Gå til innhold

Forslag til tisselaken...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter et noe uventet tisseuhell i foreldresengen i natt, som medførte fire vaskemaskiner i dag, må vi finne på noe å ha i sengen. Helst et tøystykke som barnet kan sove rett oppå, altså noe tolagsgreier som er mykt oppå og vanntett under... Sånn at barnet kan slippe å sove rett på plasten.

Litt knotete forklart :fnise: - men har noen forslag? Eller må jeg rett og slett finne frem symaskinen...? I tilfelle tar jeg gjerne i mot tips til stoff som kan brukes...

Videoannonse
Annonse
Gjest Klare Klok
Skrevet

Har du ikke hørt om pleie og pottetrening..?

• Liker 1
Skrevet

har prøvd mange forskjellige og er uten tvil mest fornøyd med sparkjøp sine!!! de er fantastiske, myke, lette, tørker fort, plasten sprekker skjeldent, det er superdupert og jeg finner ingen feil med det! :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Tja, du får jo kjøpt Tisselaken i metervare....

Så da kan du jo vurdere om ungen skal sove rett på det, eller at du legger det under lakenet i dobbeltsenga der ungen pleier å ligge. Men da må du jo selvfølgelig vaske lakenet også ved uhell...

Skrevet

Har du ikke hørt om pleie og pottetrening..?

har du ikke hørt om uhell og problemer med blærekontroll? :kjefte:

• Liker 1
Skrevet

Tja, du får jo kjøpt Tisselaken i metervare....

Så da kan du jo vurdere om ungen skal sove rett på det, eller at du legger det under lakenet i dobbeltsenga der ungen pleier å ligge. Men da må du jo selvfølgelig vaske lakenet også ved uhell...

Hvor får man kjøpt tisselaken i metervare? Vi har en sånn "stump" som vi har arvet, vet ikke hvor den er fra, men den er litt for liten.

Tenker mest å ha noe rett oppå vårt laken, for å slippe å vaske alt ved uhell. Derfor helst noe tolags som barnet kan ligge rett oppå.

Til første AB - vi har ikke SparKjøp her, men kan jo vurdere å kjøpe på nett.

Skrevet

Har ikke kid sånn "kisslaken"? Mener det er det som står på de, kiss er vel svensk for tiss.

Skrevet

Jeg kjøpte mykt tisselaken i metervare på Princess, men det er en del år siden.

Skrevet

Hvor får man kjøpt tisselaken i metervare? Vi har en sånn "stump" som vi har arvet, vet ikke hvor den er fra, men den er litt for liten.

Tenker mest å ha noe rett oppå vårt laken, for å slippe å vaske alt ved uhell. Derfor helst noe tolags som barnet kan ligge rett oppå.

Til første AB - vi har ikke SparKjøp her, men kan jo vurdere å kjøpe på nett.

Har heller ikke i nærheten, så kjøper bare på nett jeg å

Skrevet

Har heller ikke i nærheten, så kjøper bare på nett jeg å

Er det det som heter "vanntett frottelaken"?

Skrevet

Er det det som heter "vanntett frottelaken"?

Ja, jeg kjøper det største og klipper det i 2. :)

Skrevet

Kid har tisslaken eller kanskje det var princess. Vi har kjøpt for ikke lenge siden. Det er noe frotte oppå den, men kanskje litt stivt?!

Skrevet

Kid har tisslaken eller kanskje det var princess. Vi har kjøpt for ikke lenge siden. Det er noe frotte oppå den, men kanskje litt stivt?!

Tror det er noe sånt vi har. Jeg synes ikke det virker særlig behagelig å ligge rett oppå, men vi bruker det under laken + madrassbeskytter i den ene barnesengen. Men det hadde vært greit med noe flyttbart som vi kunne legge i vår seng ved behov.

Skrevet (endret)

Ja, jeg kjøper det største og klipper det i 2. :)

Uten å sy etterpå? Ser at de finnes i 60, 90, 120 og 160 x 200. Kanskje 90 x 200 hadde vært greit å klippe i to. Men er de myke nok til å ligge rett oppå synes du?

edit: ser at de har som metervare også i nettbutikken :).

Endret av lille katt
Skrevet

Uten å sy etterpå? Ser at de finnes i 60, 90, 120 og 160 x 200. Kanskje 90 x 200 hadde vært greit å klippe i to. Men er de myke nok til å ligge rett oppå synes du?

Uten å sy ja. De er absolutt kjempemyke!!! Omtrent som godt brukte gamle frotelaken tørka i trommel. :) Alle andre tisselaken jeg har prøvd har vært ubehaglige av for tykk og stiv plast...

• Liker 1
Skrevet

Uten å sy ja. De er absolutt kjempemyke!!! Omtrent som godt brukte gamle frotelaken tørka i trommel. :) Alle andre tisselaken jeg har prøvd har vært ubehaglige av for tykk og stiv plast...

Får ta deg på ordet :). Takk for tips!

• Liker 1
Skrevet

På Hansen og Dysvik får du kjøpt myke tisselaken i metervare som kan vaskes på 60 grader og som tåler tørketrommel.

Skrevet

Det er egentlig utrolig hvor mange uegnede foreldre det er som ikke klarer å lære barna sine og holde seg eller som ikke klarer å putte bleie på ungene sine.

Trist utvikling at folk er så håpløse. Det er vel fordi alle skal stue vekk ungen i en barnehage og arbeide så de kan stue vekk ungen hos besteforeldrene og reise på selvutviklingsferie til et eller annet sydhavsrike.

Ta vare på ungene deres i stedet for å drive å lene dere på enkle og duste løsninger!

Skrevet

Det er egentlig utrolig hvor mange uegnede foreldre det er som ikke klarer å lære barna sine og holde seg eller som ikke klarer å putte bleie på ungene sine.

Trist utvikling at folk er så håpløse. Det er vel fordi alle skal stue vekk ungen i en barnehage og arbeide så de kan stue vekk ungen hos besteforeldrene og reise på selvutviklingsferie til et eller annet sydhavsrike.

Ta vare på ungene deres i stedet for å drive å lene dere på enkle og duste løsninger!

Den enkle løsningen her ville jo vært å tatt bleie på ungen, din idiot!

IKKE ta deg nær av dette tulleinnlegget her, ts.

• Liker 3
Skrevet

man kan både ha uhell og medisinske årsaker som fører til dårlig blærekontroll uten at det har noe som helst med egnede/uegnede foreldre å gjøre. jeg har selv i voksen alder av å til uhell hvis jeg har mareritt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...