Bernardette Skrevet 15. januar 2012 #1 Skrevet 15. januar 2012 Hvis jeg sikter skikkelig - og treffer, hvor vondt er det egentlig med et realt spark i familiejuvelene? Hvor lenge vil du si du er slått ut?
Gjest Skitten pique Skrevet 15. januar 2012 #2 Skrevet 15. januar 2012 Veldig vondt, blir svimmel og kvalm med en gang, tar litt tid før smerten går bort.
Bernardette Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 15. januar 2012 Er det en lokal smerte eller merker du det i hele kroppen?
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #5 Skrevet 15. januar 2012 For min del kommer smerten hovedsakelig nederst i mageregionen, og jeg blir kvalm og svimmel. (Erfaringer med knallhard fotball i skrittet.) Jeg besvimte for øvrig en gang av smerter på grunn av det jeg antar var testikkeltorsjon. Det er en smerte jeg ikke unner noen andre! Gikk heldigvis bra med meg, og jeg unnslapp operasjon.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #6 Skrevet 15. januar 2012 En kompis fikk en gang en fotball rett i testiklene, og den ene ble knust.. 3 uker på sykehus. Han beskriver det som den mest ubeskrivelige, jævlige, helvetes smerte som startet som en brann i testiklene, spredte seg til magen, hodet, så svimte han av, og hadde vondt nedentil til i nesten 1 år etterpå.
Gjest SemperFi Skrevet 15. januar 2012 #7 Skrevet 15. januar 2012 (endret) Veldig vondt, blir svimmel og kvalm med en gang, tar litt tid før smerten går bort. Enig. Huff, jeg får bare vondt av å tenke på det! Husker tilbake til ungdomskolen da det var "poppis" å knipse hverandre på ballene om enn gikk med joggebukse. Endret 15. januar 2012 av SemperFi
Gjest made4u Skrevet 15. januar 2012 #8 Skrevet 15. januar 2012 Det verste i seg selv er ikke smerten, selv om den er ubehagelig og slår enn ut. Verst er reddselen, reddselen for hvordan det ender. Kan sammenlignes litt med å skade øyet, man blir da redd for å miste synet. Men fy fader, det gjør ordentlig vondt. Jeg for min del har aldri fått en trøkk der nede, i den grad at testikkel eller testikklene har tatt skade (men kjenner en som har opplevd akkurat det). Om det intet er alvorlig (med skade) så er det en smerte som slår enn ut der og da, men som heldigvis etter hvert forsvinner og slipper taket litt etter litt. Etter alt fra 30 sekunder til noen minutter så er alt vell igjen i de fleste tilfeller.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #9 Skrevet 16. januar 2012 Hvis noen sparker meg i ballene er det over og ut for vedkommende. Da hjelper det ikke om du er dame, da er det OVER OG UT. Bedre om du stikker en finger i øyet.
PulsPlus Skrevet 16. januar 2012 #10 Skrevet 16. januar 2012 Det er en smerte som ikke kan beskrives.
Bernardette Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #11 Skrevet 16. januar 2012 Hvis noen sparker meg i ballene er det over og ut for vedkommende. Da hjelper det ikke om du er dame, da er det OVER OG UT. Bedre om du stikker en finger i øyet. Hva mener du med "over og ut" ? Skjønner at du kan mene "slutt" om dere er i et forhold, men hva om det er en venninne, kollega, søster eller bekjent av deg?
JonSnow Skrevet 16. januar 2012 #12 Skrevet 16. januar 2012 Hva mener du med "over og ut" ? Skjønner at du kan mene "slutt" om dere er i et forhold, men hva om det er en venninne, kollega, søster eller bekjent av deg? Jeg skrev ikke innlegget du svarte på her, men jeg kan si deg at hvis en kvinne, uansett om hun var min kjæreste, kollega, bekjent eller hva som helst, hadde gitt meg en hard trøkk der, så ville jeg aldri tilgitt henne for det. Det er en grunn til regelen om at slag under beltestedet ikke er tillatt i boksing. Hvis en mann forsøker å voldta en kvinne er hun i sin fulle rett til å tuppe ham i skrittet. Jeg derimot har aldri voldtatt noen, og vil aldri forsøke det heller. Hvis en kvinne følte trang til å tuppe meg der måtte det være fordi hun var sint på meg av en eller annen grunn, men det rettferdiggjør ikke å utsette noen for potensielt svært alvorlig skade. Vi mennesker har tross alt normer og regler for hvordan vi skal omgås hverandre, og i følge både normer og regler her i Norge så er all vold forbutt. Et par ganger har jeg landet på stanga på sykkelen og fått ganske så vondt av det, det er ikke noe jeg ønsker å gjenta.
Gjest tergern Skrevet 16. januar 2012 #13 Skrevet 16. januar 2012 mens smerter er lignenede, om ikke samme type smerte, som varer en uke hver måned..
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #14 Skrevet 16. januar 2012 mens smerter er lignenede, om ikke samme type smerte, som varer en uke hver måned.. Nå er jeg kvinne, men jeg skjønner ikke helt hva du mener. Jeg har selv opplevd å falle ned på sykkelstanga, og selv om det sikkert ikke var like vondt for meg som for en mann, kan ikke den ubeskrivelige smerten engang sammenlignes med menssmerter. Det eneste vondere jeg har opplevd er smerter i forbindelse med fødsel, men det er så ulike typer smerter, at det blir som å sammenligne epler og appelsiner.
Pixtive Skrevet 16. januar 2012 #15 Skrevet 16. januar 2012 Aldeles j*****! Lengden på smerten varierer etter hvor godt en treffer men om en treffer godt blir i alle fall eg liggende i en halvtime
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå