Gå til innhold

Septumpiercing - fint eller stygt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva synes dere om septumpiercingen, altså "okseringpiercing"? Jeg har lyst på en, men er litt i tvil om jeg skal våge, de er jo ganske fremtredende!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er fint på noen. Finnes jo sånne piercinger som du kan dytte opp i nesa hvis du ikke vil at de skal vises for en stund (om du f.eks. skal på jobb eller til bestemor).

Skrevet

Bare pent på visse folk synes jeg. Er ikke alle som kler det.

Skrevet

Jeg har selv, og syns det kan være fint. På noen ihvertfall :) Spesielt hvis den er litt "anonym" liker ikke store fremtredende ringer i nesa. Det som er fint med septum er at man kan gjemme den.

Når jeg bruker andre smykker så kan det for eksempel bli litt mye med septumen i tillegg. Så da bruker jeg en sånn "halvring" eller retainer, som bare kan dyttes opp i nesa. Og vips så synes den ikke lenger.

Dette er også veldig greit når man skal på jobbintervjuer o.l.

Skrevet

Hvem synes dere kler slike piercinger da, er det en spesiell neseform som passer bedre enn andre?

Skrevet

Jeg synes det ser grusomt ut, og det gjelder alle ansiktspiercinger.

• Liker 1
Skrevet

Hvem synes dere kler slike piercinger da, er det en spesiell neseform som passer bedre enn andre?

Man "må" ha et pent, gjerne definert ansikt. Synes disse kledde det:

http://26.media.tumblr.com/PVJK6DT0Ckxtx914GE4Dj06ho1_500.png

http://29.media.tumblr.com/tumblr_ln4gm2eMGK1qd8kg6o1_500.jpg

Synes rette, sterke neser, og neser med klump på kler det ekstra godt. Små oppoverneser synes jeg ikke kler det så godt.

Husker engang en fyr som sa at typisk for jenter som kler septum, er at de ser bedre ut uten. :-P

Skrevet (endret)

Folk med brede, flate neser og litt oppstopper kler det ikke. Samme gjelder mennesker som har store og veldig markante neser. Men dette er min mening da. Det skal ikke hindre deg i å ta en om du ønsker det. Du tar den jo for din egen skyld og ikke andres?

En som ikke kler det:

Min lenke

En som kler det:

Min lenke

Endret av Armitage
Skrevet

Du spør hva andre synes. Jeg synes ikke det er kledelig, på noen. Det er du som skal gå med det, så det viktigste er vel hva du selv synes? Det vil alltid finnes mennesker som synes det er kult, og andre som synes det er lite flatterende. Det kommer kanskje også litt an på hvor gammel du er, jeg forbinder svært fremtredende ansiktspiercinger med ungdomstiden, evt. tidlig i 20-årene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...