Gå til innhold

Spellemannprisen, Plumbo og mokkamann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det eneste som kan funke, er om Blokkhus selv, som alle har sett at angrer bittert, sier han tar lærdom av dette og forstår hvorfor dette var feil å si.

Han må selv gå ut og begrunne at han forstår hvorfor en slik spøk er rasistisk, og at det synet ikke er noe å ha på andre mennesker.

Da kan Plumbo gå videre, for alle har lov å innrømme og lære av sine feil.

Ellers er de nok ute av varmen.

Nå er de fleste i bransjen opptatt av å ikke havne i hundehuset sammen med Plumbo, så de sier det mener er smart å si...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rasisten er vel heller deg, som mener det er negativt å bli omtalt som mokkabrun eller sjokoladebrun.

Er du på defensiven siden du kommer med personangrep på den måten?

Skrevet

Akkurat det jeg tenkte også. Håpet å våkne opp idag til overskriften om at Madcon hadde vært litt avslappede og selvironiske på det hele. Det ville vært positivt både for dem og for Plumbo.

Tshawe passet på å uttale seg før noen hadde tenkt gjennom hva som var smart...

• Liker 1
Skrevet

Det eneste som kan funke, er om Blokkhus selv, som alle har sett at angrer bittert, sier han tar lærdom av dette og forstår hvorfor dette var feil å si.

Han må selv gå ut og begrunne at han forstår hvorfor en slik spøk er rasistisk, og at det synet ikke er noe å ha på andre mennesker.

Da kan Plumbo gå videre, for alle har lov å innrømme og lære av sine feil.

Ellers er de nok ute av varmen.

Nå er de fleste i bransjen opptatt av å ikke havne i hundehuset sammen med Plumbo, så de sier det mener er smart å si...

Hva slags syn på andre mennesker er det du sikter til? Har Plumbo sagt at han mener brune mennesker (ja jeg er klar over at det er grovt rasistisk å omtale brune mennesker som brune mennesker) er mindreverdige skapninger?

• Liker 5
Skrevet

Det ville tatt seg nydelig ut du, sånn som Tshawe har ordlagt seg i media...

Er nok littegranne seint for det.

Dessuten handler dette ikke om Madcon, men om at Blokkhus framstår som rasist.Han uttalte seg rasistisk, og det har ingen betydning hvem han sa det til.

Sett deg litt inn i hva rasisme er vær så snill... Er jeg rasist om jeg mener hudfargen til en (insert name here, for jeg vet pokker ikke hva brunfarge kan betegnes som lenger uten å være rasist) er mocca, altså brun? er mocca et negativt ladet ord? Blir helt sprø av å bo i dette hysteriske politiske landet! Det tar jo helt av!

• Liker 13
Skrevet

Er du på defensiven siden du kommer med personangrep på den måten?

At jeg mener du er en større rasist basert på din tolkning av utsagnet enn hva Plumbo er? Det er noe du må tåle å høre.

• Liker 2
Skrevet

Er det rart at folk ønsker å unngå utlendinger når en liten kommentar blåses så mye ut av proposjoner?

Hvis man ikke har stygge holdninger i utgangspunktet, pleier det ikke å være problematisk å omgås utlendinger uten å si noe "feil"....

Skrevet

Det var en latterlig og totalt idiotisk ting å si og det burde være temmlig innlysende at det ville vekke harme. Det er akkurat som du mottar ikke en pris fra Erna Solberg og slipper unna i media om du kommer med en sleivete bemerkning om overvekt.

• Liker 2
Gjest PseudonymBruker
Skrevet

At jeg mener du er en større rasist basert på din tolkning av utsagnet enn hva Plumbo er? Det er noe du må tåle å høre.

Hvilken tolkning da?

At hele bransjen nå er opptatt av å uttale seg politisk korrekt, så de ikke skal havne i feil bås?

Morsom, du. :fnise:

Skrevet

Hadde jeg vært Plumbo hadde jeg gitt en god F om jeg ikke var inne i varmen, de andre viser sine sanne ansikter og jeg er overrasket over hvor liten intigritet de har.

Han så skikkelig lei seg ut på ett bilde over her, får vondt av han- og så var det heldigvis en som trøstet litt, veldig omtenksomt gjort.

• Liker 9
Skrevet

Hvis man ikke har stygge holdninger i utgangspunktet, pleier det ikke å være problematisk å omgås utlendinger uten å si noe "feil"....

Så hvis jeg kaller deg blendahvit og du går i fistel for dette, så viser det at jeg har stygge holdninger til hvite?

• Liker 4
Skrevet

Hva slags syn på andre mennesker er det du sikter til? Har Plumbo sagt at han mener brune mennesker (ja jeg er klar over at det er grovt rasistisk å omtale brune mennesker som brune mennesker) er mindreverdige skapninger?

Det er kanskje en fordel for ham om han går ut og avkrefter at han mener nettopp det, ja.

Skrevet

Så hvis jeg kaller deg blendahvit og du går i fistel for dette, så viser det at jeg har stygge holdninger til hvite?

Jeg ville mene det er en sammenheng der, ja.

Rasisme går begge veier.

Skrevet

Synes mest synd på moccabønnene og moccamasteren. Moccabønner er nå blitt like uspiselige som Madcon er.

:filer:

Jeg har faktisk mer til overs for Blokkhus, enn for folk som deg...

Skrevet

:filer:

Jeg har faktisk mer til overs for Blokkhus, enn for folk som deg...

Så fordi jeg synes gruppa madcon er uspiselige med tanke på deres fremtoning og musikk, så betyr det hva? At alle som ikke liker madcon er duster? Jeg liker Stella Mwangi da, om det er rasist du mente.

Skrevet

Jeg ville mene det er en sammenheng der, ja.

Rasisme går begge veier.

Javel, da er jo de fleste utenlandske journalistene i Norge rasister da, siden de jevnlig bruker blendahvit som betegnelse og uten at noen reagerer, tvertimot de får applaus for det. Kanskje det var Plumbo som var så dum og trodde at vi alle var like i Norge i 2012 og at det var greit å ikke ta seg selv så høytidelig.

• Liker 8
Skrevet

Det er kanskje en fordel for ham om han går ut og avkrefter at han mener nettopp det, ja.

Det er jo du som er den fordomsfulle her da, som slo fast at han hadde et bestemt syn på mørkhudete som noe negativt.

• Liker 1
Skrevet

Beklager, dette har ingenting med trådens tema å gjøre, men jeg må bare si det likevel. Tshawe er så kjekk!! :hjerter:

Men ja, umodent fra begge kanter synes jeg. Man skal passe seg litt for hva man sier også. Skjønner godt at Madcon oppfattet uttalelsen som rasistisk.

Da forstår jeg at mennesker har vidt forskjellig smak - for meg er han i den motsatte del av skalaen. Ser ikke på ham som en mann, og etter "fittehøl-utsagnet" hans igår så er han enda mindre mann for meg.

• Liker 10
Skrevet

Det er jo du som er den fordomsfulle her da, som slo fast at han hadde et bestemt syn på mørkhudete som noe negativt.

Da får du bare mene at jeg er fordomsfull. Sjekk om jeg bryr meg. :filer:

Skrevet

Når jeg hører mokkamann, ser jeg for meg den svarte figuren på Mokkabønner pakken - som for meg når jeg var yngre minnet meg om en slave. Så sånn sett så forstår jeg at det er blitt tolket negativt. Det var ikke en morsom kommentar i det hele tatt.

Jeg har sett videoen selv, og for meg virker det som om de ler, før det går opp for dem hva som faktisk ble sagt. Jeg selv har reagert slik når jeg plutselig har fått en kommentar som pakkis slengt etter meg. Når folk ler, så ler jeg med, før det plutselig går et par sekunder, vent nå litt hva var det h*n sa nå??

Jeg er verken Madcon eller Plumbo fan, men nå blir hele situasjonen overdrevet i mine øyne. Og alle kjendisene som skal hive seg på denne bølgen...går det ikke an å godta beklagelsen?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...