Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det dummeste jehg hører er folk som velger ut stygge navn og lager dobbeltnavn av dem slik at dyra blir hetende Bob-Kåre, Odd-Harry , Ruth- Bjørg osv eller gjerne en stygg kombinasjon med både manns- og kvinnenavn som Roy-Erna, åååh så veldig festlig da liksom... Virker som de prøver å være originale, men så blir det bare utrolig krampeaktig og lite fantasifullt.

Ble nevnt en hund ved navnet Ponni her, jeg vet om en puddel som heter bambi, det er jo ganske søtt - og den spankulerer også jålete rundt som en Bambi :)

Ellers synes jeg det er det fint med navn som beskriver dyrets personlighet, væremåte eller utseende.. Som Hvitlugg og Sølvpilen (indianerinspirerte navn på langhåret hvit kanin og blå-grå kanin)

Vanilje- søt hvit katt

Fivel og Alvin, to morsomme marsvin

Bluebell og Vannlilje, hvit og Blå kanin

Også Katten Lusse da :)

Skrevet (endret)

I løpet av mitt liv har vi hatt 5 katter, alle har hetet pusen da eg og søstra mi ble aldri enig i navn :skratte:

Om noen skulle lure: Skilte foreldre og katt begge plassene...

Endret av Pixtive
Skrevet (endret)

Jeg har hatt masse dyr, og endt opp med å kalle dem mye rart. Blant annet en hunnkatt som het Fido, og to ørkenrotter som het Ibux og Cavalo:) (dere som ser på hotel cæsar husker sikkert hva Cavalo var)

Edit: Broren min hadde to katter tidligere, de het Euro og Palle. :-)

Endret av Mooria
Skrevet

Jeg får mange rare blikk fra naboer når jeg roper inn kattene mine. Jeg har fem stykker og kun en av dem har et normalt navn. Jeg må innrømme at jeg følte meg litt dum i begynnelsen da jeg sto og ropte på Osama. Den eldste av de fem :)Så har vi Gudrun, Lucifer og Snøhvit. Snøhvit er forsåvidt ikke hvit i det hele tatt, men helt sort. :)

Jeg kunne aldri tenkt meg å kalle katten min for Dior eller noe i den gata, men så er ikke jeg så opptatt av mote heller da. :P

• Liker 1
Gjest bellabulla
Skrevet

Jeg er skikkelig fan av å kalle opp dyrene etter hvilken art de er, kalle katten for katt og rotta for rotte. Det er vel fordi jeg går mot strømmen generelt sett, og det er min demonstrasjon mot eiere som prøver å glamme opp dyra sine og velge pedagogisk riktige navn for dem. Rasekatter f.eks gis helt ville navn. "Diamond amblin rockstar" osv, herregud.. :P hva skjedde med "det enkle er ofte det beste?" :)

• Liker 1
Gjest Consensio
Skrevet

Det er innmari vanskelig å holde oversikt over hvilken katt som er hvem når man driver oppdrett, derfor heter ikke alle pus, men har lange navn.

Og de lange navnene har gjerne en funksjon (oppdretter navn, hvilket kull osv)

Sjeldent eierene selv som "döper" dem til f.eks Diamond Amblin Rockstar

• Liker 4
Gjest PseudonymBruker
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg følte meg litt dum i begynnelsen da jeg sto og ropte på Osama.

:blink:

Skrevet (endret)

.

Endret av Mynona-83
Skrevet (endret)

EDIT: Ups!

Endret av Surriball
Skrevet

Om jeg noen gang skal ha hunder skal du hete biffen og Odin.. De navnene er så søte :P Om man skal kalle de biffen må de være ganske lubne :P Odin forbinder meg med en kosete stor søt hund :)

Men det er også mange som kaller dyrene sine for menneskenavn med sitt eget etternavn. Det er litt gøy.. De kaller dem som martin, kristian osv. :fnise:

Men jeg har også hørt noen som kaller katten sin for passy... Det navnet er veldig praktisk da man skal rope inn katten for kvelden. hihi :)

Skrevet

Syns det er bedre med for eksempel navn som Tom og Oddleif på en katt enn "standardnavn" som Simba, Kiara o.l.

• Liker 2
Skrevet

Ansiktet til den nye flammen er ubetalelig når man på vei hjem lørdagsnatta spør om det er greitt at Kristian sover i mellom oss :)) Blir ikke helt det samme med Buster.

Jeg må innrømme at jeg følte meg litt dum i begynnelsen da jeg sto og ropte på Osama.

:legrine::fnise:

Gjest Nuppdupp
Skrevet

kjært barn har mange navn.. hunden min har opptil 10 navn ;)

Skrevet

Jeg vet om noen som kalte bikkja si for Hjelp. Det tok ikke lange stunden før de måtte skifte navn på'n.

• Liker 4
Skrevet

Har fryktelig mange ideer til navn til dyr. Må jo nesten starte en dyrehage :fnise: Skal ha to kaniner som skal hete Fenris Hasselblad Thorvaldsen og Charles Lecia Halvorsen, En Ilder som skal hete Ivar (Ivar the Ilder) En sort og en rød katt som skal hete Chili og Pepper. Gullfisken Sushi og undulaten Fnugg. Og hunden Vofflus Ambrosius. For eksempel.

Der vi bodde før var det noen pinnsvin som av og til kom på besøk i hagen. De fikk navnene Albert og Pernille. Og så var det Ulysses da. Ugla som holdt til borti et stort tre i nærheten. Han holdt et himla liv en kveld, så vi måtte ut og se om det var noe i veien med han.

• Liker 1
Annonse
Gjest Badedrakt
Skrevet

Mitt forrige dyr het willy wonka :sjenert:

Ja, jeg var liten og dere kan jo bare gjette hvem film som var min favoritt :fnise:

Skrevet

Har fryktelig mange ideer til navn til dyr. Må jo nesten starte en dyrehage :fnise: Skal ha to kaniner som skal hete Fenris Hasselblad Thorvaldsen og Charles Lecia Halvorsen, En Ilder som skal hete Ivar (Ivar the Ilder) En sort og en rød katt som skal hete Chili og Pepper. Gullfisken Sushi og undulaten Fnugg. Og hunden Vofflus Ambrosius. For eksempel.

Der vi bodde før var det noen pinnsvin som av og til kom på besøk i hagen. De fikk navnene Albert og Pernille. Og så var det Ulysses da. Ugla som holdt til borti et stort tre i nærheten. Han holdt et himla liv en kveld, så vi måtte ut og se om det var noe i veien med han.

Fenris Hasselblad Thorvaldsen! :skratte: Jeg elsker det!

• Liker 1
Skrevet

FruBeist: Er det ikke litt feil å kalle en gullfisk Sushi? Hva om den tror at den blir spist tilslutt? :P

Skrevet (endret)

FruBeist: Er det ikke litt feil å kalle en gullfisk Sushi? Hva om den tror at den blir spist tilslutt? :P

Nå er vel ikke gullfiskene kjent for den lengste hukommelsen. Så den har nok glemt at den trodde den skulle bli spist før den har svømt èn runde rundt i akvariet sitt. Det hadde vel vert slemmere å kalle den Seibiff med Løk? :skratte:

Endret av fruBeist
  • Liker 1
Skrevet

Min katt skal hete HJØRDIS.. uavhengig av kjønn. :)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...