Gå til innhold

Eskortetjenester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg regnet med at "trafficking" var en av motforestillingene dine. Men først av alt må vi slå fast hva "trafficking" egentlig er for noe. Er all omreisende prostitusjon over landegrensene "trafficking", eller snakker vi om den typen hvor mennesker selges som slaver mot sin vilje? Jeg går ut ifra at vi snakker om den andre typen her. Vel, dette har vi allerede lover mot. Det er ikke lov å kidnappe noen og holde eller selge disse som slaver. Dette er virkelige oppgaver som politiet skal ta seg av og få alle nødvendige ressurser for, ikke det å jage horekunder og prostituerte.

Det som alltid hender når du forbyr noe for å forhindre noe annet, er at politiet går fra å beskytte menneskers frihet, til å angripe den. I stedet for å konsentrere seg om slavehandlere som stjeler menneskers frihet, så springer de etter horekunder frie mennesker. Samme dersom du gjorde alkohol forbudt også. Da ville politiet springe etter frie menneskers som ønsker å drikke, istedet for å ta de som utøver vold mot andre.

På toppen av alt så kan jo ikke Telenor kjøpe en liten slavegutt fra Ny-Guinea til å tømme bosset, heller. De kan ikke det fordi i tillegg til at slaveri og kidnapping er forbudt, så har vi også noe som heter "arbeidsmiljøloven". Men siden prostitusjon er ulovlig, så kan ikke prostituerte beskyttes av arbeidsmiljøloven og siden politiet springer rundt etter horekunder og raserer leiligheter til prostituerte, så er det heller ingen til å passe på at folk blir kidnappet og holdt som slaver. Så i bunn og grunn er det ingen som lider mer under prostitusjonsforbud enn de prostituerte, enten det er frivillig eller tvang.

Jeg vet det er lover mot trafficking, men det er vel liten tvil om at trafficking og prostitusjon henger sammen? Uansett om det er lovlig eller ikke. Og klarer vi alltid å identifisere hvor grensa mellom tvang og frivillighet går? Jeg vil hevde at det er vanskelig, og at både trafficking,tvang og ulike typer av mer eller mindre lovlig prostitusjon alltid henger sammen.

Og det vil nok alltid finnes de som gjør ting av fri vilje. Men er det disse vi bør legge opp lovverket rundt? Eller er det de som ikke tar et fritt valg? Det er åpenbart ikke de førstnevnte jeg bekymrer meg mest for. Men for å poengtere det igjen, "fri vilje" påvirkes av de valgene man faktisk har, og situasjonen man er i. Og samfunnet, kulturen osv. Jeg vil gå langt i å påstå at fri vilje ikke eksisterer i seg selv utenfor rammene som er satt. Man velger blant de alternativene man kan velge blant.

Jeg mener ikke at det er bra at de prostituerte får det verre på grunn av en eller annen lov, jeg mener at hensikten bak er mer enn å ta fra folk "sin frie vilje".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært luksusprostituert. Ikke fordi jeg trengte det, men fordi jeg likte det.

Jeg har hatt sex med 30-40 menn i Oslo, alle pene, veltalende, rene og rike. Jeg har hatt morsomme og lærerike diskusjoner. Jeg har fått bøttevis med skikkelig digg sex. Jeg har fått kos etterpå. Jeg har sluppet å servere dem frokost. No strings, bare gøy.

Nå er jeg etablert og er ferdig med livet som prostituert. Det har per dags dato enda ikke skjedd at jeg har truffet en klient på gata eller i noen andre sammenhenger. Og om så, så er det like mye hans hemmelighet som min. Jeg har heller ingen problemer med dette. Min mann vet ingenting om fortiden min, jeg har aldri blitt tatt på sengen av et spøkelse og jeg har ingenting som kan bevise hva jeg har gjort. Jeg ser på det kun som en spennende og lærerik tid, det hender faktisk at jeg savner det litt.

Og seriøst, bruker dere faktisk ordet hore om andre mennesker? Hvor gamle er dere?!!

Når din mann ikke vet noe om din fortid så lever du faktisk på en bombe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Markedet styrer seg selv. Prostituerte finnes nettopp fordi det finnes et marked for prostitusjon.

Når det gjelder "samfunnsnytten" så gjelder jo det alle jobber i service-næringen. Ingen slike jobber er strengt tatt nødvendige. Selv er jeg musiker. Er musikk nødvendig?

Våre musikere er verdt sin vekt i gull. de gjør oss lykkelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Våre musikere er verdt sin vekt i gull. de gjør oss lykkelige.

Men det er subjektivt. Hvis jeg kunne velge mellom Justin Bieber-konsert eller en time med en prostituert, så vet jeg hva jeg hadde valgt.

Musikk er en luxus-vare, akkurat som prostitusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er subjektivt. Hvis jeg kunne velge mellom Justin Bieber-konsert eller en time med en prostituert, så vet jeg hva jeg hadde valgt.

Musikk er en luxus-vare, akkurat som prostitusjon.

Tror ikke veldig mange på KG hadde fått så mye ut av en Justin Bieber-konsert.

Mulig du hadde, du sier ikke noe om hva du hadde valgt.

Og hva er luksus med prostitusjon? For hvem er det luksus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maruwan

Tror ikke veldig mange på KG hadde fått så mye ut av en Justin Bieber-konsert.

Mulig du hadde, du sier ikke noe om hva du hadde valgt.

Og hva er luksus med prostitusjon? For hvem er det luksus?

Luxury goods are products and services that are not considered essential and associated with affluence.The concept of luxury has been present in various forms since the beginning of civilization. Its role was just as important in ancient western and eastern empires as it is in modern societies.[1] With the clear differences between social classes in earlier civilizations, the consumption of luxury was limited to the elite classes.

http://en.wikipedia.org/wiki/Luxury_good

(Dette er det jeg mener med "luxus". Altså ikke i betydningen "råflott", som i at "det er luksus med boblebad på hytta")

P.S. Jeg hadde ikke valgt Justin Bieber-konsert.

Endret av Maruwan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Og det vil nok alltid finnes de som gjør ting av fri vilje. Men er det disse vi bør legge opp lovverket rundt?

Ja, selvsagt. Skal vi forby ekteskap fordi noen gifter seg av tvang?

Men for å poengtere det igjen, "fri vilje" påvirkes av de valgene man faktisk har, og situasjonen man er i. Og samfunnet, kulturen osv. Jeg vil gå langt i å påstå at fri vilje ikke eksisterer i seg selv utenfor rammene som er satt. Man velger blant de alternativene man kan velge blant.

Jeg snakker ikke om omstendigheter. Jeg snakker om mennesker som utøver tvang mot andre mennesker. Det er den eneste lovdefinerbare formen for tvang som er verdt å snakke om. Hvis vi absolutt skal gå ned den veien du starter på her, så ender vi opp med at mennesker ikke skal straffes for sine handlinger, fordi de har jo ingen fri vilje, og at jeg kan saksøke Norge fordi jeg ikke kan bli konge. Og selv da lander vi fortsatt på at prostituerte er som alle andre, like fri eller ufri alt ettersom.

Jeg mener ikke at det er bra at de prostituerte får det verre på grunn av en eller annen lov, jeg mener at hensikten bak er mer enn å ta fra folk "sin frie vilje".

Da ser det uansett ut til at vi er enige, om enn på forskjellig grunnlag:

Prostitusjon er greit så lenge det er frivillig og burde være lov.

Endret av Maruwan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg mener forbudet mot sexkjøp i seg selv er noe å rope hurra for. Det er ikke så enkelt, og hvis virkningene av et forbud faktisk gjør ting verre, så er det et dårlig forbud. Men samtidig ser man jo at andre land, der det er en mer liberal lovgivning opp mot prostitusjon ikke har mindre problemer med trafficking osv. Det er et helseskadelig yrke, og da er det ikke først og fremst bare de luksusprostituerte jeg bekymrer meg for.

Du kan ikke fordømme en hel yrkesgruppe bare fordi det er mye tull innenfor yrket. Det er ekstremt mye tull i restaurantbransjen. Og det er neppe mange utesteder i Oslo som driver lovlig. Konklusjon: Legg ned alle restauranter og utesteder?

Hvis prostitusjon er lovlig og man slipper å gå ned i en luguber undergrunnsverden for å få kjøpt sex, så blir det flere som gjør det fremfor å betale for kvinner som er tvunget til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg faktisk vil gå langt i å "dømme" noen av disse selverklærte frigjorte prostituerte for, er at de er med på å opprettholde denne næringen, som faktisk kan spores tilbake til de som blir utsatt for mye verre enn dem selv. I tillegg tror jeg ganske sikkert at det ikke er like rosenrødt for alle, selv om mange kanskje vil ha oss til å tro det. Et annet aspekt er faktisk den holdningen vi gir til fremtidige generasjoners jenter. Samfunnsskapte holdninger som internaliseres i oss, og som påvirker denne "frie viljen til å selge sex" mer enn mange ser ut til å fatte.

Hvorfor skal ikke denne næringen opprettholdes? Hvis noen er prostituert av egen fri vilje, så må de da få lov til å være det.

At det ikke er like rosenrødt for alle er fullstendig irrelevant, og en uærlig avsporing fra din side. Det er mange yrkesgrupper det ikke er i nærheten av å være rosenrødt for. Skal man argumenter for at det burde vært lagt ned av den grunn?

Hva med de som jobber med grove volds- og drapssaker? De må se maltrakterte lik og grave i avskyelige detaljer. Dette kan være ekstremt belastende, og det er stor utskiftning av folk på grunn av dette. Så da skal vi slutte å ha noen som ser på slike saker da?

Og det er direkte avskyelig av deg å påstå at noen sier at det er rosenrødt for alle. Dette er en patetisk stråmann som er så latterlig at jeg nesten ikke har ord. Skam deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er lover mot trafficking, men det er vel liten tvil om at trafficking og prostitusjon henger sammen?

"Jeg vet det er lover mot slaveri, men det er vel liten tvil om at slaveri og rengjøringstjenester henger sammen" ???

Uansett om det er lovlig eller ikke. Og klarer vi alltid å identifisere hvor grensa mellom tvang og frivillighet går?

Hvordan klarer vi det innenfor andre yrker?

Jeg vil hevde at det er vanskelig, og at både trafficking,tvang og ulike typer av mer eller mindre lovlig prostitusjon alltid henger sammen.

Da henger det sammen med alle yrker, og alle yrker må forbys.

Og det vil nok alltid finnes de som gjør ting av fri vilje. Men er det disse vi bør legge opp lovverket rundt? Eller er det de som ikke tar et fritt valg? Det er åpenbart ikke de førstnevnte jeg bekymrer meg mest for.

Så fordi det er mulig at folk blir tvunget til å jobbe som vaskehjelp, skal vi legge ned hele bransjen?

Men for å poengtere det igjen, "fri vilje" påvirkes av de valgene man faktisk har, og situasjonen man er i. Og samfunnet, kulturen osv. Jeg vil gå langt i å påstå at fri vilje ikke eksisterer i seg selv utenfor rammene som er satt. Man velger blant de alternativene man kan velge blant.

Mange må ta såkalte "drittjobber" fordi de ikke får noe annet, og fordi de må ha noe å leve av. Men disse bekymrer du deg ikke for?

Jeg mener ikke at det er bra at de prostituerte får det verre på grunn av en eller annen lov, jeg mener at hensikten bak er mer enn å ta fra folk "sin frie vilje".

Hensikter er ubrukelige når midlene åpenbart ikke er riktige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Men det er subjektivt. Hvis jeg kunne velge mellom Justin Bieber-konsert eller en time med en prostituert, så vet jeg hva jeg hadde valgt.

Musikk er en luxus-vare, akkurat som prostitusjon.

En cd med Bowie er ikke luksus for meg, det er noe jeg må ha for å leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

En cd med Bowie er ikke luksus for meg, det er noe jeg må ha for å leve.

Sånn føler jeg det også, men det er bare noe en "føler", ikke et gyldig logisk argument i denne sammenhengen.

Hvis du aldri hadde hørt om Bowie så hadde du ikke trengt Bowie. Men dersom du aldri hadde hørt om mat, så hadde du fortsatt trengt mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest "gjest"

Sånn føler jeg det også, men det er bare noe en "føler", ikke et gyldig logisk argument i denne sammenhengen.

Hvis du aldri hadde hørt om Bowie så hadde du ikke trengt Bowie. Men dersom du aldri hadde hørt om mat, så hadde du fortsatt trengt mat.

Vel, jeg ville jo visst om konseptet mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...