AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 Jeg bor i en annen del av landet. Foreldrene mine som har katten min skal reise bort for en langhelg, og blir borte fra tidlig torsdag, til sent søndag. Katten min er 2,5 år, vant til å bli sluppet inn når hun selv ønsker, mat tilgjengelig inne 24/7. Hver dag ligger hun på fanget i etpar timer, hun sover også inne om nettene. Somregel.. Vi har ståendes et utehus, men hun nekter å bruke det. En gang jeg var hjemme alene fikk hun ikke komme inn om natten, fordi jeg sov. Det resulterte i at hun stakk av, og kom hjem gjennomvåt, fornærmet og stresset. Det blir IKKE aktuelt med kattehotell, vi har heller ingen som kan passe henne, bortsett fra å gi henne mat. Poenget er at jeg er livredd for at hun skal forsvinne igjen, og vil ikke ta sjangsen. Jeg har en svært dårlig magefølelse.. Og er faktumet skjedd at hun har forsvunnet, tar jeg flyet på sekundet. Jeg er faktisk ikke i stand til å ta den påkjenningen om det skjer. Jeg kommer aldri til å tilgi meg selv, eller slappe av. Jeg vet dette er en ekstremt bortskjemt katt, og hun burde lære seg å vere alene hjemme. Men JEG klarer ikke tanken på at noe kan skje. Ja, jeg er paranoid når det kommer til slikt. Hun er et vanedyr, og blir utrolig fornærmet om vi venter 10 min med å slippe henne inn. Hva tenker dere, erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #2 Skrevet 16. januar 2012 Visst du bryr deg så mye som du påstår og at du "skal ta første fly" om hun blir borte.. hvorfor kan du ikke ta første fly og hente henne og passe på henne?! Og dere har vel naboer?! Om kattehotel er uaktuelt og naboer er uaktuelt, og at du henter han selv er uaktuelt da er du bare vanskelig og jeg skjønner ikke hvorfor du spørr :-P 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #3 Skrevet 16. januar 2012 Få noen til å bo i huset? Mot..gratis mat og bil f.eks? Og mer? Eller du kan fly oppover? Eller har du ikke tid? Huff...ikke la henne bli alene i allefall. Er vel for sent å endre hennes vaner nå. 1
CathFoto Skrevet 16. januar 2012 #4 Skrevet 16. januar 2012 La katten være inne og få noen til å komme innom med mat osv. Bor dere i Oslo-området finnes det kattepassere. Det er ikke greit å reise bort fra torsdag til søndag uten at katten får påfyll av mat og tilsyn. Som du sier, den kan stikke av. Eller den kan bli syk. Eller det kan bli fryktelig kaldt. Har man kjæledyr så innebærer det å ta ansvar for de, også når man skal reise bort. Kan de installere luke og få noen til å komme innom? 3
Gjest Regza Skrevet 16. januar 2012 #5 Skrevet 16. januar 2012 Hold henne inne i huset? problem løst. 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #6 Skrevet 16. januar 2012 Visst du bryr deg så mye som du påstår og at du "skal ta første fly" om hun blir borte.. hvorfor kan du ikke ta første fly og hente henne og passe på henne?! Og dere har vel naboer?! Om kattehotel er uaktuelt og naboer er uaktuelt, og at du henter han selv er uaktuelt da er du bare vanskelig og jeg skjønner ikke hvorfor du spørr :-P Fordi jeg er opptatt med studier, og vi vil prøve å se om hun kan vere alene hjemme for senere anledninger. Nei, vi har ingen naboer som kan passe på henne. Finito. Jeg spør selvfølgelig fordi jeg sitter å vurderer om jeg skal la henne vere alene, eller ikke. Spar meg!
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #7 Skrevet 16. januar 2012 Få noen til å bo i huset? Mot..gratis mat og bil f.eks? Og mer? Eller du kan fly oppover? Eller har du ikke tid? Huff...ikke la henne bli alene i allefall. Er vel for sent å endre hennes vaner nå. Har tenkt på det, men det vil ikke vere greit for foreldrene mine. Jo, jeg har tid, men vi vil prøve å la henne vere alene for senere anledninger. Jeg mener det er for sent ja. Men man kunne prøvd et døgn f.eks for å se reaksjon..
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #8 Skrevet 16. januar 2012 La katten være inne og få noen til å komme innom med mat osv. Bor dere i Oslo-området finnes det kattepassere. Det er ikke greit å reise bort fra torsdag til søndag uten at katten får påfyll av mat og tilsyn. Som du sier, den kan stikke av. Eller den kan bli syk. Eller det kan bli fryktelig kaldt. Har man kjæledyr så innebærer det å ta ansvar for de, også når man skal reise bort. Kan de installere luke og få noen til å komme innom? Vi kan ikke ha henne inne, da hun ikke vil bruke kattetoalett. Dette er langt ute på bygda så Men katten vil uansett få tilsyn, mat og litt kos. Men av et barn og/eller ukjente som hun er skeptisk til. Hun er skogskatt med kraftig pels (perserblod), så det er ikke noe problem. Vi har tenkt på den luka ja! Så det er godt mulig nå. Men som sagt; det er ikke kjempeproblem for meg å reise hjem, vi vil se om hun kan takle det. Det eneste som mangler er jo bare at hun får såve inne..
Gjest badeand1 Skrevet 16. januar 2012 #9 Skrevet 16. januar 2012 (endret) Fordi jeg er opptatt med studier, og vi vil prøve å se om hun kan vere alene hjemme for senere anledninger. Da burde du begynne å lære henne det nå. Endret 16. januar 2012 av Mortem
Mooria Skrevet 16. januar 2012 #11 Skrevet 16. januar 2012 Unnskyld meg, men du virker ganske uansvarlig og korttenkt. Du har jo selv bare dratt fra den bortskjemte katten din, og overlatt den til foreldrene dine. Forventer du at de skal sitte hjemme i stedet for å kunne ha muligheten til å reise bort en helg og gjøre ting de har lyst til? Katten er ditt eget ansvar, så da burde du jo selv tatt den med deg når du dro til en annen kant av landet. Og katten kan jo være innendørs i stedet for å være ute hele helgen? Det er jo bare å sette frem masse mat og vann, så klarer den seg helt fint noen dager alene. Du har fått masse gode tips fra andre her, men det er tydeligvis ingenting om er godt nok for det bortskjemte dyret. Det er din katt og ditt ansvar, så da får du selv finne en løsning på dette. 2
Gjest badeand1 Skrevet 16. januar 2012 #12 Skrevet 16. januar 2012 Unnskyld meg, men du virker ganske uansvarlig og korttenkt. Du har jo selv bare dratt fra den bortskjemte katten din, og overlatt den til foreldrene dine. Forventer du at de skal sitte hjemme i stedet for å kunne ha muligheten til å reise bort en helg og gjøre ting de har lyst til? Katten er ditt eget ansvar, så da burde du jo selv tatt den med deg når du dro til en annen kant av landet. Og katten kan jo være innendørs i stedet for å være ute hele helgen? Det er jo bare å sette frem masse mat og vann, så klarer den seg helt fint noen dager alene. Du har fått masse gode tips fra andre her, men det er tydeligvis ingenting om er godt nok for det bortskjemte dyret. Det er din katt og ditt ansvar, så da får du selv finne en løsning på dette. Vi kan ikke ha henne inne, da hun ikke vil bruke kattetoalett.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #13 Skrevet 16. januar 2012 Om hun ikke bruker kattetoalettet er fordi dere ikke har lært henne det. det kreves trening i veldig mange tilfeller. so blame urself. gidder du ikke lære henne så har du ett problem. Du har fått mange tips og råd her nå. ingen av de fungerer så hva vil du? at en fra kvinneguiden skal komme og hente katten din ?! 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #14 Skrevet 16. januar 2012 Katteluke, stor bolle med tørrfor og vann. 1
Mooria Skrevet 16. januar 2012 #15 Skrevet 16. januar 2012 Vi kan ikke ha henne inne, da hun ikke vil bruke kattetoalett. Så synd, da har du jo et problem. Hva er det du egentlig vil at vi skal svare?? Absolutt alt som er foreslått her er helt uaktuelt, så nå kan du nok ikke forvente at flere her gidder å bruke tiden sin på dette.. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #16 Skrevet 16. januar 2012 Unnskyld meg, men du virker ganske uansvarlig og korttenkt. Du har jo selv bare dratt fra den bortskjemte katten din, og overlatt den til foreldrene dine. Forventer du at de skal sitte hjemme i stedet for å kunne ha muligheten til å reise bort en helg og gjøre ting de har lyst til? Katten er ditt eget ansvar, så da burde du jo selv tatt den med deg når du dro til en annen kant av landet. Og katten kan jo være innendørs i stedet for å være ute hele helgen? Det er jo bare å sette frem masse mat og vann, så klarer den seg helt fint noen dager alene. Du har fått masse gode tips fra andre her, men det er tydeligvis ingenting om er godt nok for det bortskjemte dyret. Det er din katt og ditt ansvar, så da får du selv finne en løsning på dette. Jeg sitter jo her og sier at jeg drar hjem om dette blir helt uaktuelt. Jeg er verken uansvarlig eller korttenkt. Mor og far ville selv passe på katten min, og vil sansynligvis ha henne videre. Faktisk hadde jeg ikke engang tenkt å dra fra henne, fordi det var min katt, og mitt ansvar, og er det enda. Nei, jeg forventer ikke. Og det er derfor jeg DRAR HJEM HVER ENESTE GANG, så ikke kom å si her at jeg setter sperrer. Ver så snill og les, nei hun bruker ikke kattetoalettet. Hun sluttet med det da hun var 1 år. Det jeg spør om her er noen som har erfaring med lignende. Jeg skjønner ikke hva enkelte kauker etter.. Unsjuld meg alså. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #17 Skrevet 16. januar 2012 Så synd, da har du jo et problem. Hva er det du egentlig vil at vi skal svare?? Absolutt alt som er foreslått her er helt uaktuelt, så nå kan du nok ikke forvente at flere her gidder å bruke tiden sin på dette.. Jeg spør om dere har erfaringer om lignende. Jeg har sakt ørten ganger at jeg drar hjem om dette sansynligvis ikke går (, at hun vil stikke av).
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #19 Skrevet 16. januar 2012 Om hun ikke bruker kattetoalettet er fordi dere ikke har lært henne det. det kreves trening i veldig mange tilfeller. so blame urself. gidder du ikke lære henne så har du ett problem. Du har fått mange tips og råd her nå. ingen av de fungerer så hva vil du? at en fra kvinneguiden skal komme og hente katten din ?! Hun sluttet å bruke det da hun var 1 år, fordi vi slapp henne ut da hun måtte på do. Det er ikke rart jeg blir irritert, når få av dere greier å holde dere til saken, og kaller meg en person som er uansvarlig, korttenkt, full av problem osv.. Jeg gidder ikke å diskutere mer om ikke noen har ERFARINGER om lignende. Dette blir bare for dumt.
Gjesten Skrevet 16. januar 2012 #20 Skrevet 16. januar 2012 Hold henne inne i huset? problem løst. Utekatter går på toalettet ute. TS, det er ikke greit å la en katt være alene så lenge. Dere MÅ finne noen til å passe den, eller så må du komme og gjøre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå