AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #1 Skrevet 14. januar 2012 Hei Jeg har gått på cipralex i et par måneder og hadde en del bivirkninger i starten, men som gikk over. Den eneste bivirkningen som ikke forsvant var at sexlysten var totalt borte, og jeg følte en slags nummenhet/bedøvelsesfølelse i hele kroppen/på huden. Hadde ingen behov eller lyst når jeg tok på meg selv eller sånn generelt, og det føltes som om jeg var bedøvd nedentil. Noe som har gått utover forholdet med min kjæreste. Den funket ellers veldig bra på angsten og det jeg ellers var plaget med i hverdagen, og var veldig fornøyd med effekten. Men pga det sexuelle så bestemte jeg meg i samråd med lege og psykolog at jeg skulle begynne med Zoloft, så da lurer jeg på om det er noen her inne som har vært borti samme problematikken som har noen erfaringer med å bytte fra cipralex til zoloft?
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #2 Skrevet 15. januar 2012 Jeg lurer bare på hvorfor du skal bytte fra et SSRI-preparat til et annet? Vil ikke det potensielt gi de samme bivirkningene for deg? Jeg mener ikke å være kritisk (for det har jeg ingen kompetanse til å være), jeg er bare nysgjerrig. Når jeg har hatt bivirkninger med en type antidepressiva har ikke det å prøve et annet preparat innen samme kategori vært et førstevalg.
Gjest rufuss Skrevet 15. januar 2012 #3 Skrevet 15. januar 2012 Jeg tror ikke du kommer i mål mht. seksuelle bivirkninger ved å bytte fra et SSRI til et annet. Seksuelle bivirkninger ser ut til å være noe som går igjen når det gjelder de fleste SSRI. (Jeg har forsøkt de fleste). Det tar også tid og krefter å skulle bytte. Jeg vil heller råde deg til å legge til en liten dose med fortrinnsvis Remeron, sekundært Wellbutrin. Da tror jeg du blir kvitt denne bivirkningen. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #4 Skrevet 15. januar 2012 Den store bivirkningen med anti depressive er nedsatt seksuell lyst. Jeg har vært på 3 typer anti depressive, inklusiv Cipralex og alle fører til redusert sex drift. Det bare er sånn.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #5 Skrevet 16. januar 2012 Legen spurte meg om jeg ville ha medisin i samme kategori som cipralex, hun sa at man kan aldri vite om hvordan det vil funke uansett om det er i samme kategori eller ikke. Men ut ifra svarene her så høres det ut som at det hører med sjeldenheten :S huff...får vell bare vente å se hvordan det går :S TS
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå