Gå til innhold

kramper om natten

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg har et problem om natten. våkner ofte opp av at jeg er midt i en krampe. det gjør så vondt at nesten dør. prøver å gå på beinet jeg får krampe i, men det er helt umulig.

etter det prøver jeg å ramle bortover mot skapet for å finne et eller annet som kan lindre smertene, men selvfølgelig har jeg alltid rotet det bort.

da må jeg tilbake til mobilen, men da er problemet at mobilen ligger i et annet sted langt borte.

så tenker jeg på å åpne opp yterdøra for å skrike etter hjelp, men tenker at jeg ikke vil bry naboene.

spurte legen hva som feiler meg. siden dette skjer så ofte og i samme rekkefølge. men da sa hun bare :vetikke::vetikke::vetikke:

får du ofte kramper du ikke kommer ut av om natten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har noen kjerringråd til deg Nuppdupp, og vet de høres helt på tryne ut, men det er jo ikke skadelig å prøve dem.

Dette hjelper for noen:

1. Putt en Sunlightsåpe under lakenet (sånt gammeldags grønt såpestykke -kan kjøpes i alle matvarebutikker).

2. Knyt en ulltråd rundt ankelen.

3. Pass på at su får i deg nok væske i løpet av dagen. (Og da mener jeg ikke alkohol :fnise: )

Håper noen andre her kan gi deg bedre råd enn meg.

Gjest Nuppdupp
Skrevet

Har noen kjerringråd til deg Nuppdupp, og vet de høres helt på tryne ut, men det er jo ikke skadelig å prøve dem.

Dette hjelper for noen:

1. Putt en Sunlightsåpe under lakenet (sånt gammeldags grønt såpestykke -kan kjøpes i alle matvarebutikker).

2. Knyt en ulltråd rundt ankelen.

3. Pass på at su får i deg nok væske i løpet av dagen. (Og da mener jeg ikke alkohol :fnise: )

Håper noen andre her kan gi deg bedre råd enn meg.

hahaha :D takk for rådene :)

Skrevet

Jeg har hatt det. Legen mente at det var jernmangel.

(Men i ettertid viste det seg å være en kronisk sykdom som forårsaket dette, det tok bare litt tid for fastlegen min å sende meg på utredning.)

Skrevet

Magnesiummangel kan forårsake kramper. Rart om det ikke ble testet for dette..?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du kan prøve å ta magnesium.

Mangel på magnesium kan føre til kramper. En venninne som slet veldig med kramper om natta, ble ihvertfall helt bra da hun begynte å ta 300mg om dagen.

Litt sein der ja.;)

Endret av Cathrine88
  • Liker 1
Gjest Consensio
Skrevet (endret)

Magnesium har hjulpet meg også. Gjerne dobbelt dose.

De kveldene jeg husker å ta det så sover jeg godt natta gjennom.

De gangene jeg glemmer det så får jeg knapt sove og om jeg sovner så våkner jeg av sterke kramper i beina.

Kan også hjelpe å sette beina i en bøtte med iskaldt vann. Det har vært effektivt dersom jeg har gått tom for magnesiumtabletter.

(har fibromyalgi)

Endret av Consensio
  • Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

ok, takker :) da prøver jeg magnesium

Endret av Nuppdupp
Skrevet

magnesium som nevnt.Sjekk dosering (normalt rundt 300mg pr kapsel)Jeg har brukt 600mg til 800 mg for kramper selv.(dosering fra smerteklinikk)

Taes 1-2 timer før sengetid med en del vann.

Bare vær litt obs om du har reflux problemer.Da ville jeg tatt tablettene 2-3 timer før leggetid da de gjør alle muskler mer avslappet (inkl. lukkemuskelen i magen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...