Gå til innhold

Infisert bartholincyste?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en bartholincyste de siste to årene. Denne har jeg ikke merket noe til. Men for en mnd siden fikk jeg noe svie nedentil. Svien var der en til to timer hver dag, men ellers var jeg helt fin. Noen dager var den også helt borte. Inntil for en uke siden var jeg ganske symptomfri. Men for en uke siden fikk jeg feber, og svien har kommet sterkt tilbake. Men også nå i bare perioder. Var hos legen og fikk antibiotika mot UVI, men denne har enda ikke hjulpet. Det er fjerde dagen av kuren nå.

Så nå lurer jeg på om dette kan være denne cysten som har blitt infisert. Synes den ser veldig rød og betent ut, men vet ikke om den pleier å se slik ut. Den er vel på størrelse med en plomme. I går merket jeg også litt smerter nederst i magen.

Dere som har hatt slik infisert cyste, hadde dere liknende symptomer? Eller er det noe helt annet som feiler meg? Det er hvertfall veldig plagsomt. :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fra norsk elektronisk legehandbok: om bartholinitt

Hevelse og smerte lokalisert baktil i labium majus

Allmenntilstanden kan være påvirket

Ved inspeksjon av vulva ses en cystisk, plommestor hevelse som er palpasjonsøm og rød

Ved infeksjon kan det oppstå abscess

siden du har feber så synes jeg at du må ta det opp med legen siden din tilstand har forverret seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...