AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #1 Skrevet 14. januar 2012 Jeg lurer litt på om dette er normalt eller noe jeg bør dra til legen med.. Jeg har en veldig jevnlig mensen som begynner gjerne med 1-2 dager med litt bruntrødt før den kommer for fullt med smerter og den pakken. Men når uken er over kan det komme litt ferskt, vanlig utflod og rødbrunt om hverandre, og nå, nesten midt i måneden får jeg mørkebrun utflod. Altså, trusa mi er 100% blodfri 1-2 uker om gangen. Jeg har ikke tatt noe hormonell prevansjon på 4 år.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #2 Skrevet 14. januar 2012 Jeg lurer litt på om dette er normalt eller noe jeg bør dra til legen med.. Jeg har en veldig jevnlig mensen som begynner gjerne med 1-2 dager med litt bruntrødt før den kommer for fullt med smerter og den pakken. Men når uken er over kan det komme litt ferskt, vanlig utflod og rødbrunt om hverandre, og nå, nesten midt i måneden får jeg mørkebrun utflod. Altså, trusa mi er 100% blodfri 1-2 uker om gangen. Jeg har ikke tatt noe hormonell prevansjon på 4 år. Jeg ville dratt til gynekolog og tatt en prøve av livmorhalsen, slik jeg har forstått det er det veldig vanlig med brunrødt utflod før mens, MEN at du kun er blodfrid 1-2 uker om gangen er noe du bør sjekke. Det er ikke meningen å bekymre deg, men det er likevel bedre å sjekke det enn å gå rundt å lure. Det kan også være normalt for din syklus. Det man skal være obs på er blødninger mellom menstruasjon, blødninger etter samleie, ellers bør man ta prøve fra livmorhalsen hvert 3 år. ( Noe jeg synes er lenge,etter min mening bør man hvertfall ta det en gang i året. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå