Gå til innhold

Herpes

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, da fikk visst jeg herpes også... :tristbla:

Kjæresten min i snart 10 år har herpes 1, og gitt meg herpes 2 selv om han ikke har hatt utbrudd da han har gitt meg oralsex. Det har vi vært nøye med de to gangene han har hatt utbrudd. Sjansen for smitte når man ikke har utbrudd er visst små... Men tydleigvis mulig da. :(

Hvorfor skal verden være så urettferdig? Jeg vet om mange som har ubeskyttet sex med maaange partnere og som ikke har noen sykdommer. Men så er det oss som bare har hatt to stykker som plutselig får det etter 10 år med samme mann.....

Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Jeg føler sexlivet mitt er ruinert.

Hva gjør jeg nå da? Hvordan forholder dere andre med herpes 2 dere til sykdommen deres?

*FRUSTRERT!*

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ærlig talt, herpes er da ikke en sykdom! Skulle tro du hadde fått kreft eller noe..det er bare et virus, som de fleste av oss har i kroppen- men det er ikke alle som får utbrudd.

Jeg har hatt type 1 helt siden jeg var liten, og når jeg får utbrudd med munnsår så kan de vare i opptil 6 måneder. Har prøvd alt, inkl. kremer på resept. Det eneste som virker er faktisk hånddesinfeksjonssprit, men bruker det bare på sår som er begynt å tørke inn.

I forrige uke fikk jeg for første gang et utbrudd av type 2. Fikk noen sår/blemmer som var vonde i et par dager, så tørket de ut og forsvant like fort som de kom.

Joda, herpes kan være litt plagsomt innimellom, men jeg er vant med det, og ikke er det særlig vondt heller, så jeg har overhodet ingen problemer med å "forholde meg til sykdommen min"..

Endret av Mooria
Skrevet

Jeg fikk herpes nedentil på samme måte som du, for over to år siden. Jeg har ikke hatt ett eneste utbrudd siden førstegangsutbruddet. Et utbrudd varer jo ikke i all verdens tid uansett. Herpes er virkelig ikke verdens undergang.

Skrevet

Hvordan klarer dere å ta så lett på det?

En ting er at det gjør vondt og ser helt jævelig ut, men det er jo veldig smittsomt. Hva skal man si til nye sexpartnere?

Jeg er REDD for å bli sett ned på og avvist.

Det vil jo også hemme sexlivet ettersom det er utelukket å ha sex når man har utbrudd...

:tristbla:

• Liker 1
Gjest Sevastra
Skrevet

Jeg skjønner godt hvordan du føler det TS, selvom jeg ikke har herpes 2 selv. Har munnherpes, og min største frykt er at det skal smitte meg og/eller kjæresten når vi har oralsex.

Jeg ønsker deg lykke til å håper at ting går bedre framover. Klem.

Skrevet

Ja, da fikk visst jeg herpes også... :tristbla:

Kjæresten min i snart 10 år har herpes 1, og gitt meg herpes 2 selv om han ikke har hatt utbrudd da han har gitt meg oralsex. Det har vi vært nøye med de to gangene han har hatt utbrudd. Sjansen for smitte når man ikke har utbrudd er visst små... Men tydleigvis mulig da. :(

Hvorfor skal verden være så urettferdig? Jeg vet om mange som har ubeskyttet sex med maaange partnere og som ikke har noen sykdommer. Men så er det oss som bare har hatt to stykker som plutselig får det etter 10 år med samme mann.....

Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Jeg føler sexlivet mitt er ruinert.

Hva gjør jeg nå da? Hvordan forholder dere andre med herpes 2 dere til sykdommen deres?

*FRUSTRERT!*

Herpes 1 kan aldri bli herpes 2 og omvendt. I og med at kjærsten din har munnherpes (herpes 1) er det mulig at du har fått herpes 1 i underlivet. herpes 1 har mye mindre sjanse for residive utbrudd enn herpes 2 som er litt mer aggressiv. Er selv blitt smittet av en med munnherpes UTEN utbrudd.. Og jeg prøver å ikke tenke så mye på det, men merker det tærer psykisk... pga redd for å smitte andre, få rykte på seg osv. Men til syvende og sist så når man virkelig finner en gutt, så er det tvilsomt at herpes vil ødeleggge et forhold. Noen plages mer og noen plages mindre, håper jeg er blandt de sistnevnte! Venter på prøve fra legen.

Skrevet

Er du testet? Jeg fikk også et sånt utbrudd når jeg var syk og sikker på at det var herpes 2. Mannen har herpes 1 (rimelig obvious pga munnsår og lignende), det samme har hans mor og søsken, så antar han har dradd herpes 1 med seg fra barndommen.

Legen sa at herpes 1 KAN slå ut "sørover" og tok en test og fikk det bekreftet. Mente at det trolig bare var pga nedsatt immunforsvart at det slo hardt ut. Han sa at type kan kun testes midt i et utbrudd og ikke påvises på blodprøve eller lignende.

Fikk også tabletter som hjalp litt. Ta en tur til legen.

Skrevet

Har selv herpes 2, å jeg hater det så jævlig! Når jeg ble smittet, så var utbruddene støtt og stadig i ett år, fy faen hvor vondt det var, hadde blemmer og sår å det svei når jeg tisset eller nr 2. men nå noen år etter så er det sjeldent jeg får utbrudd. Er livredd for å smitte han med herpes 2, selv har han munnherpes.

Når jeg fikk vite at jeg hadde herpes i underlivet så var det nesten som om verden raste sammen. Det værste er at jeg aldri blir kvitt det å må leve med herpes 2 hele livet. Er slitsomt når utbruddene kommer, men har bestandig medisiner liggende så når jeg vet at utbruddene kommer så tar jeg en pille eller to så forsvinner de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...