Gå til innhold

En vanskelig bo situasjon, hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg helt hjelpeløs.

Jeg er en ung dame på 25 år som har en sønn på 3 år.

Så bor vi hjemme hos min mor for å så finne et sted å bo etter et samlivsbrudd.

For tiden har jeg ingen jobb, måtte flytte fra en annen kommune, tilbake til mitt hjemby, jobben gikk konkurs før samlivsbrudd.

Det har nå gått 7 mnd i et desperat leting etter leilighet for oss to, gjentatte visninger på leiligheter, men likevel avslag.

Det er uutholdelig sted å bo der vi bor nå, er deprimert for dette er en synke gjørme som føltes å ikke komme seg unna.. Rett og slett et mareritt.

jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, har planer om å studere, men likevel vanskelig å få seg et sted å bo som er et godt nok sted med et barn.

Er det noe Nav kan hjelpe meg med?

Er takknemlig for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sett inn annonser selv, isteden for å bare svare på de som er lagt ut. Og senk kravene, du kan fint bo med barn i en leilighet med eldre og enkel standard.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut annonse på finn/i avisa selv! Det gjorde vi sist gang, og fikk en flott leilighet OG flyttet inn innen 24 timer etter opprettet annonse. Tidligere har vi slitt med å finne noe fordi vi har hund, men denne gangen kom maaange til oss :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar .

Har ikke så høye krav, men unngår visse leiligheter som ikke passer seg for barn, så er ikke så mye på markedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Leter på finn mange ganger om dagen, om det finnes noe ledig til grei pris i mnd helt ned til 30 m2 med meg med barn, enten ingen svar eller hørt fler ganger at de ikke leier ut til folk med barn..

Er så lei at det skal være så vanskelig å få seg et sted å bo med barn, enten så leies det ikke ut til barn ellers så vil det koste altfor mye i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som skrevet tidligere i tråden: Legg ut annonse selv! De beste boligene er oftest ikke lagt ut på finn.no eller liknende, for utleier gidder ikke 100 telefoner og 200 e-mails, men velger heller å kontakte aktuelle som har lagt ut "ønskes leid"-annonser selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til nav og få alt du har krav på.

Arb. ledighets trygd, overgangstønad osv.

Så bor du hos moren din så lenge det lar seg gjøre og sparer mest mulig penger.

Snakk med NAV og si du vil studere, forbered deg godt før møte, finn et studie som det er god mulighet for jobb etterpå, og du vil få støtte til det også. Spar penger hele veien.

Så søker du lån, startlån hos husbanken, og 70% av vanlig bank.

Men finn et hus først, gjerne et som du trur du kan underby litt på, og bruk dette som argument.

Jeg kjøpte min egen enebolig 6 mnd etter samlivsbrudd.

Enslig forsørger og student.

Er du smart og planlegger, og bruker denne situasjonen du har havnet i til din fordel kan du nå langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Let utenfor kommunen/fylket. Det er jo ingenting som holder deg til der du bor nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler også å sette inn annonse selv.

Gjorde det da jeg ble alene med min 4 åring. Satte inn annonse, fikk flere tilbud, og to dager etter var kontrakt signert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...