Inger88 Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 Jeg har lagt til et ekstra navn på navnet mitt(mellomnavn). Fikk brev i dag om at det er godkjent. Må jo gi beskjed rundt nå? Trenger jeg nytt bankkort og pass? Hvilke steder må jeg melde fra om at jeg har byttet navn?
The Kitten Skrevet 16. januar 2012 #2 Skrevet 16. januar 2012 Jeg har lagt til et ekstra navn på navnet mitt(mellomnavn). Fikk brev i dag om at det er godkjent. Må jo gi beskjed rundt nå? Trenger jeg nytt bankkort og pass? Hvilke steder må jeg melde fra om at jeg har byttet navn? En venninne av meg har ikke hele navnet sitt i passet sitt. Det du må passe på der er at det står det samme på billetten din, som i passet ditt. Tror du må melde fra til førerkortsentralen du tilhører. Ellers vet jeg ikke.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 16. januar 2012 #3 Skrevet 16. januar 2012 Du må hvertfall ha nytt pass og førerkort hvis du har det. Hvis du bruker bankkortet som legitimasjon så ville jeg bytta det. Kan ikke huske at det var noe mer jeg gjorde da jeg bytta navn. Husk å merke postkassa di med det nye navnet da.
The Kitten Skrevet 16. januar 2012 #4 Skrevet 16. januar 2012 Du må hvertfall ha nytt pass og førerkort hvis du har det. Hvis du bruker bankkortet som legitimasjon så ville jeg bytta det. Kan ikke huske at det var noe mer jeg gjorde da jeg bytta navn. Husk å merke postkassa di med det nye navnet da. Er du sikker på dette med pass? Venninnen min heter Kari Olsen Jensen (nei, det er selvfølgelig ikke hennes ekte navn.) I passet står det kun Kari Jensen.
Inger88 Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2012 (endret) Jeg ringte politiet(pass avdeling) de sa jeg måtte ha nytt pass. Takker for svar:) Endret 16. januar 2012 av Inger88
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 16. januar 2012 #6 Skrevet 16. januar 2012 Er du sikker på dette med pass? Venninnen min heter Kari Olsen Jensen (nei, det er selvfølgelig ikke hennes ekte navn.) I passet står det kun Kari Jensen. Ganske sikker. uansett er det jo lurt, eller så må man jo alltid huske å utelukke det nye navnet når man bestiller reiser.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #7 Skrevet 16. januar 2012 Jeg ville iallefall sørget for å ha fullt navn i passet. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #8 Skrevet 16. januar 2012 Pass, førerkort, vognkort, bankkort, mailadresse, helsetrygdekort
Orchideae Skrevet 16. januar 2012 #9 Skrevet 16. januar 2012 Du må hvertfall ha nytt pass og førerkort hvis du har det. Hvis du bruker bankkortet som legitimasjon så ville jeg bytta det. Kan ikke huske at det var noe mer jeg gjorde da jeg bytta navn. Husk å merke postkassa di med det nye navnet da. Jeg tok et mellomnavn. Skaffet ikke nytt pass før jeg trengte det fordi det gamle gikk ut. Reiste iallefall på chartertur med dette og til polen.
Drizzt Skrevet 16. januar 2012 #10 Skrevet 16. januar 2012 Pass, førerkort, vognkort, bankkort, mailadresse, helsetrygdekort Det var ganske greit, ja. I tillegg er det godt å si fra til forsikringsselskaper, forskjellige foreninger man er medlem i, osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå