MonThe Skrevet 13. januar 2012 #1 Skrevet 13. januar 2012 Hei hei! Er på slør-jakt på nettet, og har bestemt meg for å bestille fra Somaras (etter å ha lest mange anbefalinger her inne). Men, er usikker på hvilken lengde jeg skal velge, tror det står mellom 80 cm og 2 m. Noen som vil hjelpe meg, hva synes dere? Her er kjolen;
must Skrevet 13. januar 2012 #2 Skrevet 13. januar 2012 Der var jeg usikker også, så jeg kjørte faktisk på med 2,5meter... Håper bare ikke det blir for langt!
MonThe Skrevet 13. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 13. januar 2012 Der var jeg usikker også, så jeg kjørte faktisk på med 2,5meter... Håper bare ikke det blir for langt! Vanskelig dette, kjipt å kjøpe "feil" lengde og.. Hvilken kjole har du?
must Skrevet 13. januar 2012 #4 Skrevet 13. januar 2012 Jeg har denne kjolen: Den har bittelitt slep og er helt enkel bak, ingen form for pynt. Har derfor bestilt et slør på 1,5 meter med påsydde blondeblomster, festet med søvfargede glassperler. Meget spent på resultatet kan du si!
MonThe Skrevet 13. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2012 (endret) Jeg har denne kjolen Den har bittelitt slep og er helt enkel bak, ingen form for pynt. Har derfor bestilt et slør på 1,5 meter med påsydde blondeblomster, festet med søvfargede glassperler. Meget spent på resultatet kan du si! Skjønte ikke helt jeg nå, skulle du ha et slør på 2,5 meter eller 1,5 meter? 1,5 meter, det vil stoppe sånn ca på midten på skjørtet, eller noe sånt? Hørtes ut som en fint slør da! og, nyydelig kjole! Endret 13. januar 2012 av MonThe
must Skrevet 13. januar 2012 #6 Skrevet 13. januar 2012 Skjønte ikke helt jeg nå, skulle du ha et slør på 2,5 meter eller 1,5 meter? 1,5 meter, det vil stoppe sånn ca på midten på skjørtet, eller noe sånt? Hørtes ut som en fint slør da! og, nyydelig kjole! Trykkleif, mente 2,5meter... Merker at det er tid for å tusle i seng, ja.. :D
Amens Skrevet 14. januar 2012 #7 Skrevet 14. januar 2012 Synes det med slør er litt vanskelig selv. De lange er så vakre på bilder, men jeg ser for meg at det er litt knot å gå med. Selv skal jeg ha ett med blondekant som jeg tror er 80cm. Den kjolen er jo så vakker bak, så jeg tror kanskje 80cm kunne fungert greit^_^
must Skrevet 14. januar 2012 #8 Skrevet 14. januar 2012 Synes det med slør er litt vanskelig selv. De lange er så vakre på bilder, men jeg ser for meg at det er litt knot å gå med. Selv skal jeg ha ett med blondekant som jeg tror er 80cm. Den kjolen er jo så vakker bak, så jeg tror kanskje 80cm kunne fungert greit^_^ Helt enig at langt slør garantert er et slit å gå med, så må finne på en løsning med frisøren som gjør at sløret kan tas av underveis. Og så er jeg også veldig enig i at hvordan kjolen ser ut bak bør ha betydning for slørlengden du velger
Gjest tursiopsen Skrevet 14. januar 2012 #9 Skrevet 14. januar 2012 Før jeg kjøpte kjole var jeg sikker på at jeg ville ha langt slør som lå på slepet på kjolen. Nå når jeg har kjøpt kjole har jeg faktisk kjøpt et slør på 70 cm. Det hadde rett og slett med kjolen å gjøre. Kjolen min har veldig mange detaljer bak og er veldig fin, så da jeg prøvde med langt slør forsvant liksom kjolen litt. Så hvis du har mange detaljer bak, kan det være lurt å tenke kort slør. Ellers syns jeg det er nydelig med langt slør
MonThe Skrevet 14. januar 2012 Forfatter #10 Skrevet 14. januar 2012 (endret) Takk for tips jenter, da tror jeg at jeg går for 80 cm slør, så får jeg vist fram kjolen skikkelig bak Endret 14. januar 2012 av MonThe
Evie Skrevet 14. januar 2012 #11 Skrevet 14. januar 2012 Hmm... jeg hadde hele tiden tenkt at jeg ikke skulle ha slør men nå ble jeg i tvil altså. Har kjole fra før, går det an å ta med seg kjolen sin til en brudesalong og prøve alt sammen der eller blir det litt teit. Skal ha en veldig enkel kjole a la den pipa hadde i kate og william sitt bryllup - syns dere det passer med slør til en sånn type kjole? Til ts : den kjolen var kjempe fint og jeg ville også gått for 80 cm til den :-)
Gjest Solstråla88 Skrevet 14. januar 2012 #12 Skrevet 14. januar 2012 Jeg vil si det kommer ann på høyden din. Jeg er 1.60 og ble anbefalt langt slør slik at jeg ser høyere ut. Er du lav, vil et kort slør få deg til og se lavere ut, spesielt hvis det er en markert kant på ryggen
MonThe Skrevet 14. januar 2012 Forfatter #13 Skrevet 14. januar 2012 Jeg vil si det kommer ann på høyden din. Jeg er 1.60 og ble anbefalt langt slør slik at jeg ser høyere ut. Er du lav, vil et kort slør få deg til og se lavere ut, spesielt hvis det er en markert kant på ryggen Jeg er 1,66 høy, men bikker 170 med skoene på.. Hmm... Vanskelig dette altså
Gjest Solstråla88 Skrevet 14. januar 2012 #14 Skrevet 14. januar 2012 Jeg er 1,66 høy, men bikker 170 med skoene på.. Hmm... Vanskelig dette altså Da ville jeg nok tatt et langt enkelt slør, som ikke dekker det flotte på ryggen og slepet ditt, men for og se lengere ut. Jeg er veldig fornøyd, selv om jeg også har en kjole med mye pynt bak
Gjest tursiopsen Skrevet 15. januar 2012 #15 Skrevet 15. januar 2012 Heldigvis sliter jeg ikke med høyden da. Er 180 cm, så for min del spiller ikke sløret noen rolle i forhold til lengden. Men kanskje du kan se litt i forhold til hvor langt slep du har på kjolen? Har du langt slep vil du uansett se lengre ut bak ifra. Tenk litt på hva stoff kjolen er laget i også. Har du en "lett" kjole (organsa o.l ) kan det lett se ut som om sløret er tungt hvis det er langt. Har du f.eks sateng passer det godt med langt slør!
MonThe Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #16 Skrevet 15. januar 2012 Heldigvis sliter jeg ikke med høyden da. Er 180 cm, så for min del spiller ikke sløret noen rolle i forhold til lengden. Men kanskje du kan se litt i forhold til hvor langt slep du har på kjolen? Har du langt slep vil du uansett se lengre ut bak ifra. Tenk litt på hva stoff kjolen er laget i også. Har du en "lett" kjole (organsa o.l ) kan det lett se ut som om sløret er tungt hvis det er langt. Har du f.eks sateng passer det godt med langt slør! Føler ikke akkurat at jeg sliter med høyden jeg da Men takk for tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå