere "vi snakker om deg, og vil gjerne gjøre det i fred". Pleier å funke ganske bra. Synes det er unødvendig å lage dårlig stemning og flause ut en venninne før man har prøvd andre ting. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #8 Skrevet 16. januar 2012 Eller du sier rett ut at dere har en privat samtale, og det er ikke alle samtaler som er ment for henne. Det er lov, og hun bør ta tegningen. Jeg har sagt det flere ganger til folk av den typen du beskriver, som også spør hva vi snakker om, "vi har en privat samtale, og akkurat dette angår ikke deg" evt den frekkere "vi snakker om deg, og vil gjerne gjøre det i fred". Pleier å funke ganske bra. Men jeg greier ikke være frekk mot andre.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #9 Skrevet 16. januar 2012 Men jeg greier ikke være frekk mot andre. Det er ikke frekt å si at dere har en lite privat samtale, men snart kommer tilbake til resten av gjengen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå