Gå til innhold

Problematisk svette

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har er relativt flaut problem å ta opp... :snurt:

Jeg har i mange år slitt med ganske mye svette under armene, uavhengig av situasjon, tid, og formen min.

Dette har jeg pleid å løse med en deo som 24h, "stopp", osv osv.. men de reduserer bare lukt, og ikke de vakkre løkringene som kommer under armene

Jeg bruker mye sort og hvitt, og passer på at det ikke er bommul eller silke-stoffer, som gjerne viser dette ekstra godt :sjenert:

Men når jeg er på jobb, går jeg rundt i lyseblå uniformsskjorter, i 100 % bommul. Det er kjempeflaut når svetten begynner å trenge igjennom stoffet, og gjerne sprer seg litt utover skjorta. Synes det er pinlig at andre ser dette, og jeg føler meg ekkel. går ofte på badet og tørker meg under armene, men dette stopper ikke svettingen.

er det noen som har gode råd? Har vurdert laser, men det har jeg ikke råd til.

andre???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg svetter en del på sommeren. Da har jeg brukt noe som heter Yerka som jeg kjøper på Vita-type steder. (Rosa væske på ei lita glassflaske)

Dette strykes på alle steder jeg vil unngå svette, og funker!

Gjest laurine
Skrevet

Stop 24. :jepp: Den kan du kjøpe på apoteket. Tror det tok litt tid før kroppen blir vant med den, men det funker. :jepp:

Noen bruker også ren sprit, men da må man passe på og ikke ha barbert seg, da dette kan være smertefullt. Sover med sprit under armene om natten, dusjer og tar på Stop24. Da blir man helt tør under armene, iallfall for noen dager. Du burde ta deg noen dagers pause og la armhulen "hvile" fra spriten og.

Skrevet (endret)

Sjekk om du kan prøve aluminiumsklorid.

Min lenke

Endret av Best
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Takk for svar. Har prøvd stop 24 fra apoteket eller hva den heter, men den funker ikke på meg. Sprit er jeg nok litt skeptisk til, da jeg har veldig sensitiv hud. Aluminiumsklorid? hørtes ikke helt trygt ut :P Kan man reagere på det når man har nikkelalergi kanskje?

TS

Endret av ungkvinne
Skrevet

Jeg bruker noe som heter Driclor! du finner det i usa og england, men det går sikkert an å bestille på nett! stopp 24 funket ikke på meg, men dette er helt fantastisk <3

Skrevet

Jeg bruker noe som heter Driclor! du finner det i usa og england, men det går sikkert an å bestille på nett! stopp 24 funket ikke på meg, men dette er helt fantastisk <3

Skrevet

aluminiumsklorid er det eneste som fungerer.

• Liker 1
Skrevet

Jeg svetter en del på sommeren. Da har jeg brukt noe som heter Yerka som jeg kjøper på Vita-type steder. (Rosa væske på ei lita glassflaske)

Dette strykes på alle steder jeg vil unngå svette, og funker!

kan den brukes i panne/ansikt eller i nærheten av hårfeste?

Gjest NozMonster
Skrevet

Sjekk om du kan prøve aluminiumsklorid.

signerer denne!

jeg har prøvd den selv, siden jeg også hadde en tendens til å kunne få svetteringer- noe som var drittpinlig. det er mange år siden jeg brukte den, jeg brukte den bare en liten periode, og nå får jeg ikke svetteringer uansett hva jeg gjør! jeg tror rett og slett at den var FOR effektiv :ler:

jeg har også litt sensitiv hud, og ja, den svidde noe inni granskauen! utslett fikk jeg også, og i blandt klødde jeg meg omtrent ihjel under armene!

men nå så synes jeg det var verdt det :)

Skrevet

Jeg har samme problemet, men tåler ikke aluminiumsklorid :/ Brukte den Aco deodoranten som linkes til lenger oppe (som inneholder aluminiumsklorid) og det funka virkelig helt til jeg begynte å få brannblemmer av den bare jeg påførte litt..

Jeg vurderer nå å teste botox svettebehandling, men det er dyrt da..

Men hjelper det om du feks har en tskjorte under?

Skrevet (endret)

uff har samme problem,svetter svetter og svetter.

Har prøvd alle tips over og ingen av dem har fungert godt nok.

Apotekene hadde slike svettelapper (eller hva det nå heter på norsk) men får ikke tak i de lengre.

Kan bestilles over nett. http://sweatpads.net/

Selv bruker jeg en kombinasjon av Stop24,vanlig deo og aco rød.

Endret av Kårky
Skrevet

Takk for svar. Har prøvd stop 24 fra apoteket eller hva den heter, men den funker ikke på meg. Sprit er jeg nok litt skeptisk til, da jeg har veldig sensitiv hud. Aluminiumsklorid? hørtes ikke helt trygt ut :P Kan man reagere på det når man har nikkelalergi kanskje?

TS

Det greiene der forandret livet mitt faktisk i en periode der eg var forelsket ganske kraftig :gjeiper:

Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

Jeg har samme problemet, men tåler ikke aluminiumsklorid :/ Brukte den Aco deodoranten som linkes til lenger oppe (som inneholder aluminiumsklorid) og det funka virkelig helt til jeg begynte å få brannblemmer av den bare jeg påførte litt..

Jeg vurderer nå å teste botox svettebehandling, men det er dyrt da..

Men hjelper det om du feks har en tskjorte under?

jeg tror ingen faktsisk "tåler" aluminiumsklorid jeg,- jaffal ikke 100%, fordi den er så himmla sterk! jeg tviler på at noen ikke kjenner det svir i det hele tatt jaffal. jeg fikk også noen blemmer, men ikke så ille som deg da. om man får det, så bør man nok holde seg unna den ja!!

det høres vondt ut!

men selvom det var selvpining for meg å bruke den i en ukes tid, så var det sørenmeg verdt det altså! :jepp:

Endret av NozMonster
Skrevet

Jeg har hørt litt med apoteket i dag, men endte opp med ikke å kjøpe noe.

får se litt på nett om jeg kanskje finner noe annet fra andre land. (Norge er alt for forsiktig med produktene sine)

Det blir faktisk bare værre om jeg bruker skjorte under, for da sitter det i skjorten og "lekker" ut til uniformen :/

Sånne svettelapper synes kjempegodt :P

TS

Skrevet

Mulighet for å skifte skjorte jevnlig og "lufte" den du ikke bruker?

• 5 uker senere...
Skrevet

Har ikke mulighet til å bytte skjorte etterhvert nei. Nå holder jeg på å bli sånn passe gal, så har vært å kjøpt en ny runde med Stop24.

det endte faktisk opp med at jeg begynte å svette enda mer enn før, og det lukter noe helt forferdelig! i tillegg har den ødelagt tøyet mitt :snurt:

har fått veldig synlige og mørke ringer der som svetten setter seg i tøyet, og nå er jeg nødt til å kaste det. dette skjedde ikke sist gang jeg brukte det.

har noen andre opplevd det samme? brukte OMO-colour som vaskemiddel, vaska på 60 grader, og det var først ETTER vask at merkene ble synlige. 7

TS

Skrevet

Der finnes noen tabletter som reduserer svette, Egazil.

Snakk med legen om de kan være verdt å prøve :-)

Skrevet

Der finnes noen tabletter som reduserer svette, Egazil.

Snakk med legen om de kan være verdt å prøve :-)

Jeg googlet og fant at Egazil. er utgått ?

Sliter enormt med svette selv,prøvd aco sin deo-den gav meg store sår. Stop24 virker litt.

Slitsomt å måtte skifte klær mer enn 4 ganger om dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...