Gå til innhold

Spellemannprisen, Plumbo og mokkamann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plumbo får støtte? Ingen som har sagt at de støtter ham vel? Bare at de syntes reaksjonene fra de andre kjendisene er MINST like idiotiske som det Plumbo selv gjorde. Fyren er tross alt en jævla bondeknøl med negervitser

Det er farlig å støtte plumbo nå dersom man er norsk artist. Da kan man få rasiststempelet selv. Og da får man ikke flere priser og ikke mer kulturstøtte og ingen spilleoppdrag for nrk .

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var jo bra at han ikke skulle slå, men hevn syntes han var greit - og ikke minst å bruke det kvinnelige kjønnsorgan som beskrivelse på noe negativt tror ha er ok - vi bør heller ikke gjøre det verken her i landet eller i øvrige land. Hva fåretrekker du å bli kaldt etter å ha sjikanert over 3 miliarder mennesker min gode mann.?

• Liker 2
Skrevet

Godt sagt. Helt enig.

Egentlig kan man jo ikke sammenligne rasisme mot mørkhudede med rasisme mot hvite, pga historien. Jeg har ihvertfall hørt det og tenker at det ligger noe i akkurat det der.

Det handler om å sette seg inn i andres synsvinkel når du skal vite hva som kanskje ikke er så lurt å si. Jeg skjønner ikke hvorfor Madcon f eks. ikke kan se at Plumbo sannsynligvis har en tilnærming til problemstillingen lik den du beskriver.

Plumbo på sin side vil aldri kunne vite hvordan det er for en mørkhudet å få føle rasisme. Derfor var de selvsagt tidlig ute å beklaget uttalelsen sin da de skjønte at Madcon tydeligvis reagerte. Plumbo ville jo bare at Madcon skulle se på det som en spøk og le med. Men det var som sagt umulig for dem å vite.

At man skal drive forskjellsbehandling og diskriminering basert på rase i Norge i 2012 pga "historien" (en helt annen tid og et helt annet sted i verden) faller på sin egen urimelighet.

"Historien" er da full av grusomheter mot alle grupper. "Historien" som du sikter til er jo bare en liten del av all grusomhet som har blitt begått.

• Liker 7
Skrevet

Aksel Hennie må være Norges største mØkkamann.

• Liker 13
Skrevet

Dobbeltmoralske nordmenn ass, man kan kødde i øst og vest med vennene sine men med en gang det kommer å¨NRK så er det død og pine fordærvelse.

Skrevet

Plumbo får støtte? Ingen som har sagt at de støtter ham vel? Bare at de syntes reaksjonene fra de andre kjendisene er MINST like idiotiske som det Plumbo selv gjorde. Fyren er tross alt en jævla bondeknøl med negervitser

Du bør vise større respekt for bønder og småkårsfolk. En gruppe som har blitt utsatt for ufattelige grusomheter opp igjennom historien av den herskende overklassen. Det er ikke respektabelt med ditt bondehat. Møkkamann.

• Liker 9
Skrevet

Veldig upassende kommentar! Flaut for alle, både for Plumbo og for Madcom. Og for oss som ser på…

I følge dagbladet forstod ikke Madcon hva som hadde blitt sagt før etter de hadde gått av scenen:

«- Jeg fikk ikke med meg hva han sa oppe på scenen, men ble fortalt det nå» http://www.kjendis.no/2012/01/14/kjendis/musikk/spellemann/plumbo/madcon/19801049/ Ikke at det egentlig spiller noen rolle, men ser at det det har blitt skrevet om Madcons reaksjon på scenen tidligere i tråden.. Tåpelig sagt av Plumbo er det uansett!

Kanskje NRK bør legge noen restriksjoner på alkohol serveringen på slike arrangementer.. Da kanskje vi unngår slike kommentarer, sinte folk og øl-hellende folk..

Skrevet

Veldig upassende kommentar! Flaut for alle, både for Plumbo og for Madcom. Og for oss som ser på…

I følge dagbladet forstod ikke Madcon hva som hadde blitt sagt før etter de hadde gått av scenen:

«- Jeg fikk ikke med meg hva han sa oppe på scenen, men ble fortalt det nå» http://www.kjendis.no/2012/01/14/kjendis/musikk/spellemann/plumbo/madcon/19801049/ Ikke at det egentlig spiller noen rolle, men ser at det det har blitt skrevet om Madcons reaksjon på scenen tidligere i tråden.. Tåpelig sagt av Plumbo er det uansett!

Kanskje NRK bør legge noen restriksjoner på alkohol serveringen på slike arrangementer.. Da kanskje vi unngår slike kommentarer, sinte folk og øl-hellende folk..

Tror du virkelig noen hadde reagert med forakt dersom det var Plumbo som delte ut prisen og Madcon som deretter kalte de for blendahvite? Alle hadde bare ledd av det på jovialt vis og ikke laget noe hat-nummer av det i det hele tatt. Det pinlige er disse påtatte reaksjonene om hvor grusomt det er. Og ikke kom med slaveri-historien for 150 år siden. Det er like idiotisk som å trekke frem slaveriet av 1 million hvite europeere fanget av arabiske slavefangere. Historien er full av grusomheter! Get over it!

• Liker 15
Skrevet

Orker ikke lese hele tråden, men herregud at det går an!

Dette er jo bare helt syyykt!

Selvfølgelig var det en idiotisk vits, men å kaste øl på noen fordi de har sagt noe du ikke liker??? HERREGUD! Det sier meg så mye mer om Kaizers mannen enn han i Plumbo.

Han beklaget jo, og JA det var skikkelig teit å si, men herregud. De fortjener virkelig ikke dette.

For noen idioter av noen norske artister vi har, som slår seg helt vrange over dette, alle skal liksom fortsette ydmykelsen. Det er bare disgusting! Greit nok å si at det var en idiotisk ting og si etc. Men å kaste øl? Og si så stygge ting som blir sagt. Han i Kaizers burde skamme seg!! Det er IKKE greit å kaste øl på folks om sier ting du ikke liker, FOR en IDIOT! Også det han sier i ettertid da... han burde jo legge seg flat og beklage til de, men han er jo bare en arrogant drittsekk. Mistet absolutt all respekten for han nå.

Trodde ikke folk var så trangsynte lenger jeg, trodde det hørte til 90-tallet, at om man sier en negativ ting om en som er mørkhudet så er man rasist. Er fullstendig enig i at man ikke sier slikt som Plumbo sa heller, det hører ikke hjemme noe sted, men HERREGUD, de er da neppe rasister???? En teit uttalelse så er de rasister? Han sier jo at de liker madcon og beklager på det sterkeste... Men det er ikke godt nok og alle må kjefte han huden full, jeg mener det har gått over til mobbing fra snobbete artist -norge, som er en gjeng taktløse idioter som kun ser svart-hvit virker det som, det passer dem tydeligvis ikke med et band fra landet. Blir flau.

F.eks. Tone Damli som skriver at hun tror hun "må kaste opp" pga. dette :balltre: Seriøst? Nei Tone, det er du som er disgusting nå.

• Liker 19
Skrevet

Selvfølgelig var det en idiotisk vits, men å kaste øl på noen fordi de har sagt noe du ikke liker??? HERREGUD! Det sier meg så mye mer om Kaizers mannen enn han i Plumbo.

Han beklaget jo, og JA det var skikkelig teit å si, men herregud. De fortjener virkelig ikke dette.

For noen idioter av noen norske artister vi har, som slår seg helt vrange over dette, alle skal liksom fortsette ydmykelsen. Det er bare disgusting! Greit nok å si at det var en idiotisk ting og si etc. Men å kaste øl? Og si så stygge ting som blir sagt. Han i Kaizers burde skamme seg!! Det er IKKE greit å kaste øl på folks om sier ting du ikke liker, FOR en IDIOT! Også det han sier i ettertid da... han burde jo legge seg flat og beklage til de, men han er jo bare en arrogant drittsekk. Mistet absolutt all respekten for han nå.

Trodde ikke folk var så trangsynte lenger jeg, trodde det hørte til 90-tallet, at om man sier en negativ ting om en som er mørkhudet så er man rasist. Er fullstendig enig i at man ikke sier slikt som Plumbo sa heller, det hører ikke hjemme noe sted, men HERREGUD, de er da neppe rasister???? En teit uttalelse så er de rasister? Han sier jo at de liker madcon og beklager på det sterkeste... Men det er ikke godt nok og alle må kjefte han huden full, jeg mener det har gått over til mobbing fra snobbete artist -norge, som er en gjeng taktløse idioter som kun ser svart-hvit virker det som, det passer dem tydeligvis ikke med et band fra landet. Blir flau.

F.eks. Tone Damli som skriver at hun tror hun "må kaste opp" pga. dette :balltre: Seriøst? Nei Tone, det er du som er disgusting nå.

Signerer! Godt oppsummert!

Skrevet

Det var et glass champagne, som ble helt rolig over hodet på ham. :opplyser:

Mens journalisten fulgte opp med "Hva skjedde her nå?! Hva skjedde her nå!?" for å lage mest mulig drama ut av det.

Tone prøver bare å holde seg inne med de andre folka, og det kan nok sies om de aller fleste andre kjendisene også...

• Liker 1
Skrevet

Det var et glass champagne, som ble helt rolig over hodet på ham. :opplyser:

Mens journalisten fulgte opp med "Hva skjedde her nå?! Hva skjedde her nå!?" for å lage mest mulig drama ut av det.

Tone prøver bare å holde seg inne med de andre folka, og det kan nok sies om de aller fleste andre kjendisene også...

Er det ikke sånn mobbere unnskylder seg ? Jeg måtte, for ellers ville de vende seg mot meg og.

• Liker 3
Skrevet

Jeg måtte, for ellers ville de vende seg mot meg og.

Går ut fra at det er et takras av folk som holder på med akkurat det nå...

Tshawe Baqwa innbefattet...

Han sier han ikke fikk med seg det som ble sagt på scenen før folk fortalte ham det etterpå. Si meg, er han døv?

• Liker 2
Skrevet

Hehe, ser man det, nrk vurderer om plumbo kan representere norge i mgp.

Dersom madcon virkelig ville bli populære nå burde de gå ut å si at alt dette er overreaksjoner og at de ikke er såret . Dé kan nemlig det , uten å miste hverken kulturstøtte eller goodwill.

Som jeg har sett madcon før burde de ha humor nok til det .

• Liker 5
Gjest Odd Molly
Skrevet

Var nok ingen gjennomtenkt kommentar. Litt uvante forhold for disse gutta. 1 mill seere og stor scenen å stå på..Han angrer nok bittert..

Nå ble det nå litt å skrive om i media dagen derpå da.... og her inne :) Om en dag eller to er alt glemt.

Personlig synes jeg låte deres er søppel. Men smaken er som baken. Og det er jo helt greit...

Skrevet

Dersom madcon virkelig ville bli populære nå burde de gå ut å si at alt dette er overreaksjoner og at de ikke er såret . Dé kan nemlig det , uten å miste hverken kulturstøtte eller goodwill.

Akkurat det jeg tenkte også. Håpet å våkne opp idag til overskriften om at Madcon hadde vært litt avslappede og selvironiske på det hele. Det ville vært positivt både for dem og for Plumbo.

• Liker 3
Skrevet

Det ville tatt seg nydelig ut du, sånn som Tshawe har ordlagt seg i media...

Er nok littegranne seint for det.

Dessuten handler dette ikke om Madcon, men om at Blokkhus framstår som rasist.Han uttalte seg rasistisk, og det har ingen betydning hvem han sa det til.

Skrevet

Det ville tatt seg nydelig ut du, sånn som Tshawe har ordlagt seg i media...

Er nok littegranne seint for det.

Dessuten handler dette ikke om Madcon, men om at Blokkhus framstår som rasist.Han uttalte seg rasistisk, og det har ingen betydning hvem han sa det til.

Rasisten er vel heller deg, som mener det er negativt å bli omtalt som mokkabrun eller sjokoladebrun.

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...