AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #1 Skrevet 15. januar 2012 Jeg har merka at det er så mange damer som klager på barn, sutrete grinete barn, det er som om dere forventer at barn skal oppføre seg akkurat som deg som er voksen? hva vet du? hva hvis du var den verste drittungen da du var barn, er jo en grunn til at de kalles for barn og ikke voksne?? Nesten skummelt hvor mye dere hater småbarn, greit å irritere seg, men dere overdriver...noe veldig.. for å ikke nevne de som vil sterilisere seg . og nei jeg har ikke barn. 6
Gjest NozMonster Skrevet 15. januar 2012 #2 Skrevet 15. januar 2012 jeg har ikke fått inntrykk av at særlig mange kg-damer hater barn, men det jeg har fått inntrykk av er at maange mange mange maaange kg-damer som er mødre er utroooolig nærtagne og veldig temperamangsfulle 14
Gjest "gjest" Skrevet 15. januar 2012 #3 Skrevet 15. januar 2012 Vi KG-damer er sære, nettmennesker er ofte det. 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #4 Skrevet 15. januar 2012 Jeg har merka at det er så mange damer som klager på barn, sutrete grinete barn, det er som om dere forventer at barn skal oppføre seg akkurat som deg som er voksen? hva vet du? hva hvis du var den verste drittungen da du var barn, er jo en grunn til at de kalles for barn og ikke voksne?? Nesten skummelt hvor mye dere hater småbarn, greit å irritere seg, men dere overdriver...noe veldig.. for å ikke nevne de som vil sterilisere seg . og nei jeg har ikke barn. Ja, det er virkelig grusomt at de vil ta ansvar for sine egne liv. Og mens vi snakker om egne liv - få deg ett! Du irriterer deg over at andre irriterer seg... 6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #5 Skrevet 15. januar 2012 Jeg har merka at det er så mange damer som klager på barn, sutrete grinete barn, det er som om dere forventer at barn skal oppføre seg akkurat som deg som er voksen? hva vet du? hva hvis du var den verste drittungen da du var barn, er jo en grunn til at de kalles for barn og ikke voksne?? Nesten skummelt hvor mye dere hater småbarn, greit å irritere seg, men dere overdriver...noe veldig.. for å ikke nevne de som vil sterilisere seg . og nei jeg har ikke barn. Jeg lar meg plage litt mer av at noen tydeligvis tror at det å tiltider være sliten, lei og frustrert er det samme som å hate barn. 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #6 Skrevet 15. januar 2012 Jeg har ikke sett dette hatet som du beskriver. Ja, at en del irriterer seg over barn uten oppdragelse ser jeg, men hat? Nei. Og vær oppmerksom på at de som irriterer seg over dårlig oppførsel hos barn stort sett egentlig retter skytset sitt mot foreldre som ikke gidder å oppdra barna sine. Og jeg skjønner ikke hva sterilisering har med noe å gjøre? Det er jo et resultat av et personlig valg for de det gjelder, de ønsker av ulike årsaker å forsikre seg om at de aldri får barn. En ærlig sak det. Og nei, jeg er ikke en av dem du beskriver som barnehatere. Jeg er en av dem som er glad i barn, har stebarn jeg forguder og håper at jeg selv blir gravid veldig snart. Men jeg klarer likevel helt fint å se at barn som oppfører seg dårlig er utrolig irriterende, at foreldrene til disse barna om mulig er enda mer irriterende, og at det er helt i orden å ikke være spesielt begeistra for barn. Vi må vel ikke alle være helt like? Maya 2
Bernardette Skrevet 15. januar 2012 #7 Skrevet 15. januar 2012 Ts har et poeng, til tross for anonymiteten. Mange her som har barn helt i halsen, men det er jo typisk norsk å forvente at offentlige steder skal tilpasse seg dem. Om et land i verden skulle åpnet et kjøpesenter der barn ikke var tillatt, ville jeg veddet bort bilen min på at det hadde vært Norge. 4
Gjest True Khaleesi Skrevet 15. januar 2012 #8 Skrevet 15. januar 2012 (endret) Er enig med TS. Virker som det er mange barnløse, ensomme, og barnefiendtlige kvinner her inne. Men som Noz nevner, så er jeg blant annet mor selv, og legger ekstra godt merke til de og blir ekstra tent på pluggene av enkelte uttalelser. Endret 15. januar 2012 av True Khaleesi 4
Bernardette Skrevet 15. januar 2012 #9 Skrevet 15. januar 2012 (...) Og vær oppmerksom på at de som irriterer seg over dårlig oppførsel hos barn stort sett egentlig retter skytset sitt mot foreldre som ikke gidder å oppdra barna sine. Det der er en voldsom overdrivelse. Jeg er en i overkant streng mor selv, så det er nevnt, men det er faktisk mange reelle tilfeller der det ikke hjelper å si det samme åttåførti ganger fordi man rett og slett må være effektiv. I en matbutikk f.eks. Man må handle og komme seg videre innimellom. 2
Gjest D_flatmajor Skrevet 15. januar 2012 #10 Skrevet 15. januar 2012 Jeg tror det handler om at alle står seg selv og egen situasjon nærmest, både når man leser hva andre skriver og når man gjør seg opp meninger. 3
Gjest NozMonster Skrevet 15. januar 2012 #11 Skrevet 15. januar 2012 Er enig med TS. Virker som det er mange barnløse, ensomme, og barnefiendtlige kvinner her inne. Men som Noz nevner, så er jeg blant annet mor selv, og legger ekstra godt merke til de og blir ekstra tent på pluggene av enkelte uttalelser. ja, du er faktisk en av de få som ikke fremstår som totalt gæ`ærn jeg synes det skal ekstremt lite til før enkelte tenner ganske så brutalt hardt på disse pluggene heller litt festlig enkli! god underholdning
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #12 Skrevet 15. januar 2012 Det der er en voldsom overdrivelse. Jeg er en i overkant streng mor selv, så det er nevnt, men det er faktisk mange reelle tilfeller der det ikke hjelper å si det samme åttåførti ganger fordi man rett og slett må være effektiv. I en matbutikk f.eks. Man må handle og komme seg videre innimellom. Den evige matbutikkdiskusjonen ja. Ta ungen ut av butikken om det ikke nytter å si fra. Er ikke verre enn det. Og om ungen er så umulig at det betyr at det aldri vil få handlet og dermed sulter ihjel må du antakelig se litt på andre alternativer, som barnevakt to timer i uka og så tar du storhandelen da. De andre dagene i uka trener du med ungen på å være i butikken uten hyl og skrik og dårlig oppførsel. Før eller siden lykkes du. Eller ungen blir 18 og flytter hjemmefra. 1
Gjest Tirkes Skrevet 15. januar 2012 #13 Skrevet 15. januar 2012 Disse KG-damene altså. De er single alle mann og gnåler om hvordan å få seg menn, samtidig som mennene deres er utro og de har alle sammen stebarn som de sliter med, for ikke å snakke om at de har stefedre for sine egne barn på toppen av det hele. Ingen av disse ungene kan oppføre seg i butikken og alle sammen flørter med hverandre i offtopic-tråder på snikk-snakk forumet, ingen poster som AB og alle sammen hater reklamepausen før Hotel Cæsar. Fy faen altså. For noen damer. 6
Bernardette Skrevet 15. januar 2012 #14 Skrevet 15. januar 2012 (endret) Den evige matbutikkdiskusjonen ja. Ta ungen ut av butikken om det ikke nytter å si fra. Er ikke verre enn det. Og om ungen er så umulig at det betyr at det aldri vil få handlet og dermed sulter ihjel må du antakelig se litt på andre alternativer, som barnevakt to timer i uka og så tar du storhandelen da. De andre dagene i uka trener du med ungen på å være i butikken uten hyl og skrik og dårlig oppførsel. Før eller siden lykkes du. Eller ungen blir 18 og flytter hjemmefra. Kjære, man vet ikke på forhånd hvilke dager den ellers så søte gossegossegoo'ungen forvandles til et skrikemonster. Hadde vi mødre vært utstyrt med en slik krystallkule ville alt vært mye lettere, men den gang ei. Så om det er i dag jeg MÅ kjøpe melk, og tilfeldigvis også i dag barnet er jævelig trassete og umulig, får det bare være trassete og umulig de fire minuttene det tar i butikken. De fleste av oss har ikke en sånn 24/7-tilgjengelig supernanny man bare kan ringe, som dukker opp på flekken og tar seg av lille fryd. Hverdagen moves on osv. Det er faktisk jeg, og ikke barnet, som bestemmer. Endret 15. januar 2012 av Bernardette 2
Rainbow Skrevet 15. januar 2012 #15 Skrevet 15. januar 2012 Jeg har aldri sagt jeg hater barn. Jeg har sagt jeg ikke forstår dem, at jeg syns de er skumle, at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre rundt dem, at jeg blir usikker og anspent, at jeg syns det er slitsomt med bråket de lager og at jeg ikke vil ha dem selv. Jeg kan synes noen barn er søte og sier/gjør søte ting, men jeg føler ikke noe spesielt for dem. Men hat? Nei, det er en altfor sterk følelse. jeg er hverken ensom eller barnefiendtlig, men ja, jeg er barnløs. Selvvalgt. At folk velger å steriliseres skjønner jeg ikke hva ts har så mye imot, det er jo folks eget valg. Hadde sikkert gjort det selv om jeg ikke var skeiv. Men jeg er mektig imponert og fascinert over folk som skjønner barn, og som er flinke foreldre. Som synes at det er fantastisk med unger og som vet akkurat hva de skal gjøre rundt dem. Jeg hadde aldri klart det selv! Det er spennende og fascinerende å høre om og oppleve, fordi det er som en helt annen verden. En verden jeg ikke forstår. Jeg hater absolutt ikke unger, det er bare ikke min greie. Synes forøvrig det er flere barneentusiaster her enn folk som ikke har så mye til overs for barn. Og jeg var helt sikkert en drittunge som liten selv. Jeg gikk blant annet bort til fremmede og begynte å skravle med dem uansett anledning, noe som sikkert var skikkelig slitsomt og irriterende. 2
Aldrisur Skrevet 15. januar 2012 #16 Skrevet 15. januar 2012 Jeg tror det handler om at alle står seg selv og egen situasjon nærmest, både når man leser hva andre skriver og når man gjør seg opp meninger. Veldig enkelt og veldig klokt sagt Flatmajor!
Dragonfly84 Skrevet 15. januar 2012 #17 Skrevet 15. januar 2012 Det er vel kanskje sånn at de tankene ikke er noe folk kan si til naboen, venner eller familie, uten å bli sett rart på, så derfor må de få utløp for det der de kan være relativt anonyme. Jeg hater ikke barn, men jeg liker dem ikke. Jeg forstår dem ikke og syns det er veldig vanskelig å forholde meg til dem. Ikke har jeg noe ønske om å forholde meg til dem heller, for jeg syns ikke de er veldig interessante, bare slitsomme. 5
Gjest True Khaleesi Skrevet 15. januar 2012 #18 Skrevet 15. januar 2012 Det er vel kanskje sånn at de tankene ikke er noe folk kan si til naboen, venner eller familie, uten å bli sett rart på, så derfor må de få utløp for det der de kan være relativt anonyme. Jeg hater ikke barn, men jeg liker dem ikke. Jeg forstår dem ikke og syns det er veldig vanskelig å forholde meg til dem. Ikke har jeg noe ønske om å forholde meg til dem heller, for jeg syns ikke de er veldig interessante, bare slitsomme. Mulig jeg er evneveik eller trangsynt, men jeg klarer ikke å like folk som sier det du gjør her.. 4
Gjest badeand1 Skrevet 15. januar 2012 #19 Skrevet 15. januar 2012 Det er vel kanskje sånn at de tankene ikke er noe folk kan si til naboen, venner eller familie, uten å bli sett rart på, så derfor må de få utløp for det der de kan være relativt anonyme. Jeg hater ikke barn, men jeg liker dem ikke. Jeg forstår dem ikke og syns det er veldig vanskelig å forholde meg til dem. Ikke har jeg noe ønske om å forholde meg til dem heller, for jeg syns ikke de er veldig interessante, bare slitsomme. Enig. 4
StellinaX Skrevet 15. januar 2012 #20 Skrevet 15. januar 2012 Jeg synes også det er mange grinebitere her på kg, det var ei som ikke skjønte hva man gjorde på Ikea med barn for å nevne et eksempel...som om barn er et ledd av familien man bare kan eksludere når det passer seg...jaja. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå