Gå til innhold

Se på film - undermåls?


Gjest MorÅse

Anbefalte innlegg

Gjest MorÅse

På mine eldre, godt voksne og misfarvet hår ettertiden, har jeg anskaffet hjemme kino anlegg. Et sånt svindyrt "ordentlig" et, til nesten hundretusen krona, med 6 kanala :-)

Og nå sitter jeg, for første gang lykkelig hjemme i sofaen, og ser med store auga på all de fine filmene som underholdningsbransjen har utgitt i de siste dekadene

Men nå får jeg høre; "hva er det du tuller med, du er for gammel til dette, fin fram strikketøyet og gjør noe fornuftig istedet!!"

Altså, jeg får inntrykk av min "overdrevne" kikking på de vidunderlige filmene -- er en undermåls aktivitet ??

Jeg trodde i min naivitet at jeg var i ferd med å bygge meg selv opp kulturelt ??

Når jeg innledet med lykkelig i sofan, er det fordi livet mitt passerte i enslighet og sykdom, f.eks i ifjor, 2011, var jeg stort sett innlagt på sykehus fra 30. mai til 30. september, hele høsten gikk med til kontroll hver uke :-( Men, men, er man single og uten venner, så er det vel greit nok å ligge i sykehussenga og glane i taket?

Film, jeg har sett et par i det siste som dere bør se:

-- 127 hours, om naturvennen som satte seg fast, måtte skjære av seg arma for å komme løst. Nyydelig film, og fantastisk fotografert og stille som det er og skal være i fjellet!

- La Vie En Rose, om Edith Piaf, faantastisk, ble mye tårer på slutten!

-- Amadeus, om Mozarts liv fortalt av vennen Salieri, alle musikkvenner MÅ se denne.

-- Avatar, litt mye rock n roll Holywood, men du bør se denne, kampen mellom det onde og gode, og en tankevekkende slutt

-- Aliens (og forsåvidt Alien) -- alle scifi skrekk/horror filmers mor og inspirasjon, denne 20 år gamle filmen nå i nyrestaurert bluray (Alien Anthology), skremte vettet av meg nå også!

-- Paris, en stillferdig film om en ungdom som vet han skal dø snart, som står på sin balkong på Montmartre og ser ut over byen, mens vi får se skjebner til flere andre som virrer rundt i lysets og intelligensens BY. Nyydelig film, gripende!

Skal se Hanna i kveld, litt spent på den, hardcore action MEN det skal visst være intelligent laget og med fantastiske vinterscener fra Finland!

God helg!

Endret av MorÅse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke undermåls? Ser masse film selv jeg, selv om jeg ikke akkurat kan skryte på meg det annlegget du skisserer ;) Kos deg med innkjøpet og filmene du, og la resten mene og si hva de vil. :jepp:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...