Gjest scorpius Skrevet 13. januar 2012 #1 Skrevet 13. januar 2012 Jeg fryser veldig lett og det har jeg gjort lenge nå, spesielt det siste året. Derfor gikk jeg til innkjøp av en temperaturmåler i dag bare for å sjekk kroppstempen min. Den viste 35,7 - er det alt for lavt eller helt passe? Tok tempen da jeg satt inne med fyr i peisen, ullsokker og ullpledd over meg.
rastløs_89 Skrevet 13. januar 2012 #2 Skrevet 13. januar 2012 Det virker ganske lavt ja. Skal vel ligge på litt over 37. Selv har jeg kroppstemp på 36,5. Er også ganske frossen av meg. Tror det kan ha med lavt blodtrykk å gjøre (jeg har også litt lavere trykk en gjennomsnittet, samme med mamma). Men siden tempen din er helt nede på 35,7 tror jeg det kan være lurt å la seg undersøke av lege. Kanskje det har sammenheng med lavt stoffskifte, og det kan vel behandles tror jeg.
PrincessConsuela Skrevet 13. januar 2012 #3 Skrevet 13. januar 2012 Gjennomsnittet er vel 37 grader, men tror 35-37 er normalt. Gå til legen og ta en blodprøve for å sjekke at stoffskiftet ditt er normalt
Gjest laurine Skrevet 13. januar 2012 #4 Skrevet 13. januar 2012 Jeg fryser veldig lett og det har jeg gjort lenge nå, spesielt det siste året. Derfor gikk jeg til innkjøp av en temperaturmåler i dag bare for å sjekk kroppstempen min. Den viste 35,7 - er det alt for lavt eller helt passe? Tok tempen da jeg satt inne med fyr i peisen, ullsokker og ullpledd over meg. Normal kroppstemperatur skal jo være rundt 37 grader. Syns dette virket litt lavt jeg.
Brunhilde Skrevet 14. januar 2012 #5 Skrevet 14. januar 2012 Jeg målte til 35,7 på sykehuset for en tid siden, ingen reagerte på at det var spesielt lavt. Husk også å legge til 0,5 grader hvis det måles annet sted enn rektalt.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #6 Skrevet 14. januar 2012 Noen mener man skal legge til så mye som 0,7 ved måling under arm eller i munn.
SusanneGullet Skrevet 14. januar 2012 #7 Skrevet 14. januar 2012 Hmm, så rart. Da jeg har 37,1 så har jeg feber jeg Jeg skjekka nå, min kroppstemp ligger på 36,6. Men er kanskje normalt det (?)
Eudyptula Skrevet 14. januar 2012 #8 Skrevet 14. januar 2012 Normal kroppstemperatur er vel 36,5-37,5 grader. Men som andre har bemerket, alt annet enn rektale målinger kan være veldig unøyaktig!
Gjest scorpius Skrevet 14. januar 2012 #9 Skrevet 14. januar 2012 Jeg målte til 35,7 på sykehuset for en tid siden, ingen reagerte på at det var spesielt lavt. Husk også å legge til 0,5 grader hvis det måles annet sted enn rektalt. Jepp, det gjorde jeg
Sugerøret Skrevet 14. januar 2012 #10 Skrevet 14. januar 2012 Jeg har kroppstemp på ca 36c opp og ned noen ganger.Men jeg fryser ikke ofte.Svetter mye og er varm. Kan være stoffskifte om du ikke har sjekket det ? Var noen år siden at 37C var normalen.Legene i dag vet at folk har forskjellig temperatur.Som oftes fra 36.4 til litt over 37. (i følge min lege i alle fall Og sykehus) Så det er forkjellig fra person til person.Du finner din temp ved å måle og finne gjennomsnittstemperatur
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #11 Skrevet 14. januar 2012 Hmm, så rart. Da jeg har 37,1 så har jeg feber jeg Nei, det har du ikke. Om du har feber eller ikke defineres ikke av om du føler deg utafor eller ikke, men om hvilken temperatur kroppen din har. Den må et stykke over 37 grader for at det skal kunne virke inn på enzymer o.l., derfor følger leger temperaturskalaen og ikke din subjektive følelse når det gjelder feber.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå