Vixenia Skrevet 15. januar 2012 #1 Skrevet 15. januar 2012 I en oppskrift skal man marinere kyllingbryst over natten i yoghurt tilsatt div krydder. Jeg er ikke spesielt begeistret for naturell yoghurt, kan jeg bytte ut denne med creme fraiche eller rømme?
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #2 Skrevet 16. januar 2012 Jeg tror jeg ville valgt en annen marinade i stedet. Yoghurt gjør kjøttet veldig mørt og gir ikke utpreget yoghurtsmak, tviler på at rømme/creme fraiche gjør samme nytten (tror det har noe med syren i yoghurten å gjøre at kjøttet blir så mørt).
Vixenia Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 17. januar 2012 Endte opp med matyoghurt, kjøttet skal paneres etter det er marinert så håper det kamuflerer litt av yoghurtsmaken; hvis det blir noe smak av den i det hele tatt da:)
Fanta Exotic Skrevet 17. januar 2012 #5 Skrevet 17. januar 2012 Syns det høres utrolig godt ut! Oppskrift?
Vixenia Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 17. januar 2012 Her kommer oppskriften: Sprøstekte kyllingbryst med tortillachips. 4 kyllingfileter Marinaden: 2 fedd hvitløk 3 ss fersk timian 0,5 ts pepper 1 ts salt 1 ss brunt sukker 3 ts chilipulver 3 dl yoghurt naturell Bank ut filetene mellom plast for å jevne ut tykkelsen. Miks sammen ingrediensene i marinaden og mariner filetene i kjøleskap i et døgn. Panering: 1 ss fersk timian 0,5 dl griljermel 50 g tortillachips 2 ts tacokrydder 60 g revet ost Knus tortillachips og bland i resten av ingrediensene. Vend de marinerte filetene i paneringen og legg de på en rist i en ildfast form. Strø Evt mer panering over. Stek i ovn på 160 grader i 30 min. Dressing: Saften av 0,5 lime 4 ts tacokrydder 2 dl naturell yoghurt Bland og la stå i kjøleskap 30 min før servering. Server med maiskolber og salat! 1
Evitas Skrevet 17. januar 2012 #8 Skrevet 17. januar 2012 Du kan også bruke den greske yougurten du får kjøpt i innvandrerbutikken. Den smaker helt anneledes
Brunhilde Skrevet 17. januar 2012 #9 Skrevet 17. januar 2012 Du kan også bruke den greske yougurten du får kjøpt i innvandrerbutikken. Den smaker helt anneledes Den er, syns jeg, faktisk så god og mild at den nesten kan spises med skje uten tilbehør, og med nøtter og litt honning er den bare snaddergod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå