AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #141 Skrevet 15. januar 2012 Denne tråden handler heller ikke om rasisme... 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #142 Skrevet 15. januar 2012 At du ikke tar rasisme på alvor, betyr ikke at andre med kunnskap om historie og tilstandene i verden forøvrig, skal måtte godta å få det servert på utdelingen av Spellemannsprisen en lørdagskveld. De er de som tolker denne hendelsen som rasisme, som ikke tar rasisme på alvor. 14
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #143 Skrevet 15. januar 2012 At du ikke tar rasisme på alvor, betyr ikke at andre med kunnskap om historie og tilstandene i verden forøvrig, skal måtte godta å få det servert på utdelingen av Spellemannsprisen en lørdagskveld. Hallo, det er rasisme overalt, hva med og ikke ta alt så grådig alvorlig, hvor blir det av litt galgenhumor? folk har meninger om alt og alle, hvordan blir det hvis vi tar alt innover oss??? hvertfall ikke bedre for å si det slik, det er voksne mennesker. Minner meg om en barnehage. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #144 Skrevet 15. januar 2012 Jeg er enig i at utsagnet var lite elegant, men jeg synes også det var tydelig at det var et forsøk på en litt flåsete vits som slo så altfor feil. Jeg tror det er som Plumbo sier selv, de er enkle karer fra langt utpå bøgda som ikke er vant til spillereglene på slike arrangement og i slike kretser. De er vant til en viss sjargong fra spritfestene hjemme, Og den "sjargongen" disse rasistene "er vant til" fra spritfestene hjemme forteller dessverre hvaslags mennesker de er.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #145 Skrevet 15. januar 2012 Hallo, det er rasisme overalt, Og det er ikke ok.
Nevian Skrevet 15. januar 2012 #146 Skrevet 15. januar 2012 Kan ikke TS legge til en avstemning så vi får litt statistikk på meningene inn i bildet her 9
Mr. Jones Skrevet 15. januar 2012 #147 Skrevet 15. januar 2012 At du ikke tar rasisme på alvor... Blir bare irritert over at rasismekortet dras frem ved enhver anledning dersom noe med et -snev- av rasisme blir sagt til en mørkhudet, men motsatt er det ikke en kjeft som sier noe. Dersom det var Madcon som sa et eller annet rasistisk til Plumbo-gutta, da hadde det bare vært en morsom spøk. F.eks. som tidligere nevnt, "blekfisk", som i mitt syn er mye verre enn å bli kalt "mokkamann". 6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #148 Skrevet 15. januar 2012 Og det er ikke ok. Har aldri sagt det er ok, MEN skal vi leve sammen i fred og harmoni som det så fint heter så hjelper det med litt galgenhumor på vår vei.....dette var uskyldig 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #149 Skrevet 15. januar 2012 Blir bare irritert over at rasismekortet dras frem ved enhver anledning Dette avr en nykommer, og en prisvinner, som avslørte for hele nasjonen i beste sendetid hvaslags hodninger han har til mørkudede. Jeg gir beng i Madcon, men det bandet det, og den søplefyren ,fortjente ingen pris.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #150 Skrevet 15. januar 2012 Har aldri sagt det er ok, MEN skal vi leve sammen i fred og harmoni som det så fint heter så hjelper det med litt galgenhumor på vår vei.....dette var uskyldig Les over. Blokkhus la fram for hele Norge hva han er, i beste sendetid på en lørdag.
Gjest UngKalven Skrevet 15. januar 2012 #151 Skrevet 15. januar 2012 Dette avr en nykommer, og en prisvinner, som avslørte for hele nasjonen i beste sendetid hvaslags hodninger han har til mørkudede. Jeg gir beng i Madcon, men det bandet det, og den søplefyren ,fortjente ingen pris. Han har så god holdning at han til og med kan spøke med dem? 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #152 Skrevet 15. januar 2012 Dersom det var Madcon som sa et eller annet rasistisk til Plumbo-gutta, da hadde det bare vært en morsom spøk. F.eks. som tidligere nevnt, "blekfisk", som i mitt syn er mye verre enn å bli kalt "mokkamann". Det er heller ikke greit, og det forsvarer ikke Blokkhus sin rasisme på noen måte.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #153 Skrevet 15. januar 2012 Han har så god holdning at han til og med kan spøke med dem?
Ahava Skrevet 15. januar 2012 #154 Skrevet 15. januar 2012 Dette avr en nykommer, og en prisvinner, som avslørte for hele nasjonen i beste sendetid hvaslags hodninger han har til mørkudede. Jeg gir beng i Madcon, men det bandet det, og den søplefyren ,fortjente ingen pris. Hvilke holdninger var det han viste at han hadde, om jeg tør spørre? Holdninger om at de som er mørke i huden har en mørk-sjokoladefarget hud? Tror du virkelig at denne mannen hadde sagt dette foran alle disse menneskene om han hadde noe i mot at de er mørke i huden? Sånn heelt ærlig? 15
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #155 Skrevet 15. januar 2012 Les over. Blokkhus la fram for hele Norge hva han er, i beste sendetid på en lørdag. Nei, jeg skal sove, for mye vissvass i denne verden her, når folk sier lite smarte ting regner jeg med de tør stå for det, så får folk trekke sine egne konklusjoner, de gjør det likavell, møkkamenn!
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #156 Skrevet 15. januar 2012 De er de som tolker denne hendelsen som rasisme, som ikke tar rasisme på alvor. Godt sagt, og helt enig. 10
Ping! Skrevet 15. januar 2012 #157 Skrevet 15. januar 2012 Når jeg ser og følger med på denne saken får sangen et nytt navn, møkkaLAND. Skulle ønske folk kunne drite langt ut på landet i å bry seg om å være politisk korrekt. Vi ser ut som snø, de ser ut som mocca. Big deal.. Jeg er heller stolt av å bli kalt blek jeg da, og at Madcon-gutta liksom er stolt av å være mørk som de har sagt selv, tror jeg søren meg ikke på etter kveldens reaksjoner. De skaper raseskillet selv ved å reagere på noe så stakkarslig. Og Terje må være noe av det mest idiotiske jeg har sett på lenge, snakker om å synke ned i grøftekanten. 15
Drizzt Skrevet 15. januar 2012 #158 Skrevet 15. januar 2012 Overreagering! Var jo ikke rasistisk ment. Og folk må slappe av litt.. Mørkhudede får si hva di vil om hvite og kalle oss for ditt å datt.. men så lenge vi sier ETTERLANT om hudfargen deres så er vi rasister! Tåpelig Det var det jeg skulle skrive, men du har skrevet det først. Da er det bare å bli enig med deg. 1
Gjest UngKalven Skrevet 15. januar 2012 #159 Skrevet 15. januar 2012 Helt ærlig. Tror noen at Plumbo vokalisten egentlig er en rasist som ville gi et stikk til Madcon og skjule det som en "uskyldig joke"? 7
Gjest PseudonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #160 Skrevet 15. januar 2012 Når jeg ser og følger med på denne saken får sangen et nytt navn, møkkaLAND. Ja, når man leser på KG hvilke rasistiske holdninger som florerer i befolkningen, så må jeg bare si meg enig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå