AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #1 Skrevet 15. januar 2012 jeg har et problem om natten. våkner ofte opp av at jeg er midt i en krampe. det gjør så vondt at nesten dør. prøver å gå på beinet jeg får krampe i, men det er helt umulig. etter det prøver jeg å ramle bortover mot skapet for å finne et eller annet som kan lindre smertene, men selvfølgelig har jeg alltid rotet det bort. da må jeg tilbake til mobilen, men da er problemet at mobilen ligger i et annet sted langt borte. så tenker jeg på å åpne opp yterdøra for å skrike etter hjelp, men tenker at jeg ikke vil bry naboene. spurte legen hva som feiler meg. siden dette skjer så ofte og i samme rekkefølge. men da sa hun bare får du ofte kramper du ikke kommer ut av om natten?
Aldrisur Skrevet 15. januar 2012 #3 Skrevet 15. januar 2012 Har noen kjerringråd til deg Nuppdupp, og vet de høres helt på tryne ut, men det er jo ikke skadelig å prøve dem. Dette hjelper for noen: 1. Putt en Sunlightsåpe under lakenet (sånt gammeldags grønt såpestykke -kan kjøpes i alle matvarebutikker). 2. Knyt en ulltråd rundt ankelen. 3. Pass på at su får i deg nok væske i løpet av dagen. (Og da mener jeg ikke alkohol ) Håper noen andre her kan gi deg bedre råd enn meg.
Gjest Nuppdupp Skrevet 15. januar 2012 #4 Skrevet 15. januar 2012 Har noen kjerringråd til deg Nuppdupp, og vet de høres helt på tryne ut, men det er jo ikke skadelig å prøve dem. Dette hjelper for noen: 1. Putt en Sunlightsåpe under lakenet (sånt gammeldags grønt såpestykke -kan kjøpes i alle matvarebutikker). 2. Knyt en ulltråd rundt ankelen. 3. Pass på at su får i deg nok væske i løpet av dagen. (Og da mener jeg ikke alkohol ) Håper noen andre her kan gi deg bedre råd enn meg. hahaha :D takk for rådene
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #5 Skrevet 15. januar 2012 Jeg har hatt det. Legen mente at det var jernmangel. (Men i ettertid viste det seg å være en kronisk sykdom som forårsaket dette, det tok bare litt tid for fastlegen min å sende meg på utredning.)
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #6 Skrevet 15. januar 2012 Magnesiummangel kan forårsake kramper. Rart om det ikke ble testet for dette..? 1
Cathrine88 Skrevet 15. januar 2012 #7 Skrevet 15. januar 2012 (endret) Du kan prøve å ta magnesium. Mangel på magnesium kan føre til kramper. En venninne som slet veldig med kramper om natta, ble ihvertfall helt bra da hun begynte å ta 300mg om dagen. Litt sein der ja. Endret 15. januar 2012 av Cathrine88 1
Gjest Consensio Skrevet 15. januar 2012 #8 Skrevet 15. januar 2012 (endret) Magnesium har hjulpet meg også. Gjerne dobbelt dose. De kveldene jeg husker å ta det så sover jeg godt natta gjennom. De gangene jeg glemmer det så får jeg knapt sove og om jeg sovner så våkner jeg av sterke kramper i beina. Kan også hjelpe å sette beina i en bøtte med iskaldt vann. Det har vært effektivt dersom jeg har gått tom for magnesiumtabletter. (har fibromyalgi) Endret 15. januar 2012 av Consensio 1
Gjest Nuppdupp Skrevet 15. januar 2012 #9 Skrevet 15. januar 2012 (endret) ok, takker da prøver jeg magnesium Endret 15. januar 2012 av Nuppdupp
Sugerøret Skrevet 15. januar 2012 #10 Skrevet 15. januar 2012 magnesium som nevnt.Sjekk dosering (normalt rundt 300mg pr kapsel)Jeg har brukt 600mg til 800 mg for kramper selv.(dosering fra smerteklinikk) Taes 1-2 timer før sengetid med en del vann. Bare vær litt obs om du har reflux problemer.Da ville jeg tatt tablettene 2-3 timer før leggetid da de gjør alle muskler mer avslappet (inkl. lukkemuskelen i magen)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå