Gå til innhold

Eskortetjenester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvorfor prostitusjon er så mye verre enn andre drittjobber. Ville heller vært luksusprostituert enn søppelkjører.

Jeg er uenig. Ikke på grunn av jobben i seg selv, men på grunn av samfunnsnytten/markedet. Jeg tar ikke stilling til prostitusjon ut fra egne sexperferanser og egne verdier og moral da, det må jeg poengtere. Virker som mange gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært luksusprostituert. Ikke fordi jeg trengte det, men fordi jeg likte det.

Jeg har hatt sex med 30-40 menn i Oslo, alle pene, veltalende, rene og rike. Jeg har hatt morsomme og lærerike diskusjoner. Jeg har fått bøttevis med skikkelig digg sex. Jeg har fått kos etterpå. Jeg har sluppet å servere dem frokost. No strings, bare gøy.

Nå er jeg etablert og er ferdig med livet som prostituert. Det har per dags dato enda ikke skjedd at jeg har truffet en klient på gata eller i noen andre sammenhenger. Og om så, så er det like mye hans hemmelighet som min. Jeg har heller ingen problemer med dette. Min mann vet ingenting om fortiden min, jeg har aldri blitt tatt på sengen av et spøkelse og jeg har ingenting som kan bevise hva jeg har gjort. Jeg ser på det kun som en spennende og lærerik tid, det hender faktisk at jeg savner det litt.

Og seriøst, bruker dere faktisk ordet hore om andre mennesker? Hvor gamle er dere?!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Jeg er uenig. Ikke på grunn av jobben i seg selv, men på grunn av samfunnsnytten/markedet.

Markedet styrer seg selv. Prostituerte finnes nettopp fordi det finnes et marked for prostitusjon.

Når det gjelder "samfunnsnytten" så gjelder jo det alle jobber i service-næringen. Ingen slike jobber er strengt tatt nødvendige. Selv er jeg musiker. Er musikk nødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært luksusprostituert. Ikke fordi jeg trengte det, men fordi jeg likte det.

Jeg har hatt sex med 30-40 menn i Oslo, alle pene, veltalende, rene og rike. Jeg har hatt morsomme og lærerike diskusjoner. Jeg har fått bøttevis med skikkelig digg sex. Jeg har fått kos etterpå. Jeg har sluppet å servere dem frokost. No strings, bare gøy.

Nå er jeg etablert og er ferdig med livet som prostituert. Det har per dags dato enda ikke skjedd at jeg har truffet en klient på gata eller i noen andre sammenhenger. Og om så, så er det like mye hans hemmelighet som min. Jeg har heller ingen problemer med dette. Min mann vet ingenting om fortiden min, jeg har aldri blitt tatt på sengen av et spøkelse og jeg har ingenting som kan bevise hva jeg har gjort. Jeg ser på det kun som en spennende og lærerik tid, det hender faktisk at jeg savner det litt.

Og seriøst, bruker dere faktisk ordet hore om andre mennesker? Hvor gamle er dere?!!

Er det ikke det samme å være hore og prostituert? Hva er forskjellen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Er det ikke det samme å være hore og prostituert? Hva er forskjellen?

Det er litt som med "nigger" og "neger". Pleier du å kalle negre for "niggere"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Markedet styrer seg selv. Prostituerte finnes nettopp fordi det finnes et marked for prostitusjon.

Når det gjelder "samfunnsnytten" så gjelder jo det alle jobber i service-næringen. Ingen slike jobber er strengt tatt nødvendige. Selv er jeg musiker. Er musikk nødvendig?

Nå sammenlignet jeg søppeltømming med prostitusjon da, og jeg vil si at det er ganske så samfunnsnyttig. Og jada, alle vet at samfunnsnytte er relativt, jeg skjønner poenget.

Markedet styrer seg selv ja, men det finnes fortsatt noen av oss som mener at det ville vært en ide å komme denne næringen til livs. Det handler ikke om at en jente i f.eks. Oslo ikke skal kunne velge prostitusjon, det handler om hva som faktisk henger sammen med prostitusjon globalt sett. At det er jenter som ønsker å selge sex har jeg skjønt, jeg kunne aldri gjort det selv, men jeg forstår at det er noe mange her velger selv.

Jeg forbinder ikke prostitusjon med løssluppen sexmoral som mange andre, jeg forbinder det med en luguber næring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Det handler ikke om at en jente i f.eks. Oslo ikke skal kunne velge prostitusjon, det handler om hva som faktisk henger sammen med prostitusjon globalt sett.

At du ikke blander inn egen moral i problemtstillingen er så klart beundringsverdig. Men sånn ellers, så tenker jeg at "det som henger sammen med prostitusjon" er gjerne ting som er forbudt, eller som burde være forbudt i seg selv.

Det blir som å forby alkohol fordi man vil bli kvitt vold. Da er det bedre å forby vold og opprettholde dette forbudet med et politi som ikke kaster bort arbeidsdagen sin på å jage etter horekunder og kaste prostituerte ut av leilighetene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil i tillegg bli nødt til å lyve for fremtidige partnere om en helt sentral ting ved din fortid.

Hvorfor? Jeg hadde ikke gått fra noen på grunn av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Hvorfor? Jeg hadde ikke gått fra noen på grunn av dette.

Ditto. Faktisk hadde det vært litt spennende, noe utenom den vanlige tralten for min del.

Endret av Maruwan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke det samme å være hore og prostituert? Hva er forskjellen?

Forskjellen at hore er et utrolig negativt ladet ord som man kaller hverandre uten at man nødvendigvis selger kroppen sin.

Prostitusjon derimot sikter mer inn på yrket det er snakk om, altså at man selger en tjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At du ikke blander inn egen moral i problemtstillingen er så klart beundringsverdig. Men sånn ellers, så tenker jeg at "det som henger sammen med prostitusjon" er gjerne ting som er forbudt, eller som burde være forbudt i seg selv.

Det blir som å forby alkohol fordi man vil bli kvitt vold. Da er det bedre å forby vold og opprettholde dette forbudet med et politi som ikke kaster bort arbeidsdagen sin på å jage etter horekunder og kaste prostituerte ut av leilighetene sine.

Jeg vet ikke om jeg mener forbudet mot sexkjøp i seg selv er noe å rope hurra for. Det er ikke så enkelt, og hvis virkningene av et forbud faktisk gjør ting verre, så er det et dårlig forbud. Men samtidig ser man jo at andre land, der det er en mer liberal lovgivning opp mot prostitusjon ikke har mindre problemer med trafficking osv. Det er et helseskadelig yrke, og da er det ikke først og fremst bare de luksusprostituerte jeg bekymrer meg for.

Og ja, det hadde vært kjempefint om man kunne isolere årsak og virkning så enkelt.(det du skriver om alkohol-vold, og forbud generelt) Poenget er ikke at jeg elsker forbud og overformynderi i prinsippet, poenget er at jeg nok tror ulike samfunnsforhold påvirker hverandre.

Og igjen: Det er altså ikke selve handlingen å ha sex for penger jeg mener er verst, det er hva denne næringen kan spores tilbake til. Dermed syns jeg det blir feil å sammenligne det med politiet og byråkrater.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt sykt at det er slik at vi i vår tid ser ned på prostituerte og prostitusjon som yrke. Vi kan faktisk sammenligne prostituerte med hekser som tidligere ble brent på bålet, nå er disse heksene godtatt. Synske feks tjener sykt med penger, man kan jo bare se på alle de tv seriene som har gått. Ser man tilbake på at slike ble brent på bålet får det oss til å grøsse! VI ER IKKE BEDRE NÅ!!! Vi er absolutt like dømmende.

Det er kun en ting som er sikkert i livet å det er at alle skal dø. Hvorfor ikke gjøre det beste ut av livet vi har fått. Om det så er å prostituere seg isteden for å leve på 4000 kr fra nav. Mange som velger å prostituere seg lever mye bedre enn hva de ville gjort om de kun hadde gått på nav.

Det at prostituerte klarer å heve seg over slike fordommer å velge å prostituere seg likevel ser jeg på som enorm styrke. De som ikke tar skade av det og som velger dette frivillig er utrolig sterke personer psykisk sett. Hvorfor ser vi ned på de? Det er jo dette de vil. De har det bra med seg selv og de lever et godt liv!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det er helt sykt at det er slik at vi i vår tid ser ned på prostituerte og prostitusjon som yrke. Vi kan faktisk sammenligne prostituerte med hekser som tidligere ble brent på bålet, nå er disse heksene godtatt. Synske feks tjener sykt med penger, man kan jo bare se på alle de tv seriene som har gått. Ser man tilbake på at slike ble brent på bålet får det oss til å grøsse! VI ER IKKE BEDRE NÅ!!! Vi er absolutt like dømmende.

Det er kun en ting som er sikkert i livet å det er at alle skal dø. Hvorfor ikke gjøre det beste ut av livet vi har fått. Om det så er å prostituere seg isteden for å leve på 4000 kr fra nav. Mange som velger å prostituere seg lever mye bedre enn hva de ville gjort om de kun hadde gått på nav.

Det at prostituerte klarer å heve seg over slike fordommer å velge å prostituere seg likevel ser jeg på som enorm styrke. De som ikke tar skade av det og som velger dette frivillig er utrolig sterke personer psykisk sett. Hvorfor ser vi ned på de? Det er jo dette de vil. De har det bra med seg selv og de lever et godt liv!

Som tidligere nevnt så er det ikke slik at jeg fordømmer de prostituerte. Jeg tilhører ikke de som føler for å kalle andre horer. Det er nok mange fordommer mot de prostituerte ja, men ikke alle som er mot prostitusjon er like fordømmende mot enkeltmenneskene.

Det jeg faktisk vil gå langt i å "dømme" noen av disse selverklærte frigjorte prostituerte for, er at de er med på å opprettholde denne næringen, som faktisk kan spores tilbake til de som blir utsatt for mye verre enn dem selv. I tillegg tror jeg ganske sikkert at det ikke er like rosenrødt for alle, selv om mange kanskje vil ha oss til å tro det. Et annet aspekt er faktisk den holdningen vi gir til fremtidige generasjoners jenter. Samfunnsskapte holdninger som internaliseres i oss, og som påvirker denne "frie viljen til å selge sex" mer enn mange ser ut til å fatte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaller ingen negere eller niggere. Kaller dem mørkhudede eller afrikanske.

Jeg kaller dem moccamenn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Jeg vet ikke om jeg mener forbudet mot sexkjøp i seg selv er noe å rope hurra for. Det er ikke så enkelt, og hvis virkningene av et forbud faktisk gjør ting verre, så er det et dårlig forbud. Men samtidig ser man jo at andre land, der det er en mer liberal lovgivning opp mot prostitusjon ikke har mindre problemer med trafficking osv. Det er et helseskadelig yrke, og da er det ikke først og fremst bare de luksusprostituerte jeg bekymrer meg for.

Og ja, det hadde vært kjempefint om man kunne isolere årsak og virkning så enkelt.(det du skriver om alkohol-vold, og forbud generelt) Poenget er ikke at jeg elsker forbud og overformynderi i prinsippet, poenget er at jeg nok tror ulike samfunnsforhold påvirker hverandre.

Og igjen: Det er altså ikke selve handlingen å ha sex for penger jeg mener er verst, det er hva denne næringen kan spores tilbake til. Dermed syns jeg det blir feil å sammenligne det med politiet og byråkrater.

Jeg regnet med at "trafficking" var en av motforestillingene dine. Men først av alt må vi slå fast hva "trafficking" egentlig er for noe. Er all omreisende prostitusjon over landegrensene "trafficking", eller snakker vi om den typen hvor mennesker selges som slaver mot sin vilje? Jeg går ut ifra at vi snakker om den andre typen her. Vel, dette har vi allerede lover mot. Det er ikke lov å kidnappe noen og holde eller selge disse som slaver. Dette er virkelige oppgaver som politiet skal ta seg av med alle de ressurser de måtte trenge, ikke det å jage rundt på horekunder og prostituerte.

Det som alltid hender når du forbyr noe for å forhindre noe annet, er at politiet går fra å beskytte menneskers frihet, til å angripe den. I stedet for å konsentrere seg om slavehandlere som stjeler menneskers frihet, så springer de etter horekunder, og andre frie mennesker. Samme dersom du gjorde alkohol forbudt også. Da ville politiet springe etter frie mennesker som ønsker å drikke, istedet for å ta de som utøver vold mot andre.

På toppen av alt så kan jo ikke Telenor kjøpe en liten slavegutt fra Ny-Guinea til å tømme bosset, heller. De kan ikke det fordi i tillegg til at slaveri og kidnapping er forbudt, så har vi også noe som heter "arbeidsmiljøloven". Men siden prostitusjon er ulovlig, så kan ikke prostituerte beskyttes av arbeidsmiljøloven og siden politiet springer rundt etter horekunder og raserer leiligheter til prostituerte, så er det heller ingen til å passe på at folk blir kidnappet og holdt som slaver. Så i bunn og grunn er det ingen som lider mer under prostitusjonsforbud enn de prostituerte, enten det er frivillig eller tvang.

Endret av Maruwan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...