Gå til innhold

samsung kombiskap fra h...!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

okay, så ille er det kanskje ikke, men nok til at jeg er grundig lei!

det har seg slik at jeg har et kombiskap fra samsung, kjøleskap og fryser. fryseren driver støtt og stadig å konker, altså det blir varmt inni der. enda det står at det er -25 grader. kjøleskapet kan til tider bli så kaldt, at det blir rim på maten (den er satt til 3 grader).

det har fungert å dra ut ledningen i 24 timer, for så plugge i igjen. men det blir utrolig slitsomt å måtte gjøre det opp til flere ganger i måneden! da må jo all maten ut.. dette er en feil jeg har lest ikke er ukjent for flere andre med samme kombiskap også.

jeg har flere ganger ringt til samsung kundeservice, hvor de enten knapt nok snakker norsk, og dermed ikke forstår, ellers har jeg bare fått beskjed om at jeg må skru av i 24 timer. dette syntes jeg er utrolig dårlig kundeveiledning, man skal da ikke måtte belage seg på å sitte uten kjøleskap og fryser flere døgn i måneden?

nå har det skjedd igjen, og jeg har hatt det av. fremdeles samme problemet.

hvem bør jeg kontakte? jeg har tre valg. samsung, hvor jeg ikke akkurat har blitt tatt i mot med åpne armer tidligere, riise elektro som er det firmaet som blir sendt ut her i byen når det er garantifeil/sent ut på ordre fra produsent, og jeg kan kontakte butikken.

sånn egentlig skal jeg vel ta det med samsung, men jeg føler jo ikke at jeg har blitt hørt tidligere.

kan jeg kontakte riise elektro direkte, eller må det gå via produsenten/butikken? vil jo ikke betale for en produktfeil heller.

uff, beklager litt langt innlegg, men akkurat nå er jeg rimelig frustrert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

forøvrig, når jeg har ringt inn med samme feilen 5 ganger, får jeg bare beskjed om å skru det av i 24 timer. når jeg da sier at: mener du at jeg skla sitte uten kjøl/frys flere ganger i måneden, fordi at så lenge feilen slutter etter et døgn avslått, er det greit? da har jeg bare fått ja, sånn er det visst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med butikken du kjøpte det fra. De har plikt ti å hjelpe deg, og om feilen ikke utbedres kan du i verste fall kreve ny vare eller heving av kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk kontakt med forhandleren du kjøpte det hos. De kontakter reparatørene og Samsung selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sist jeg var i kontakt med butikken, ble jeg bare henvist til produsent. men det skader jo ikke å prøve igjen kanskje. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for flotte svar folkens!

han dotten av en ansatt jeg snakket med første gangen, som sa jeg måtte ta det med produsenr, kan ikke ha hatt mye peiling nei. jeg ringte igjen nå, å forlangte å snakke med sjefen, og det fikk jeg. og vips; nå skal de sende ut folk. ;)

men jeg må virkelig si jeg er overrasket over den elendige kundeservicen til samsung. her har jeg bare blitt overlatt til meg selv gjentatte ganger, å fått beskjed om at de muligens sender ut noen om feilen ikke stopper. at feilen kom igjen to dager etter at jeg var i kontakt med de, er ikke så farlig. da hadde det jo funket en dag, og var ikke grunnlag for garantifeil. jeg har rett og slett blitt overlatt til meg selv.

til og med sjefen i butikken syntes dette var helt tragisk. ødelagt mat, be folk om å leve uten kjøleskap flere døgn i måneden osv. og gi f.. i kundeservice. de få jeg traff på som faktisk forsto norsk, brydde seg ikke en døyt!

og dessuten; hvorfor i all verden må jeg defroste i 24 timer, når kjøleskapet har automatisk defrost!? nei, det kunne de ikke svare på på kundeservice.

men forhåpentligvis ordner det seg nå. :)

takk igjen for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...