Binta Ba Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #41 Skrevet 15. januar 2012 Jeg kom over den tøffe vogna til bruk om sommeren http://www.tradera.com/rockabilly-barnvagn-retro-auktion_340815_146978906 Fytti katta den var stilig Jeg bokmerker og bokmerker..haha.. Om jeg anskaffer meg gullvogn imorgen, så vet jeg jo ikke om jeg er fornøyd før om noen uker med vogna på veien.. Jeg kan ikke fatte og forstå at folk bare kaster vogner. Ei av de som jobber på barnevognhuset Rudo fortalte at utrolig mange som kommer og kjøper ny vogn lar den gamle stå og sier "kast den, dere"... Men, vognene laget de siste ti årene holder nok neppe femti år frem i tid, som vognene femti år tilbake gjør. Men det merker man på vekta..Simoen vår veide nesten 30kg med stelleveske. Men jeg elsker den:)
Gjest EryMax Skrevet 15. januar 2012 #42 Skrevet 15. januar 2012 Jeg hadde en grønn Emaljunga fra begynnelsen av 90-tallet når jeg var barn. Den har tålt 7 barn å så fortsatt like pen ut. De nye vognene er bare plastikk nesten.
Binta Ba Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #43 Skrevet 15. januar 2012 Jeg hadde en grønn Emaljunga fra begynnelsen av 90-tallet når jeg var barn. Den har tålt 7 barn å så fortsatt like pen ut. De nye vognene er bare plastikk nesten. Nettopp..noen unntak finnes det selvsagt;) Jeg har spesielt lagt min elsk på sen 60/tidlig 70..det er som biler; De lagdes mer klassisk og fine på den tida.
Gjest EryMax Skrevet 15. januar 2012 #44 Skrevet 15. januar 2012 Jeg hater de nye plastikkbarnevognene. Her er min drømmebarnevogn, jeg synes den er så stilig
Binta Ba Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #45 Skrevet 15. januar 2012 Åh, gud..nydelig. Litt for gotisk i stilen for min del, jeg foretrekker Skai fremfor fløyel;) Men selve vogna...gaddamn. Skulle hatt en sikle-smiley.
Gjest EryMax Skrevet 15. januar 2012 #46 Skrevet 15. januar 2012 Jeg så en sånn vogn for noen måneder siden til salgs i Sverige. Synd man ikke trengte en slik da. Jeg har veldig lyst å dra på loppemarked å kjøpe en gammel vogn. Å pusse den opp igjen, sånn at den blir litt min egen.
CalidumCor Skrevet 15. januar 2012 #47 Skrevet 15. januar 2012 Jeg bare lurer... Får dere tak i regntrekk osv i samme stil, evt blankt? Klarer ikke huske hvordan regntrekkene så ut på 70-80 tallet når disse vognene var i omløp. Det blir jo ikke helt det samme å ha et "standard" svart regntrekk med relekser på sånne vogner tenker jeg...
Gjest EryMax Skrevet 15. januar 2012 #48 Skrevet 15. januar 2012 Det er vel de helt ordinære regntrekkene til vogn som blir brukt. Bebs har jo universal trekk
Binta Ba Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #49 Skrevet 15. januar 2012 Jeg bare lurer... Får dere tak i regntrekk osv i samme stil, evt blankt? Klarer ikke huske hvordan regntrekkene så ut på 70-80 tallet når disse vognene var i omløp. Det blir jo ikke helt det samme å ha et "standard" svart regntrekk med relekser på sånne vogner tenker jeg... Vi har såogsi ikke trengt regntrekk på våre vintagevogner, siden de var i Skai..kun når det blåste og snødde eller regnet samtidig, og da brukte vi helt enkelt og sort.
Binta Ba Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #50 Skrevet 15. januar 2012 Nå har jeg fått meg en stk golden wagon:) Quinnyen vår ! Jeg er absolutt ikke vant til en så lett vogn, jeg er vant med 30kg`s vogner som man må bruke muskler på..så litt tilvenning regner jeg med. Også trenger jeg et leopard-teppe til snuppa.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå