Gå til innhold

Nabo som har bråkete fest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, jeg som hadde gledet meg sånn til lørdagskvelden hvor jeg bare skulle slappe av og kose meg.

Nå er klokken litt på 10, og allerede er naboen i gang med så høy musikk at hele leiligheten rister :(

I husreglementet står det at det skal være stille etter kl 23 (00.00 i helgen tror jeg), og at fester skal varsles om på forhånd. Jeg har ikke fått noe varsel om denne festen, og fikk heller ikke noe varsel sist de festet.

Har nå tatt meg et glass rødvin, men hadde jeg visst om dette støyet, hadde jeg latt vinen stå og kjørt meg en tur til en venninne. Huff, dette er jo helt uutholdelig og ødelegger hele kvelden :( Har nå satt på tv'en kjempehøyt, men hører fortsatt musikken godt.

Hva kan jeg gjøre? Er det for dumt og spørre om de kan dempe musikken før reglene sier at det skal være stille? Og hva om de ikke demper når det skal være stille?

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet (endret)

Hadde holdt ut til klokka ble 23. Er det like ille så hadde jeg sagt ifra til dem.

Edit: like ille etter kl 23.

og ja, syns det er dumt å spørre før tiden, men samtidig så burde de ta hensyn til andre som bor der også. Så jeg veit ikke helt. :P

Endret av Mortem
  • Liker 2
Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Huff, jeg som hadde gledet meg sånn til lørdagskvelden hvor jeg bare skulle slappe av og kose meg.

Nå er klokken litt på 10, og allerede er naboen i gang med så høy musikk at hele leiligheten rister :(

I husreglementet står det at det skal være stille etter kl 23 (00.00 i helgen tror jeg), og at fester skal varsles om på forhånd. Jeg har ikke fått noe varsel om denne festen, og fikk heller ikke noe varsel sist de festet.

Har nå tatt meg et glass rødvin, men hadde jeg visst om dette støyet, hadde jeg latt vinen stå og kjørt meg en tur til en venninne. Huff, dette er jo helt uutholdelig og ødelegger hele kvelden :( Har nå satt på tv'en kjempehøyt, men hører fortsatt musikken godt.

Hva kan jeg gjøre? Er det for dumt og spørre om de kan dempe musikken før reglene sier at det skal være stille? Og hva om de ikke demper når det skal være stille?

Jeg hadde ikke sagt ifra. Folk som fester er som regel fulle og folk som er fulle er aggresive og dumme. Ikke en god kombinasjon.

Jeg fester aldri selv, men jeg vil si at hvis det ikke er alt for ille så la det gå. Det er tross alt lørdag.

• Liker 3
Gjest badeand1
Skrevet

Jeg hadde ikke sagt ifra. Folk som fester er som regel fulle og folk som er fulle er aggresive og dumme. Ikke en god kombinasjon.

Jeg fester aldri selv, men jeg vil si at hvis det ikke er alt for ille så la det gå. Det er tross alt lørdag.

Du kjenner alle som fester eller? :)

• Liker 1
Skrevet

Hadde holdt ut til klokka ble 23. Er det like ille så hadde jeg sagt ifra til dem.

Edit: like ille etter kl 23.

og ja, syns det er dumt å spørre før tiden, men samtidig så burde de ta hensyn til andre som bor der også. Så jeg veit ikke helt. :P

Jeg tenkte på denne muligheten. Orker jo ikke sitte i dette hele kvelden :(

Ja, det er det jeg synes er så skummelt. Jeg er ei lita dame på 160 liksom. Er redd de skal begynne å yppe.

Men kan jeg kontakte politiet om dette varer utover da reglene sier det skal være stille?

Det er virkelig alt for ille, ting rister i skapene her :(

Skrevet

Hvis dette ikke er noe som skjer ofte, så synes jeg du bare må tåle et. Du bor jo i blokk og da må du tåle å høre lyd fra naboer. Gjør du ikke det, får du nesten flytte på landet i enebolig.

Skrevet

Hvor ofte har naboen fest?

Klokka er ikke 22 en gang.

Vær litt raus. Neste gang er det kanske din tur?

Jeg synes folk generelt tåler for lite av naboen. Skjønner dersom du skal tåle "alt" fra "alle" naboer.

Jeg takler naboens fest, fylleprat på terrassen kl. 4 på morgenen osv. Rett og slett fordi det skjer sjeldent og jeg da også vet hva jeg kan tillate meg en gang.

Må si at jeg ble rimelig irritert da naboen satt ute med en venninne på natta og skravla. Tydligvis hadde de vært ute på byen først. Soveromsvinduet mitt er bare 3-4 meter unna. Tenkte jeg skulle slenge ut noen ord eller lukke vinduet sånn demonstrativt. Endte med å ikke gjøre noen ting. Det er den ene gangen.

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes folk generelt tåler for lite av naboen. Skjønner dersom du skal tåle "alt" fra "alle" naboer.

Jeg takler naboens fest, fylleprat på terrassen kl. 4 på morgenen osv. Rett og slett fordi det skjer sjeldent og jeg da også vet hva jeg kan tillate meg en gang.

Må si at jeg ble rimelig irritert da naboen satt ute med en venninne på natta og skravla. Tydligvis hadde de vært ute på byen først. Soveromsvinduet mitt er bare 3-4 meter unna. Tenkte jeg skulle slenge ut noen ord eller lukke vinduet sånn demonstrativt. Endte med å ikke gjøre noen ting. Det er den ene gangen.

Skrevet

Hvis dette ikke er noe som skjer ofte, så synes jeg du bare må tåle et. Du bor jo i blokk og da må du tåle å høre lyd fra naboer. Gjør du ikke det, får du nesten flytte på landet i enebolig.

Vi bor i firemannsbolig på landet. Har ikke råd til enebolig. Ellers skulle jeg gjerne hatt det ja!

Skrevet

Selv om reglene sier det skal være stille etter kl 23/00 så betyr ikke det at de kan bråke så mye de vil før den tid! Spør pent om de kan dempe musikken litt, og spør når de har tenkt å dra på byen :)

Gjest badeand1
Skrevet

Hvis ting bokstavelig talt rister i huset ditt så hadde jeg sagt ifra.

Gjest Bustenskjold
Skrevet

Men kan jeg kontakte politiet om dette varer utover da reglene sier det skal være stille?

Ja det kan du, og du har krav på å være anonym.

Dette regnes som ordensforstyrrelse.

Skrevet

De har bare hatt fest 2 ganger på de 4 mnd vi har bodd her.

Jeg skjønner jo at man må tåle osv, og jeg har ikke tenkt å si noe nå uansett. Tenkte uansett å vente til etter 23. Håper de har tenkt å dra på byen eller noe.

..Men jeg gruer meg til sommeren, for de har bygd seg diger terrasse her ute, nettopp av den grunn at de fester mye på sommeren (har hørt fra andre naboer). Kan ikke si jeg gleder meg til det nei.

De er liksom nabolagets "trøbbelmakere". Ingen som liker dem. Vi andre er rolige småbarnsfamilier. Personlig har jeg/vi aldri fest her hjemme. Om vi har en sammenkomst så er det med lav bakgrunnsmusikk.

Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Du kjenner alle som fester eller? :)

Nei, men jeg kjenner den vitenskapelige dokumenterte effekten av alkohol.

Det kan selvfølgelig være en svært høylytt fest bestående av bare avholdsfolk, men sjansen for at juvente har landstreff i naboleiligheten til TS kan vi vel være enig om at sansynligvis ikke er tilfellet?

Gjest Michelle82
Skrevet

2 fester i løpet av fire måneder er ingenting å klage over.

Og klokka er bare 10, de kommer helt sikkert til å stikke til byen snart.

• Liker 2
Skrevet

Ja det kan du, og du har krav på å være anonym.

Dette regnes som ordensforstyrrelse.

Takk! Da kontakter jeg politiet om det blir å vare etter 00.00.

Kvier meg veldig for å si noe til dem selv, nettopp fordi de er trøblete fra før :forvirret:

Heldigvis er barna og deres far avgårde denne helgen, så slipper jeg hvertfall at de blir holdt våkne :)

Gjest badeand1
Skrevet

Nei, men jeg kjenner den vitenskapelige dokumenterte effekten av alkohol.

Det kan selvfølgelig være en svært høylytt fest bestående av bare avholdsfolk, men sjansen for at juvente har landstreff i naboleiligheten til TS kan vi vel være enig om at sansynligvis ikke er tilfellet?

Tilfellet kan også være at de ikke blir agressive i fylla. :)

(men skjønner at det ikke er lurt å banke på hvis de kan bli det.)

Skrevet

Ring på i morgen tidlig, lenge og flere ganger..

Så kan du bare fortelle at sånn syntes du det var i går kveld da de hade høy musikk og du ville slappe av/se på tv/sove osv og hadde satt pris på å få beskjed slik at du kunne dra vekk :)

Kanskje naboene gjør det nestegang?

• Liker 1
Gjest Bustenskjold
Skrevet

Takk! Da kontakter jeg politiet om det blir å vare etter 00.00.

Kvier meg veldig for å si noe til dem selv, nettopp fordi de er trøblete fra før :forvirret:

Heldigvis er barna og deres far avgårde denne helgen, så slipper jeg hvertfall at de blir holdt våkne :)

Du trenger ikke vente i det hele tatt.

Støyen deres er ulovlig iht naboloven (grannelova) § 2

http://www.lovdata.no/all/tl-19610616-015-001.html#2

• Liker 1
Skrevet

Har all medfølelse med deg, TS. Det må være utrolig plagsomt :( Og jeg synes ikke man skal tåle "hva som helst", bare fordi man ikke har råd til å kjøpe sitt eget hus langt fra alle andre..

Folk som fester burde klare å vise litt hensyn til de som bor i nærheten, uansett om det er i blokk, rekkehus eller gate der eneboligene står nært.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...