Gå til innhold

Erstatning for matyoghurt/yoghurt naturell

Fremhevede innlegg

Skrevet

I en oppskrift skal man marinere kyllingbryst over natten i yoghurt tilsatt div krydder. Jeg er ikke spesielt begeistret for naturell yoghurt, kan jeg bytte ut denne med creme fraiche eller rømme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg ville valgt en annen marinade i stedet. Yoghurt gjør kjøttet veldig mørt og gir ikke utpreget yoghurtsmak, tviler på at rømme/creme fraiche gjør samme nytten (tror det har noe med syren i yoghurten å gjøre at kjøttet blir så mørt).

Skrevet

Endte opp med matyoghurt, kjøttet skal paneres etter det er marinert så håper det kamuflerer litt av yoghurtsmaken; hvis det blir noe smak av den i det hele tatt da:)

Skrevet

Syns det høres utrolig godt ut! :spise: Oppskrift?

Skrevet

Du kan bruke kefir.

Skrevet

Her kommer oppskriften:

Sprøstekte kyllingbryst med tortillachips.

4 kyllingfileter

Marinaden:

2 fedd hvitløk

3 ss fersk timian

0,5 ts pepper

1 ts salt

1 ss brunt sukker

3 ts chilipulver

3 dl yoghurt naturell

Bank ut filetene mellom plast for å jevne ut tykkelsen. Miks sammen ingrediensene i marinaden og mariner filetene i kjøleskap i et døgn.

Panering:

1 ss fersk timian

0,5 dl griljermel

50 g tortillachips

2 ts tacokrydder

60 g revet ost

Knus tortillachips og bland i resten av ingrediensene. Vend de marinerte filetene i paneringen og legg de på en rist i en ildfast form. Strø Evt mer panering over.

Stek i ovn på 160 grader i 30 min.

Dressing:

Saften av 0,5 lime

4 ts tacokrydder

2 dl naturell yoghurt

Bland og la stå i kjøleskap 30 min før servering.

Server med maiskolber og salat!

• Liker 1
Skrevet

Du kan også bruke den greske yougurten du får kjøpt i innvandrerbutikken. Den smaker helt anneledes :)

Skrevet

Du kan også bruke den greske yougurten du får kjøpt i innvandrerbutikken. Den smaker helt anneledes :)

Den er, syns jeg, faktisk så god og mild at den nesten kan spises med skje uten tilbehør, og med nøtter og litt honning er den bare snaddergod.

:heks:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...